Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień kobiet

Zobacz 2 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Ja tu rządzę!

Pięciolatek miał rozwaloną trochę rodzinę. Wychowaniem zajmował się ojciec i jego rodzice. Wszyscy go rozpieszczali, zrobili parasol nad nim, a moim...

~ Izawięcej

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Karnawał - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców

Przejdź do strony | 1 | 2 |

„Karnawał” – rozmowa na temat tradycji karnawałowego balu.


Cele ogólne:
- zapoznanie dzieci ze zwyczajem przebierania się na bal karnawałowy,
- stwarzanie dzieciom i rodzicom możliwości kontaktowania się w sytuacjach zabawowych.

Cele operacyjne (dziecko…):

- rozumie słowo „karnawał”, wie co ono oznacza,
- wie co to jest „tłusty czwartek”,
- wie, jakie przedmioty potrzebne są na balu,
- potrafi wykonać maskę karnawałową,
- potrafi wesoło bawić się przy muzyce.

Środki dydaktyczne:
teksty zagadek , tekst wiersza „ Karnawał” G. Koba,  obrazki wraz z napisami do globalnego czytania ( bałwan, sanki, narty, maska, serpentyny, balon), duża ilustracja przedstawiająca bal karnawałowy, kaseta z muzyką,

Przebieg:

1. Powitanie - rodzice, dzieci i nauczycielka siedzą wspólnie w kręgu:
a) nauczycielka wypowiada różne określenia, a osoby, które poczują się powitane są proszone o pomachanie ręką:
- witam tych, którzy przybyli do szkoły pieszo;
- witam tych, którzy przyjechali samochodem;
- witam tych, którzy mają dziś dobry humor;
- witam tych, którzy lubią zimę;
- witam tych, którzy noszą spodnie;
- witam tych, którzy lubią zupę pomidorową;
- witam tych, którzy lubią się bawić.

b) Każdy z uczestników przedstawia się swoim imieniem, które ma wypowiedzieć za pomocą sylab, należy przy tym klasnąć lub podskoczyć tyle razy ile jest sylab.

2. Zabawa rytmiczna – „Rytmiczne przywitanie”: dzieci stoją w parze ze swoim rodzicem i wypowiadają rytmicznie słowa”
   
Jak to miło i wesoło  - uderzają dłońmi o uda
Gdy rodzice są  wokoło – dzieci klaszczą w dłonie rodziców
Hurra  - wyskok w górę.

3. Piosenka  „Zima” – wspólny taniec dzieci i rodziców do piosenki.

4.Rozmowa nauczycielki z dziećmi nawiązująca do treści piosenki:
- jakiej pory roku dotyczyła piosenka?
- jakie inne pory roku znacie?
- ile jest pór roku?
- wymieńcie wszystkie?
- wymieńcie charakterystyczne cechy zimy.

5. Rozwiązywanie zagadek dotyczących zimy:

W oczach węgielki
z marchwi  nos wielki
Na śniegu stoi 
Słońca się nie boi. 
(bałwan)

Choć nie mają kół
same pędzą w dół,
ale musisz mieć sznurek,
By je wciągnąć na górę. 
(sanki)

Jakie deski do nóg
Przypniesz, kiedy zima
śniegiem sypnie?
(narty)   

Co to za woda
twarda jak kamień.
Można na łyżwach
ślizgać się na niej.
(lód)

Szybko po lodzie
niosą nas one, 
obie do butów
są przyczepione.
(łyżwy)

Często w nim bywają
mrozy trzaskające.
Za to jest w calutkim roku
najkrótszym miesiącem.
(luty)

Zagadki pochodzą ze zbioru „ Zagadki dla najmłodszych” P.W. „MAC”SA

6. Ułożenie na tablicy magnetycznej obrazka wraz z napisem z 4 części.
Po ułożeniu dzieci odczytują wyraz - karnawał i próbują wyjaśnić jego
znaczenie.
    
7. Wysłuchanie wiersza „Karnawał” Grażyny Koby:
 
Chodźcie z nami
karnawał zaprasza nas.
Pewnie dziś tu zobaczymy
Przebrany cały las.

Las? – to mała pestka
bajki pójdą w ruch,
żeby tylko nie wyskoczył
jakiś biały duch.

Uwaga wchodzi lis!
za nim lew i kilka kurek…
a na końcu babcia
i Czerwony Kapturek.

Muzyka już gra
balony dzieci dmuchają,
serpentyny się plączą

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie