Advertisement

Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Wielkanocne

Zobacz 28 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Jesteśmy różni, ale tacy sami - scenariusz zajęć dla dzieci 4, 5 i 6 letnich

„Jesteśmy różni, ale tacy sami – wszyscy jesteśmy przyjaciółmi”

CEL OGÓLNY:

  • rozwijanie inwencji twórczej
  • rozwijanie umiejętności współpracy

                           
CELE OPERACYJNE - Dziecko:

  • wyraża swoje przeżycia w pracy plastycznej
  • współdziała w parze  z kolegą


METODY:

  • czynne: zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń
  • słowne: rozmowa, opowiadanie


FORMY:

  • praca z grupą


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • nagranie z muzyką instrumentalną, kartony, papier pakowy, mazaki


PRZEBIEG:

1. Zabawa integracyjna – „Iskierka przyjaźni” -  dzieci stoją w kręgu, trzymają się za ręce, nauczyciel wysyła iskierkę przyjaźni – lekko ściska dłoń dziecka obok siebie, dziecko przekazuje iskierkę dalej, aż ta powróci do nauczyciela, który stwierdza: „Iskierka wróciła, płonę wielką przyjaźnią”, wszyscy unoszą ręce w górę w jednym uścisku.

2. Stojąc w kręgu dzieci wypowiadają słowa:

„Stoimy ramię przy ramieniu, możemy być wielcy w oka mgnieniu.
Możemy być też mali, ale nigdy nie będziemy sami”.

3. „Masażyk” – dzieci dobierają się parami, wykonują na plecach kolegi masażyk według rymowanki:

Szły słonie,
Biegły konie,
wiła się kręta rzeczka,
szły panie na szpileczkach,
padał drobny deszczyk.
Czujesz dreszczyk?

4. „Znajdź kogoś, kto...” – Dzieci swobodnie poruszają się przy muzyce. Na pauzę w muzyce dobierają się parami według poleceń nauczyciela: Znajdź kogoś, kto... (ma taki sam kolor oczu/włosów/bluzki jak ty; ma taką samą długość ręki, itp.) i uściśnij mu dłoń (pięknie się ukłoń...);

5. Lustro – zabawa w parach – dzieci w parach siadają naprzeciw siebie, przyglądają się sobie, opisują wygląd kolegi, a następnie naśladują swoje ruchy nawzajem

6. „Wyprawa na bezludną wyspę” – nauczyciel opowiada o wycieczce na bezludną wyspę, w parach dzieci ustalają, co chciałyby zabrać na taką wyspę, co będzie im niezbędne. Następnie otrzymują karton i w parach rysują swoją wyspę. Powstałe w ten sposób wyspy dzieci naklejają na jeden wspólny duży papier. Nauczyciel zachęca, aby dzieci narysowały połączenia między wyspami i zastanowiły się w jaki sposób mogłyby dotrzeć do innych wysp, aby odwiedzić swoich przyjaciół.

7. „Jesteśmy różni, ale razem możemy…” – dzieci kończą zdanie w rundce.

Opracowała: Agata Więcek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie