Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Babci i Dziadka

Zobacz 44

Ekologia (68 scenariuszy)

Przyroda (95 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (86 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (78 scenariuszy)

Inne (535 scenariuszy)

Zobacz 1183 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Opieka nad dziećmi bez zakwaterowania

Tytuł jest tematem mego pytania. Od 3 lat jestem opiekunem dziennym dla dzieci do lat 3. Niestety bardzo nie odpowiadają mi warunki umowy zlecenia. Jest to...

~ opiekun dzienny więcej

Kto może otworzyć żłobek?

Witam, studiuję pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną na pierwszym roku studiów magisterskich, moim planem na przyszłość jest praca z dziećmi....

~ Anna więcej

Przedszkole dla niepełnosprawnych dzieci

Jakimi przepisami powinnam się kierować, chcąc otworzyć przedszkole dla dzieci niepełnosprawnych? Głównie chodzi o przepisy, które pozwolą...

~ Anna Masek więcej

Czy wiosna już przyszła - scenariusz zajęć otwartych w grupie 3-4 latków

Darmowe publikacje

„Czy wiosna już przyszła?” – teatrzyk kukiełkowy na podstawie utworu L. Krzemienieckiej pt. „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”

Cele ogólne:
- określanie charakterystycznych cech wiosny na podstawie utworu L. Krzemienieckiej i na podstawie obserwacji przyrody,
- tworzenie warunków do doświadczeń językowych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka.

Cele szczegółowe:
- rozpoznaje swoje imię wśród innych,
- rozpoznaje imiona kolegów,
- wie, jaką literą zaczyna się jego imię,
- wie, jaka pora roku się rozpoczyna,
- wypowiada się na temat oglądanego teatrzyku,
- potrafi przyporządkować odpowiednie nazwy: wiosna, krasnal, wiewiórka, zawilec do sylwet przedmiotów,

- potrafi wymienić 2-3 cechy charakterystyczne dla nowej pory roku,
- układa swoje imię z pamięci lub wg wzoru z rozsypanki literowej.
- potrafi odszukać brakującej litery swojego imienia.

Metoda:
- słowne:  rozmowa, objaśnienia, instrukcje
- czynne: ćwiczeń, zadań stawianych do wykonania
- percepcyjne: teatrzyk, pokaz, obserwacja
- „Odimienna metoda nauki czytania” dr I. Majchrzak

Środki dydaktyczne:
Sylwety z postaciami do teatrzyku, wizytówki z imionami dzieci, litery alfabetu, napisy: krasnal, wiewiórka, zawilec, wiosna, papierowe trawki dla każdego dziecka, kwiatki z imionami dzieci, paski z imionami i litery do złożenia imion.

Przebieg:

1. Zabawy z wizytówkami stałymi:
sprawdzenie obecności dzieci, nauczycielka czyta imiona dzieci a one ustawiają się w różnych miejscach sali w zależności od położenia wizytówki, ustalenie kogo brakuje, dzieci odczytują imiona z wizytówek pod którymi nie ma nikogo.

2. Powitanie dzieci:
Nauczycielka podnosi do góry litery alfabetu i wypowiada słowa: „Witam wszystkich, których imię zaczyna się na literę K, A, P, W, S, I, ....” Dzieci, których imię rozpoczyna się daną literą machają ręką.
    
3. Teatrzyk kukiełkowy na podstawie utworu L. Krzemienieckiej pt. „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”

4. Rozmowa nt. oglądanego teatrzyku i zwiastunów wiosny.

5. Zabawa przy piosence pt. „Wiosna radosna”

6. „Nazywanie świata” – przyporządkowanie odpowiednich nazw: wiosna, krasnal, wiewiórka, zawilec do sylwet przedmiotów i obrazków wg metody I. Majchrzak.

7. Zabawa słuchowo – ruchowa „Wiosna czy zima?” (R. Sprawka, J. Graban „Logopedyczne zabawy grupowe str. 142”).

8. Ćwiczenia oddechowe „Wiosenny wiatr” – naśladowanie wiosennego wiatru.

9. „Zgubione literki” zabawa wg metody I. Majchrzak
Dzieci otrzymują koperty z literami składającymi na imię każdego z nich. Zadaniem dziecka jest ułożenie swojego imienia z pamięci, lub wg wzoru i odnalezienie brakującej litery wśród innych liter.

10. „Na wiosennej łące” -  zabawa taneczna, odszukanie kwiatka ze swoim imieniem i podarowanie gościom.

Autor: Elżbieta Gieltowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie