Advertisement

Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Babci i Dziadka

Zobacz 33 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Bezpieczny przedszkolak na drodze - edukacja komunikacyjna

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

EDUKACJA KOMUNIKACYJNA W PRZEDSZKOLU
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK NA DRODZE”


Odkąd człowiek wymyślił samochód i zaczął go używać dla własnych potrzeb na masową skalę, można przyjąć, że od tego czasu powstała komunikacja samochodowa w pełnym tego słowa znaczeniu. Co za tym idzie, ludzie od tej pory tworzyli przepisy ułatwiające poruszanie się po drogach zarówno pojazdom jak i pieszym, tak powstawały przepisy ruchu drogowego. Im większy następował rozwój komunikacji samochodowej, tym przepisy regulujące poruszanie się po drogach stawały się coraz bardziej szczegółowe.
     
W dzisiejszej dobie komunikacji z przepisami ruchu drogowego trzeba zaznajamiać się już od najmłodszych lat. Praca niniejsza jest jednym z takich właśnie programów, które mają za zadanie już w latach przedszkolnych zapoznać dzieci z podstawami zasad ruchu pojazdów i pieszych po drogach publicznych. Jako, że dzieci mają najbardziej chłonne umysły właśnie w okresie przedszkolnym, jest to najlepszy okres do przyswojenia sobie przez nie takich podstawowych zasad. Jako, że mówimy tutaj o dzieciach pięcio – i sześcio – letnich  program taki musi być odpowiednio dostosowany pod względem merytorycznym do ich potrzeb i zainteresowań. Trzeba tutaj dodać, że dzieci będą zainteresowane takim programem tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostanie on im odpowiednio podany czy przedstawiony w formie nauki poprzez zabawę. Program przedstawiony w niniejszej pracy wydaje mi się bardzo odpowiedni z uwagi na to, że został stworzony na bazie doświadczenia w pracy z dziećmi właśnie w oparciu o zasadę nauki poprzez zabawę.

CELE EDUKACJI W PRZEDSZKOLU

  • Celem wychowania przedszkolnego jest wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno- kulturowym i przyrodniczym.

CELE OGÓLNE:

  • uczenie zasad postępowania warunkującego bezpieczeństwo dziecka.
  • wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości technicznej poprzez obserwowanie, manipulowanie oraz przekształcanie przedmiotów lub zmianę ich ułożenia w przestrzeni i czasie.
  • wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie i odkrywanie;
  • kształtowanie zachowań proekologicznych,
  • poznawanie, stosowanie, tworzenie symboli i znaków.
  • pomaganie dziecku w tworzeniu problemów, planowaniu i realizowaniu zadań

CELE SZCZEGÓŁOWE:

W wyniku realizacji projektu dziecko zdobędzie następujące wiadomości:

  • będzie znało ogólne zasady ruchu drogowego
  • będzie znało zasady bezpiecznego poruszania się pieszych po chodniku
  • będzie rozumiało konieczność właściwego zachowania się w pobliżu tras komunikacyjnych
  • będzie świadome zagrożeń wynikających z zabaw w pobliżu ulic
  • będzie potrafiło odczytywać informacje z wybranych znaków drogowych
  • będzie wiedziało do czego służą pasy i sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych

Podczas realizacji projektu dziecko powinno opanować następujące umiejętności:

  • będzie potrafiło przechodzić przez ulicę zgodnie z kolorami sygnalizacji świetlnej
  • będzie umiało przechodzić przez jezdnie w miejscach nie oznakowanych (ogląda się w lewo, w prawo i znów w lewo)
  • będzie pamiętało, że ulica nie jest miejscem do zabaw i należy zachować szczególną ostrożność podczas poruszania się po chodniku

Dzięki realizacji projektu dziecko powinno uzyskać następujące nawyki:

  • dbanie o własne bezpieczeństwo
  • przechodzenie przez jezdnie tylko w miejscach do tego przeznaczonych i dobrze oznakowanych
  • nawyk bezpiecznego poruszania się w pobliżu jezdni
  • przestrzeganie kolorów sygnalizacji świetlnej
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie