Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Dziecka

Zobacz 4

Zdrowie i zdrowe odżywianie (48 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Przyroda (61 scenariuszy)

Ekologia (61 scenariuszy)

Inne (475 scenariuszy)

Zobacz 976 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co się dzieje z 5latkiem?

Nie wiem czy to normalne zachowanie u pięciolatka, ale od dłuższego czasu obserwujemy w rodzinie jak zmienia się nasz syn. Zawsze był aktywnym dzieckiem, a...

~ Ania i Michał więcej

Co robić, kiedy dziecko ssie kciuk?

Mój synek ssie kciuk i nie wiem, jak go odzwyczaić. Próbowałam środków z apteki, takich o gorzkim smaku, ale nie pomogły. Po jakimś...

~ Gosia więcej

Trzyletni niejadek

Co mogę zrobić, jeśli moja córka, która ma trzy latka, nie chce jeść owoców ani warzyw? To trwa w zasadzie odkąd zaczęła jeść stałe...

~ Karolina więcej

Czy wiosna już przyszła - scenariusz zajęć otwartych w grupie 3-4 latków

Darmowe publikacje

„Czy wiosna już przyszła?” – teatrzyk kukiełkowy na podstawie utworu L. Krzemienieckiej pt. „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”

Cele ogólne:
- określanie charakterystycznych cech wiosny na podstawie utworu L. Krzemienieckiej i na podstawie obserwacji przyrody,
- tworzenie warunków do doświadczeń językowych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka.

Cele szczegółowe:
- rozpoznaje swoje imię wśród innych,
- rozpoznaje imiona kolegów,
- wie, jaką literą zaczyna się jego imię,
- wie, jaka pora roku się rozpoczyna,
- wypowiada się na temat oglądanego teatrzyku,
- potrafi przyporządkować odpowiednie nazwy: wiosna, krasnal, wiewiórka, zawilec do sylwet przedmiotów,

- potrafi wymienić 2-3 cechy charakterystyczne dla nowej pory roku,
- układa swoje imię z pamięci lub wg wzoru z rozsypanki literowej.
- potrafi odszukać brakującej litery swojego imienia.

Metoda:
- słowne:  rozmowa, objaśnienia, instrukcje
- czynne: ćwiczeń, zadań stawianych do wykonania
- percepcyjne: teatrzyk, pokaz, obserwacja
- „Odimienna metoda nauki czytania” dr I. Majchrzak

Środki dydaktyczne:
Sylwety z postaciami do teatrzyku, wizytówki z imionami dzieci, litery alfabetu, napisy: krasnal, wiewiórka, zawilec, wiosna, papierowe trawki dla każdego dziecka, kwiatki z imionami dzieci, paski z imionami i litery do złożenia imion.

Przebieg:

1. Zabawy z wizytówkami stałymi:
sprawdzenie obecności dzieci, nauczycielka czyta imiona dzieci a one ustawiają się w różnych miejscach sali w zależności od położenia wizytówki, ustalenie kogo brakuje, dzieci odczytują imiona z wizytówek pod którymi nie ma nikogo.

2. Powitanie dzieci:
Nauczycielka podnosi do góry litery alfabetu i wypowiada słowa: „Witam wszystkich, których imię zaczyna się na literę K, A, P, W, S, I, ....” Dzieci, których imię rozpoczyna się daną literą machają ręką.
    
3. Teatrzyk kukiełkowy na podstawie utworu L. Krzemienieckiej pt. „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”

4. Rozmowa nt. oglądanego teatrzyku i zwiastunów wiosny.

5. Zabawa przy piosence pt. „Wiosna radosna”

6. „Nazywanie świata” – przyporządkowanie odpowiednich nazw: wiosna, krasnal, wiewiórka, zawilec do sylwet przedmiotów i obrazków wg metody I. Majchrzak.

7. Zabawa słuchowo – ruchowa „Wiosna czy zima?” (R. Sprawka, J. Graban „Logopedyczne zabawy grupowe str. 142”).

8. Ćwiczenia oddechowe „Wiosenny wiatr” – naśladowanie wiosennego wiatru.

9. „Zgubione literki” zabawa wg metody I. Majchrzak
Dzieci otrzymują koperty z literami składającymi na imię każdego z nich. Zadaniem dziecka jest ułożenie swojego imienia z pamięci, lub wg wzoru i odnalezienie brakującej litery wśród innych liter.

10. „Na wiosennej łące” -  zabawa taneczna, odszukanie kwiatka ze swoim imieniem i podarowanie gościom.

Autor: Elżbieta Gieltowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie