Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Powitanie wiosny

Zobacz 36 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Ja i moje imię - scenariusz zajęć koleżeńskich oraz dla opiekuna stażu

Ja i moje imię.

Grupa wiekowa, data, miejsce: 3-4 latki, 10.02.2012, PP nr 5

Cele ogólne:

  • Ćwiczenie sprawności narządów artykulacyjnych
  • Rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała


Metody:

  • Czynna: zadania stawiane do wykonania
  • Słowna: opowiadanie, rozmowa
  • Oglądowa: ilustracje
  • Odimienna Metoda I. Majchrzak, elementy kinezjologii edukacyjnej, pedagogiki zabawy


Formy:

  • Indywidualna i zbiorowa.


Przebieg zajęć:

1. „Pingwinek” (zabawa ruchowo-naśladowcza)
O jak przyjemnie i jak wesoło
Dziś z wami bawić
Się, się, się.
Raz noga lewa, raz noga prawa
I kucnij i klaśnij, i obróć się
2. „Sprawdzenie listy obecności” dzieci kolejno podchodzą do tablicy, zaznaczają swoją obecność klamerką. (biorą krzesełka z własnym imieniem)
3. „Iskierka przyjaźni” Wszyscy siedzą w kręgu. Zabawę rozpoczyna prowadząca, podając imię dziecka siedzącego z lewej strony i ściskając jego dłoń wypowiada jego imię sylabami. 
4. „Wyklaszcz moje imię” dzieci poruszają się  po sali zgodnie z rytmem muzyki. Na przerwę w muzyce wskazane dziecko wchodzi na krzesełko i pokazuje swoje imię, a pozostałe dzieci wyklaskują sylabami.
5. „Kto to” dzieci otrzymują kolorowe klocki, zmieniają się miejscami, próbują rozpoznać na czyim krześle usiedli. Podchodzą do kolegi i pokazują wskazaną przez nauczyciela część ciała. Wracają na swoje miejsce.
6. „Gdzie jest klocek” – chwytanie klocka prawą i lewą dłonią przekładanie i układanie według instrukcji nauczyciela.
7. Ćwiczenie odprężające – „Kolorowe motyle” – wodzenie kolorowym klockiem w ślad za nauczycielem po leniwej ósemce.
    
Prowadząca Alicja Bartczak – nauczyciel kontraktowy


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie