Szukaj scenariuszy

article-title

Ekologia

article-title

Przyroda

article-title

Święta Bożego Narodzenia

article-title

Zdrowie i zdrowe odżywianie

article-title

Inne

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co robić, gdy dziecko naśladuje objawy chorób?

Mam małą klaustrofobię i bywa, że trudno mi złapać oddech, a co gorsza, jestem po operacji żołądka, mam inne problemy zdrowotne. Problem polega na tym, że...

~ Olga Marlo więcej

Wpływ grupy na dziecko w przedszkolu

Mój synek właśnie zaczął chodzić do przedszkola. Do tej pory uważałam, że dobrze go wychowałam – uczyłam dzielić się z innymi swoimi rzeczami...

więcej

Opieka nad dziećmi bez zakwaterowania

Tytuł jest tematem mego pytania. Od 3 lat jestem opiekunem dziennym dla dzieci do lat 3. Niestety bardzo nie odpowiadają mi warunki umowy zlecenia. Jest to...

~ opiekun dzienny więcej

Dobre rady na złe odpady - cykl zajęć otwartych z zakresu ekologii

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

Zapraszamy do udziału w cyklu zajęć otwartych z zakresu ekologii.


TEMATYKA ZAJĘĆ:
17.11.2003 r. – Wprowadzenie do tematyki ekologicznej „Żyj z przyrodą w zgodzie”.
18.11.2003 r. – Co to jest recykling?
19.11.2003 r. – Co powstaje z odpadów?
20.11.2003 r. – Konkurs plastyczny na temat „Puszka nie jest śmieciem”.
21.11.2003 r. – Olimpiada Wiedzy Ekologicznej.
24.11.2003 r. – Pokaz Mody Ekologicznej.
25.11.2003 r. – Ekologiczna Olimpiada Sportowa.
26.11.2003 r. – Ślubowanie małych Ekologów.


SCENARIUSZ ZAJĘĆ


Temat kompleksowy: Dobre rady na złe odpady.
Temat zajęć: Żyj z przyrodą w zgodzie – scenka ukazująca przykłady negatywnych zachowań w lesie.
Cele ogólne:

  • Ukształtowanie czynnej postawy wobec ochrony przyrody – wypraco­wanie go­towości i umiejętności działań w środowisku przyrodniczym mającym na celu jego ochronę.
  • Uświadomienie zagrożeń wynikających z nadmiernego zaśmiecenia środowi­ska.

Cele operacyjne:
Dziecko 5 – 6-letnie

  • Powinno znać słownictwo z zakresu ochrony przyrody
  • Rozumieć pojęcia związane z ochroną przyrody oraz jej wpływ na zdrowie czło­wieka
  • Wypowiadać się w formie prostych zdań
  • Wyrażać własne myśli i wyobrażenia w rozmowie kierowanej pytaniami
  • Kształci poczucie odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego

Środki i materiały dydaktyczne:

  • Scenografia przedstawiająca las, duży samochód (plastikowy), tekst inscenizacji „Żyj z przyrodą w zgodzie”, różnorodne odpady, sylweta dużej kuli ziemskiej smutnej i wesołej, wycięte z gazet sylwety zwierząt, roślin, ryb, ptaków

Przebieg zajęć:
1. Obejrzenie scenki ekologicznej pt. „Żyj z przyrodą w zgodzie” ukazującej przykłady negatywnych zachowań w lesie np. zakłócanie ciszy, słuchanie muzyki magnetofonowej, wjazd samochodem do lasu, śmiecenie, mycie sa­mochodu nad rzeką
„Żyj z przyrodą w zgodzie”
Krasnal – Chochlik: (wchodzi, aby powitać gości)
Jestem Chochlik, krasnal mały,
Witam gości tu przybyłych!
Wiem! – dziś wszyscy bawić chcą się!
A ja nie chcę? – Także chcę!
Za chwileczkę na tej scenie zobaczymy przedstawienie.
Tytuł ważny jest, na co dzień –
”Żyj z przyrodą w zgodzie”
(woła dzieci – aktorów)
Hop, hop – dzieci – już gotowe!
Wygłosiłem swoją mowę!
Przybywajcie, przybywajcie,
Przedstawienie zaczynajcie
Dzieci: (wchodząc na scenę śpiewają) 
Jedziemy na wycieczkę,
Do lasu i nad rzeczkę,
Śpiewając pioseneczkę tra la la...
(Na scenę wjeżdża rodzina i śpiewają piosenkę)
Dziewczynka
Gdy słoneczko mocno grzeje,
Gdy wiosenny wieje wiatr,
Wyruszamy gdzieś za miasto –
Mama, tata, ja i brat.
Chłopiec: (wystawia radio)
Dotarliśmy już nad rzekę,
Urządzimy dyskotekę.
Ojciec: (z wiadrem i ścierką)
Wody w rzece nie brakuje;
Więc samochód wyszoruję
Matka: (z koszykiem)
W wycieczkowym mym koszyku,
Smakołyków mam bez liku.
Mam kanapki i cukierki,
No i soku dwie butelki.
Razem:
Więc gdy bardzo się zmęczymy
Piknik sobie urządzimy
Duszek pierwszy:
Stójcie bracia moi mili –
Czy mnie, aby wzrok nie myli?
Duszek drugi:
Czy widzicie na polanie?
Te śmieci porozrzucane?
Duszek trzeci:
Od muzyki tej i wrzasku
Pospadają liście w lasku!
Duszek czwarty:
Myć samochód tutaj chcieli!
Czyście może zapomnieli
Duszek piąty:
Że od tego rybki małe

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie