Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1 scenariusz

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Bajka o jesiennym szalu - scenariusz zajęć dla 3 i 4 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Blok tematyczny: „Listopadowa aura”

Temat: „Bajka o Jesiennym szalu” – projektowanie ubrań dla Pani Jesieni inspirowane fragmentami wiersza E. Ostrowskiej. Utrwalanie liczebników w zakresie 3.


Obszary edukacyjne: zakresie mowy i myślenia, matematycznej, plastycznej, ruchowo–muzycznej.

Cele ogólne:
- Wyrabianie śmiałości w spontanicznym wypowiadaniu się w różnych  sytuacjach.         
- Rozwijanie procesów poznawczych, ze szczególnym uwzględnieniem udziału w zabawach doskonalących umiejętność porównywania przedmiotów i dostrzegania ich pierwszoplanowych, wyraźnych cech zewnętrznych.
- Tworzenie zbiorów przedmiotów wg jednej lub więcej cech.
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi 1,2,3. Określanie liczby elementów liczebnikiem.
- Porównywanie liczebności zbiorów i stosowanie określeń więcej, mniej, równo.
- Wykonywanie prac plastycznych, odczuwanie zadowolenia i satysfakcji z dobrze wykonanego zadania.
- Próby tworzenia kompozycji rytmicznych. Wykorzystanie podstawowych kolorów o zdecydowanym odcieniu.
-Tworzenie kompozycji płaskich – naklejanie na karton elementów z kolorowego papieru.
- Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do temperatury czy pory roku.
- Nabywanie swobody w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem lub akompaniamentem.

Cele operacyjne:
- Dziecko chętnie wypowiada się na dany temat. Wie dlaczego późną jesienią należy ubierać się ciepło.
- Porównuje listki uwzględniając ich charakterystyczne cechy: kolor, kształt.
- Tworzy zbiory listków o określonej liczbie elementów.
- Przelicza zbiory w zakresie 3 (4–latki) i 2 (3–latki). Posługuje się liczebnikami głównymi.
- Porównuje liczebność zbiorów przez przeliczanie elementów. Poprawnie stosuje określenia: więcej, mniej, równo.
- Rozpoznaje kolory liści jesiennych: żółty, czerwony, brązowy.
- Tworzy z liści kompozycje rytmiczne używając w/w kolory –  układa z nich szal dla Pani Jesieni.
- Potrafi zaprojektować wzór na płaszcz Pani Jesieni tworząc kompozycje  płaskie poprzez naklejanie różnych darów jesieni wykonanych z  kolorowego papieru.
- Chętnie bierze udział w zabawach ruchowych.. Umiejętnie łączy ruch z muzyką, ma poczucie rytmu.
- Uczy się współdziałania w zespole, wzajemnej pomocy.
- Odczuwa radość z dobrze wykonanych zadań oraz wspólnej zabawy z rodzicami.

Metody:
- z grupy metod czynnych: zadań stawianych dzieciom do wykonania, kierowanie własną działalnością dziecka
- z grupy metod słownych: rozmowa, żywego słowa, instrukcja.
- z grupy metod percepcyjnych: obserwacja, pokaz, przykład. 

Formy:
- zbiorowa, praca w małych zespołach, indywidualna.

Środki dydaktyczne:
sylweta Pani Jesieni i wiatru; listki w trzech kolorach: żółte, czerwone, brązowe; papierowe koszyczki; kartoniki z kółeczkami oznaczającymi liczby: 1,2,3; papierowe listki do zawieszenia na szyi dla każdego dziecka; 3 papierowe szale; wzór szala z naklejonymi listkami; dla każdego dziecka: narysowany płaszcz dla Pani Jesieni,  różne dary jesieni wycięte z kolorowego papieru; kredki, klej magnetofon, nagrania CD.

Przebieg zajęć:

1. Wprowadzenie w tematykę zajęcia poprzez krótkie opowiadanie nauczycielki i recytację fragmentów wiersza E. Ostrowskiej „Bajka o Jesiennym szalu”. Słychać smutną melodię np. „Jesień” Vivaldiego
- Idzie dzisiaj do nas gość. Jak myślicie jest on wesoły czy smutny? (smutny ponieważ taka jest melodia). „Wchodzi” Pani Jesień – pokaz sylwety Jesieni i recytuje fragment wiersza E. Ostrowskiej „Bajka o jesiennym szalu”.
                 
                   Pod drzewami chodzi Jesień,

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie