Dzień Babci i Dziadka - scenariusz uroczystości w grupie 3 latków

Dzień Babci i Dziadka - scenariusz uroczystości w grupie 3 latków
3.6
8 ocen
Oceń
Drukuj

Cel główny:

  • Wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków.

Cele ogólne:

  • Prezentacja programu przygotowanego z okazji Dnia Babci i Dziadka;
  • Uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek;
  • Uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych;
  • Przyzwyczajanie do kulturalnego zachowania się wobec swoich dziadków i osób starszych;
  • Kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną.

Cele operacyjne:

  • Potrafi recytować wiersze i śpiewać piosenki, pokonywać nieśmiałość;
  • Wie, w jaki sposób może wyrazić swoje uczucie do swoich dziadków;
  • Potrafi okazać szacunek w stosunku do osób starszych;
  • Potrafi kulturalnie zachować się, zgodnie z przyjętymi normami (kulturalnie zachowywać się podczas występu i przy stole podczas poczęstunku), wobec swoich dziadków i osób starszych;
  • Potrafi złożyć życzenia swoim najbliższym.

Środki dydaktyczne:

  • laurki w kształcie serc,
  • magnetofon,
  • płyty z nagraniami,
  • opaski bałwanków
  • dzwoneczki
  • chustki do tańca
  • instrumenty perkusyjne

Formy:

  • indywidualna,
  • zespołowa,
  • zbiorowa.

Metody:

  • poszukująca –  samodzielne doświadczenia, 
  • ekspresywne – społeczne porozumienie, zadania inspirujące, swobodna ekspresja,
  • praktyczne – działanie.

 

PRZEBIEG


1. Powitanie przybyłych gości przez nauczycielkę.
Witam wszystkich gości ciepło i serdecznie
Babcie i Dziadków w dniu Waszego święta,
którzy przybyli do nas z bliska i z daleka.
Oddaję teraz głos waszym najukochańszym wnukom.
To one pragną umilić Wasze dzisiejsze święto
i pobyt w naszym przedszkolu.
A poprzez wiersze, piosenki, tańce wyrazić jak najwięcej dziecięcej miłości.

2. „Wszyscy są...”.

3. Występ dzieci pod kierunkiem muzyka prowadzącego zabawy umuzykalniające:
Taniec z chustkami – improwizacja ruchowa do wybranego utworu;
Gra na instrumentach perkusyjnych – grupowa interpretacja muzyczna wybranego utworu;

4. Rozpoczęcie występu
Jest taki jeden
Jedyny dzień w roku....
To Święto Dziadka i Babci...
Łza się kręci w oku...
O tym ważnym święcie
Dobrze pamiętamy.
I dla naszych gości
Widowisko mamy.

5. Zakładamy opaski Bałwanków.

6. „Tupu tup” – zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence
Przyszła zima biała
Śniegiem posypała
Zamroziła wodę
Staw przykryła lodem

Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

Kraczą głośno wrony kra, kra
Marzną nam ogony kra, kra
Mamy pusto w brzuszku
Dajcie nam okruszków!

Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

Ciepłe rękawiczki
I wełniany szalik
Białej, mroźnej zimy
Nie boję się wcale

Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

7. „Country Dance” – Zabawa ruchowa wg Metody B. Strauss.

8. Zakładamy dzwonki – „Zima, zima”. Taniec przy piosence
Zima, zima, zima,
Pada, pada śnieg.
Jadę, jadę w świat sankami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi