Szukaj scenariuszy

article-title

Ekologia

article-title

Przyroda

article-title

Święta Bożego Narodzenia

article-title

Zdrowie i zdrowe odżywianie

article-title

Inne

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co robić, gdy dziecko naśladuje objawy chorób?

Mam małą klaustrofobię i bywa, że trudno mi złapać oddech, a co gorsza, jestem po operacji żołądka, mam inne problemy zdrowotne. Problem polega na tym, że...

~ Olga Marlo więcej

Wpływ grupy na dziecko w przedszkolu

Mój synek właśnie zaczął chodzić do przedszkola. Do tej pory uważałam, że dobrze go wychowałam – uczyłam dzielić się z innymi swoimi rzeczami...

więcej

Opieka nad dziećmi bez zakwaterowania

Tytuł jest tematem mego pytania. Od 3 lat jestem opiekunem dziennym dla dzieci do lat 3. Niestety bardzo nie odpowiadają mi warunki umowy zlecenia. Jest to...

~ opiekun dzienny więcej

Ja i moje imię - scenariusz zajęć koleżeńskich oraz dla opiekuna stażu

Darmowe publikacje

Ja i moje imię.

Grupa wiekowa, data, miejsce: 3-4 latki, 10.02.2012, PP nr 5

Cele ogólne:

  • Ćwiczenie sprawności narządów artykulacyjnych
  • Rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała


Metody:

  • Czynna: zadania stawiane do wykonania
  • Słowna: opowiadanie, rozmowa
  • Oglądowa: ilustracje
  • Odimienna Metoda I. Majchrzak, elementy kinezjologii edukacyjnej, pedagogiki zabawy


Formy:

  • Indywidualna i zbiorowa.


Przebieg zajęć:

1. „Pingwinek” (zabawa ruchowo-naśladowcza)
O jak przyjemnie i jak wesoło
Dziś z wami bawić
Się, się, się.
Raz noga lewa, raz noga prawa
I kucnij i klaśnij, i obróć się
2. „Sprawdzenie listy obecności” dzieci kolejno podchodzą do tablicy, zaznaczają swoją obecność klamerką. (biorą krzesełka z własnym imieniem)
3. „Iskierka przyjaźni” Wszyscy siedzą w kręgu. Zabawę rozpoczyna prowadząca, podając imię dziecka siedzącego z lewej strony i ściskając jego dłoń wypowiada jego imię sylabami. 
4. „Wyklaszcz moje imię” dzieci poruszają się  po sali zgodnie z rytmem muzyki. Na przerwę w muzyce wskazane dziecko wchodzi na krzesełko i pokazuje swoje imię, a pozostałe dzieci wyklaskują sylabami.
5. „Kto to” dzieci otrzymują kolorowe klocki, zmieniają się miejscami, próbują rozpoznać na czyim krześle usiedli. Podchodzą do kolegi i pokazują wskazaną przez nauczyciela część ciała. Wracają na swoje miejsce.
6. „Gdzie jest klocek” – chwytanie klocka prawą i lewą dłonią przekładanie i układanie według instrukcji nauczyciela.
7. Ćwiczenie odprężające – „Kolorowe motyle” – wodzenie kolorowym klockiem w ślad za nauczycielem po leniwej ósemce.
    
Prowadząca Alicja Bartczak – nauczyciel kontraktowy


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie