Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Bożego Narodzenia

Zobacz 78

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (488 scenariuszy)

Zobacz 1040 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Przykre zachowanie u mojej 18 miesięcznej Córeczki

Witam. Jestem mamą 18 miesięcznej córeczki. Teściowa, mam wrażenie, zachowuje się dziwnie (ale może ja się MYLĘ). Przychodzi po dziecko do pokoju...

~ Monika więcej

Bajka o jesiennym szalu - scenariusz zajęć dla 3 i 4 latków

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Blok tematyczny: „Listopadowa aura”

Temat: „Bajka o Jesiennym szalu” – projektowanie ubrań dla Pani Jesieni inspirowane fragmentami wiersza E. Ostrowskiej. Utrwalanie liczebników w zakresie 3.


Obszary edukacyjne: zakresie mowy i myślenia, matematycznej, plastycznej, ruchowo–muzycznej.

Cele ogólne:
- Wyrabianie śmiałości w spontanicznym wypowiadaniu się w różnych  sytuacjach.         
- Rozwijanie procesów poznawczych, ze szczególnym uwzględnieniem udziału w zabawach doskonalących umiejętność porównywania przedmiotów i dostrzegania ich pierwszoplanowych, wyraźnych cech zewnętrznych.
- Tworzenie zbiorów przedmiotów wg jednej lub więcej cech.
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi 1,2,3. Określanie liczby elementów liczebnikiem.
- Porównywanie liczebności zbiorów i stosowanie określeń więcej, mniej, równo.
- Wykonywanie prac plastycznych, odczuwanie zadowolenia i satysfakcji z dobrze wykonanego zadania.
- Próby tworzenia kompozycji rytmicznych. Wykorzystanie podstawowych kolorów o zdecydowanym odcieniu.
-Tworzenie kompozycji płaskich – naklejanie na karton elementów z kolorowego papieru.
- Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do temperatury czy pory roku.
- Nabywanie swobody w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem lub akompaniamentem.

Cele operacyjne:
- Dziecko chętnie wypowiada się na dany temat. Wie dlaczego późną jesienią należy ubierać się ciepło.
- Porównuje listki uwzględniając ich charakterystyczne cechy: kolor, kształt.
- Tworzy zbiory listków o określonej liczbie elementów.
- Przelicza zbiory w zakresie 3 (4–latki) i 2 (3–latki). Posługuje się liczebnikami głównymi.
- Porównuje liczebność zbiorów przez przeliczanie elementów. Poprawnie stosuje określenia: więcej, mniej, równo.
- Rozpoznaje kolory liści jesiennych: żółty, czerwony, brązowy.
- Tworzy z liści kompozycje rytmiczne używając w/w kolory –  układa z nich szal dla Pani Jesieni.
- Potrafi zaprojektować wzór na płaszcz Pani Jesieni tworząc kompozycje  płaskie poprzez naklejanie różnych darów jesieni wykonanych z  kolorowego papieru.
- Chętnie bierze udział w zabawach ruchowych.. Umiejętnie łączy ruch z muzyką, ma poczucie rytmu.
- Uczy się współdziałania w zespole, wzajemnej pomocy.
- Odczuwa radość z dobrze wykonanych zadań oraz wspólnej zabawy z rodzicami.

Metody:
- z grupy metod czynnych: zadań stawianych dzieciom do wykonania, kierowanie własną działalnością dziecka
- z grupy metod słownych: rozmowa, żywego słowa, instrukcja.
- z grupy metod percepcyjnych: obserwacja, pokaz, przykład. 

Formy:
- zbiorowa, praca w małych zespołach, indywidualna.

Środki dydaktyczne:
sylweta Pani Jesieni i wiatru; listki w trzech kolorach: żółte, czerwone, brązowe; papierowe koszyczki; kartoniki z kółeczkami oznaczającymi liczby: 1,2,3; papierowe listki do zawieszenia na szyi dla każdego dziecka; 3 papierowe szale; wzór szala z naklejonymi listkami; dla każdego dziecka: narysowany płaszcz dla Pani Jesieni,  różne dary jesieni wycięte z kolorowego papieru; kredki, klej magnetofon, nagrania CD.

Przebieg zajęć:

1. Wprowadzenie w tematykę zajęcia poprzez krótkie opowiadanie nauczycielki i recytację fragmentów wiersza E. Ostrowskiej „Bajka o Jesiennym szalu”. Słychać smutną melodię np. „Jesień” Vivaldiego
- Idzie dzisiaj do nas gość. Jak myślicie jest on wesoły czy smutny? (smutny ponieważ taka jest melodia). „Wchodzi” Pani Jesień – pokaz sylwety Jesieni i recytuje fragment wiersza E. Ostrowskiej „Bajka o jesiennym szalu”.
                 
                   Pod drzewami chodzi Jesień,

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie