Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Żłobek Misio Pisio

ursynów

Złobek jest bardzo czysty i kolorowy .
Wszystkie z...

Ocena: 4.8/5

więcej

MikiLand - Językowe Przedszkole Marzeń

Warszawa

Moim zdaniem to najlepsze przedszkole w mieście. Kolorowe,...

Ocena: 5/5

więcej

Niepubliczne Przedszkole Integracyjne „Nasz Domek”

Warszawa

Podoba mi się to, że w przedszkolu możemy liczyć na wsp...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2652 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.8/5

więcej

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Gry i zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Gry i zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i o specjalnych potrzebach edukacyjnych.


1. Drabina sylabowa – dla dzieci 6 –letnich.

Liczba uczestników: 2 – 3 dzieci

Cele dydaktyczne:
Rozwijanie zdolności do wysiłku intelektualnego w atmosferze współzawodnictwa, doskonalenie umiejętności szybkiego liczenia.

Cele wychowawcze:
Kształtowanie odporności emocjonalnej oraz umiejętności oczekiwania na swoją kolej.

Środki dydaktyczne:
Kostka do gry, rysunek drabiny z ponumerowanymi szczeblami, zestawy sylab (odwrócone) i poukładane na szczeblach (jedna sylaba na jednym szczeblu).

Przebieg zabawy:
Dzieci rzucają kostką w kolejności zgodnej ze wskazówkami zegara. Dziecko, które rzuciło kostką wybiera sylabę z tym numerem szczebelka, którą wskazuje liczba oczek na kostce. Gracz odczytuje sylaby i tworzy z niej wyraz. Za każdy prawidłowo utworzony wyraz dziecko otrzymuje jeden punkt. Wygrywa gracz, który zdobędzie największą ilość punktów.  Można przygotować więcej zestawów sylab, do czasu zainteresowania grą.

Przykładowe zestawy:
ko-
bu-
ka-
sa-
wa-
cze-

2. Co schowałam? (dla dzieci 4 – letnich, lub o specjalnych potrzebach edukacyjnych).

Liczba uczestników: 2 – 4 dzieci
    
Cele dydaktyczne:
Rozbudzanie ciekawości, doskonalenie koordynacji słuchowo – wzrokowo – ruchowej, bogacenie słownictwa,stwarzanie możliwości manipulowania    przedmiotami.

Cel wychowawczy:
Dostarczenie dziecku radości z własnego sukcesu.

Środki dydaktyczne:
Pojemniki z materiałami sypkimi do wyboru (kasza manna lub kukurydziana, ryż, fasola), różne przedmioty np.: piłeczka ping – pongowa, mały klocek, duży guzik, itp.

Przebieg zabawy:
Dzieci siadają przy stoliku z przygotowanymi pojemnikami (przedmioty trzeba już wcześniej schować). Nauczyciel zachęca dzieci do wyszukiwania niespodzianek. Dzieci wyszukują i wyciągają schowane przedmioty. Następnie nazywają je, opisują ich wygląd mogą też wskazać, do czego służą.

Uwagi:
Na początku zabawy chowamy jedną niespodziankę a dla utrudnienia 2 – 3.

 

3. Moja książeczka (dla dzieci 3 – 4 – letnich, lub o specjalnych potrzebach edukacyjnych).

Środki dydaktyczne:
Obrazki o wybranej tematyce, kartki papieru lub blok rysunkowy, klej, paski papieru o jednakowych wymiarach.

Cele dydaktyczne:
Rozwijanie twórczego myślenia, spostrzegawczości oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej. Bogacenie słownictwa czynnego dziecka.

Cel wychowawczy:
Motywowanie do wykonywania zadań poprzez rozbudzanie ciekawości i zainteresowanie nową formą pracy.

Przygotowanie i przebieg zabawy:
Podczas poznawania wraz z dzieckiem określonej tematyki, zbieramy obrazki np.: ze zwierzętami, o zabawkach, czy innej tematyce, którą dziecko się interesuje. Obrazki wklejamy np.: do zeszytu bez linii, bloku rysunkowego, lub na osobne kartki, które potem łączymy. Stosujemy zasadę jeden obrazek na jednej stronie. Powstaje nasza książeczka z obrazkami. By utrudnić dziecku rozpoznanie obrazka, rozbudzić jego ciekawość, przygotowujemy paski papieru o jednakowych wymiarach i przyklejamy do grzbietu stron z obrazkiem. Dziecko stopniowo odsłania obrazek przez odkrycie jednego lub więcej pasków i nazywa ilustrację.

4. Kolorowe wieże (dla dzieci 3 – letnich lub ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).

Liczba uczestników: czworo dzieci

Środki dydaktyczne:
Woreczki z materiału ściągane sznurkiem, karty, klocki – wszystkie te  przedmioty przygotowujemy w kolorach: żółty, zielony, czerwony i niebieski.

Cele dydaktyczne:

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie