Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień kobiet

Zobacz 2 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Bezpieczny przedszkolak na drodze - edukacja komunikacyjna

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

EDUKACJA KOMUNIKACYJNA W PRZEDSZKOLU
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK NA DRODZE”


Odkąd człowiek wymyślił samochód i zaczął go używać dla własnych potrzeb na masową skalę, można przyjąć, że od tego czasu powstała komunikacja samochodowa w pełnym tego słowa znaczeniu. Co za tym idzie, ludzie od tej pory tworzyli przepisy ułatwiające poruszanie się po drogach zarówno pojazdom jak i pieszym, tak powstawały przepisy ruchu drogowego. Im większy następował rozwój komunikacji samochodowej, tym przepisy regulujące poruszanie się po drogach stawały się coraz bardziej szczegółowe.
     
W dzisiejszej dobie komunikacji z przepisami ruchu drogowego trzeba zaznajamiać się już od najmłodszych lat. Praca niniejsza jest jednym z takich właśnie programów, które mają za zadanie już w latach przedszkolnych zapoznać dzieci z podstawami zasad ruchu pojazdów i pieszych po drogach publicznych. Jako, że dzieci mają najbardziej chłonne umysły właśnie w okresie przedszkolnym, jest to najlepszy okres do przyswojenia sobie przez nie takich podstawowych zasad. Jako, że mówimy tutaj o dzieciach pięcio – i sześcio – letnich  program taki musi być odpowiednio dostosowany pod względem merytorycznym do ich potrzeb i zainteresowań. Trzeba tutaj dodać, że dzieci będą zainteresowane takim programem tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostanie on im odpowiednio podany czy przedstawiony w formie nauki poprzez zabawę. Program przedstawiony w niniejszej pracy wydaje mi się bardzo odpowiedni z uwagi na to, że został stworzony na bazie doświadczenia w pracy z dziećmi właśnie w oparciu o zasadę nauki poprzez zabawę.

CELE EDUKACJI W PRZEDSZKOLU

  • Celem wychowania przedszkolnego jest wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno- kulturowym i przyrodniczym.

CELE OGÓLNE:

  • uczenie zasad postępowania warunkującego bezpieczeństwo dziecka.
  • wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości technicznej poprzez obserwowanie, manipulowanie oraz przekształcanie przedmiotów lub zmianę ich ułożenia w przestrzeni i czasie.
  • wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie i odkrywanie;
  • kształtowanie zachowań proekologicznych,
  • poznawanie, stosowanie, tworzenie symboli i znaków.
  • pomaganie dziecku w tworzeniu problemów, planowaniu i realizowaniu zadań

CELE SZCZEGÓŁOWE:

W wyniku realizacji projektu dziecko zdobędzie następujące wiadomości:

  • będzie znało ogólne zasady ruchu drogowego
  • będzie znało zasady bezpiecznego poruszania się pieszych po chodniku
  • będzie rozumiało konieczność właściwego zachowania się w pobliżu tras komunikacyjnych
  • będzie świadome zagrożeń wynikających z zabaw w pobliżu ulic
  • będzie potrafiło odczytywać informacje z wybranych znaków drogowych
  • będzie wiedziało do czego służą pasy i sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych

Podczas realizacji projektu dziecko powinno opanować następujące umiejętności:

  • będzie potrafiło przechodzić przez ulicę zgodnie z kolorami sygnalizacji świetlnej
  • będzie umiało przechodzić przez jezdnie w miejscach nie oznakowanych (ogląda się w lewo, w prawo i znów w lewo)
  • będzie pamiętało, że ulica nie jest miejscem do zabaw i należy zachować szczególną ostrożność podczas poruszania się po chodniku

Dzięki realizacji projektu dziecko powinno uzyskać następujące nawyki:

  • dbanie o własne bezpieczeństwo
  • przechodzenie przez jezdnie tylko w miejscach do tego przeznaczonych i dobrze oznakowanych
  • nawyk bezpiecznego poruszania się w pobliżu jezdni
  • przestrzeganie kolorów sygnalizacji świetlnej
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie