Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 26

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (488 scenariuszy)

Zobacz 1040 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Przykre zachowanie u mojej 18 miesięcznej Córeczki

Witam. Jestem mamą 18 miesięcznej córeczki. Teściowa, mam wrażenie, zachowuje się dziwnie (ale może ja się MYLĘ). Przychodzi po dziecko do pokoju...

~ Monika więcej

Ja i moja rodzina - scenariusz zajęć dla 6-latków

Darmowe publikacje

Ja i moja rodzina.

Cele operacyjne - dziecko:

  • rozumie znaczenie słowa „rodzina”,
  • wymienia członków rodziny „bliższej” i „dalszej” i wie, co to znaczy,
  • zna zwyczaje i tradycje rodzinne,
  • potrafi inspirować zabawę „w dom”.


Metody:

  • podające
  • praktyczne
  • aktywizujące


Formy:

  • z całą grupą
  • w zespołach.


Pomoce:

  • wiersz M. Orzechowskiej, pt. „Jadą goście”, ilustracje bajkowych postaci, czapeczki, płyty CD.


Przebieg:
1. Dzieci siedzą w kręgu; śpiewanie piosenki pt. „Witaj, Kasiu”.
2. Słuchanie wiersza M. Orzechowskiej: pt. „Jadą goście” mówionego przez nauczycielkę, (wiersz znajduje się w aneksie).
3. Przygotowanie urodzinowego przyjęcia dla chłopca, bohatera wiersza.
4. Rozmowy z dziećmi na temat treści wiersza inspirowane pytaniami: „Kto był na urodzinach?”, „Jak nazywają się osoby przybyłe do domu chłopca?”, „Ilu było gości?”, „Kto należy do rodziny „bliższej”, a kto do „dalszej”?” – dzieci swobodnie wypowiadają się na temat uroczystości urodzinowej bohatera.
5. Zabawa; „Zaginione rodziny” – nauczycielka dzieli dzieci na zespoły.
Zadaniem dzieci jest wybranie ilustracji z takimi bajkowymi rysunkami, które tworzą „rodzinę”, np. „Czerwonego Kapturka”, „Jasia i Małgosi”, „Kopciuszka”.
6. Zabawa; „Poszukaj swojego dziecka” – dzieci zostają podzielone na dwie grupy. Dzieci z pierwszej grupy to „dzieci”- otrzymują czapeczki, dzieci z drugiej grupy to rodzice – chłopcy – „tatusiowie”, dziewczynki – „mamusie”. Dzieci bawią się przy muzyce. Gdy muzyka milknie, „rodzice” szukają swoich „dzieci” – dobierają się parami. Zabawę powtarzamy dwa razy. (Jeśli dzieci 2 z pierwszego zespołu jest więcej, wtedy „mama” lub „tata” mają „dwoje dzieci”).

„JADĄ GOŚCIE” – M. Olechowska, D. Raczyńska

Wreszcie nadeszło to upragnione,
To wyczekane i wyśnione,
Moje marzenie o 6 świeczkach.
Dzisiaj zostanie spełnione.

W domu wielka wrzawa od rana;
Mama nie wyspana, ale roześmiana.
Duży stół nakrywa tata,
Bo zawita tu pół świata.

Już wybiła ta godzina,
Właśnie schodzi się rodzina –
Dzwonią do drzwi: dziadek, babcia,
Wujek Krzysio, ciocia Sabcia.
Dziadka Tadka też witamy,
To jest tata mojej mamy.

Coraz więcej jest radości,
Coraz więcej wchodzi gości.
Wszyscy już przy stole siedzą,
Tort urodzinowy jedzą.

 

Autor: Alicja Marczuk


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie