Advertisement

Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bal karnawałowy

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Ja i moja rodzina - scenariusz zajęć dla 6-latków

Ja i moja rodzina.

Cele operacyjne - dziecko:

  • rozumie znaczenie słowa „rodzina”,
  • wymienia członków rodziny „bliższej” i „dalszej” i wie, co to znaczy,
  • zna zwyczaje i tradycje rodzinne,
  • potrafi inspirować zabawę „w dom”.


Metody:

  • podające
  • praktyczne
  • aktywizujące


Formy:

  • z całą grupą
  • w zespołach.


Pomoce:

  • wiersz M. Orzechowskiej, pt. „Jadą goście”, ilustracje bajkowych postaci, czapeczki, płyty CD.


Przebieg:
1. Dzieci siedzą w kręgu; śpiewanie piosenki pt. „Witaj, Kasiu”.
2. Słuchanie wiersza M. Orzechowskiej: pt. „Jadą goście” mówionego przez nauczycielkę, (wiersz znajduje się w aneksie).
3. Przygotowanie urodzinowego przyjęcia dla chłopca, bohatera wiersza.
4. Rozmowy z dziećmi na temat treści wiersza inspirowane pytaniami: „Kto był na urodzinach?”, „Jak nazywają się osoby przybyłe do domu chłopca?”, „Ilu było gości?”, „Kto należy do rodziny „bliższej”, a kto do „dalszej”?” – dzieci swobodnie wypowiadają się na temat uroczystości urodzinowej bohatera.
5. Zabawa; „Zaginione rodziny” – nauczycielka dzieli dzieci na zespoły.
Zadaniem dzieci jest wybranie ilustracji z takimi bajkowymi rysunkami, które tworzą „rodzinę”, np. „Czerwonego Kapturka”, „Jasia i Małgosi”, „Kopciuszka”.
6. Zabawa; „Poszukaj swojego dziecka” – dzieci zostają podzielone na dwie grupy. Dzieci z pierwszej grupy to „dzieci”- otrzymują czapeczki, dzieci z drugiej grupy to rodzice – chłopcy – „tatusiowie”, dziewczynki – „mamusie”. Dzieci bawią się przy muzyce. Gdy muzyka milknie, „rodzice” szukają swoich „dzieci” – dobierają się parami. Zabawę powtarzamy dwa razy. (Jeśli dzieci 2 z pierwszego zespołu jest więcej, wtedy „mama” lub „tata” mają „dwoje dzieci”).

„JADĄ GOŚCIE” – M. Olechowska, D. Raczyńska

Wreszcie nadeszło to upragnione,
To wyczekane i wyśnione,
Moje marzenie o 6 świeczkach.
Dzisiaj zostanie spełnione.

W domu wielka wrzawa od rana;
Mama nie wyspana, ale roześmiana.
Duży stół nakrywa tata,
Bo zawita tu pół świata.

Już wybiła ta godzina,
Właśnie schodzi się rodzina –
Dzwonią do drzwi: dziadek, babcia,
Wujek Krzysio, ciocia Sabcia.
Dziadka Tadka też witamy,
To jest tata mojej mamy.

Coraz więcej jest radości,
Coraz więcej wchodzi gości.
Wszyscy już przy stole siedzą,
Tort urodzinowy jedzą.

 

Autor: Alicja Marczuk


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie