Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1 scenariusz

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Jesteśmy różni, ale tacy sami - scenariusz zajęć dla dzieci 4, 5 i 6 letnich

„Jesteśmy różni, ale tacy sami – wszyscy jesteśmy przyjaciółmi”

CEL OGÓLNY:

  • rozwijanie inwencji twórczej
  • rozwijanie umiejętności współpracy

                           
CELE OPERACYJNE - Dziecko:

  • wyraża swoje przeżycia w pracy plastycznej
  • współdziała w parze  z kolegą


METODY:

  • czynne: zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń
  • słowne: rozmowa, opowiadanie


FORMY:

  • praca z grupą


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • nagranie z muzyką instrumentalną, kartony, papier pakowy, mazaki


PRZEBIEG:

1. Zabawa integracyjna – „Iskierka przyjaźni” -  dzieci stoją w kręgu, trzymają się za ręce, nauczyciel wysyła iskierkę przyjaźni – lekko ściska dłoń dziecka obok siebie, dziecko przekazuje iskierkę dalej, aż ta powróci do nauczyciela, który stwierdza: „Iskierka wróciła, płonę wielką przyjaźnią”, wszyscy unoszą ręce w górę w jednym uścisku.

2. Stojąc w kręgu dzieci wypowiadają słowa:

„Stoimy ramię przy ramieniu, możemy być wielcy w oka mgnieniu.
Możemy być też mali, ale nigdy nie będziemy sami”.

3. „Masażyk” – dzieci dobierają się parami, wykonują na plecach kolegi masażyk według rymowanki:

Szły słonie,
Biegły konie,
wiła się kręta rzeczka,
szły panie na szpileczkach,
padał drobny deszczyk.
Czujesz dreszczyk?

4. „Znajdź kogoś, kto...” – Dzieci swobodnie poruszają się przy muzyce. Na pauzę w muzyce dobierają się parami według poleceń nauczyciela: Znajdź kogoś, kto... (ma taki sam kolor oczu/włosów/bluzki jak ty; ma taką samą długość ręki, itp.) i uściśnij mu dłoń (pięknie się ukłoń...);

5. Lustro – zabawa w parach – dzieci w parach siadają naprzeciw siebie, przyglądają się sobie, opisują wygląd kolegi, a następnie naśladują swoje ruchy nawzajem

6. „Wyprawa na bezludną wyspę” – nauczyciel opowiada o wycieczce na bezludną wyspę, w parach dzieci ustalają, co chciałyby zabrać na taką wyspę, co będzie im niezbędne. Następnie otrzymują karton i w parach rysują swoją wyspę. Powstałe w ten sposób wyspy dzieci naklejają na jeden wspólny duży papier. Nauczyciel zachęca, aby dzieci narysowały połączenia między wyspami i zastanowiły się w jaki sposób mogłyby dotrzeć do innych wysp, aby odwiedzić swoich przyjaciół.

7. „Jesteśmy różni, ale razem możemy…” – dzieci kończą zdanie w rundce.

Opracowała: Agata Więcek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie