Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Zakończenie roku przedszkolnego

Zobacz 24

Ekologia (67 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (83 scenariusze)

Przyroda (75 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (67 scenariuszy)

Inne (514 scenariusze)

Zobacz 1093 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Kwalifikacje dyrektora przedszkola niepublicznego

Jestem nauczycielem dyplomowanym, mgr z wykształceniem pedagogicznym. Posiadam ukończone studia podyplomowe zarządzania oświatą. Czy moje kwalifikacje są...

~ Edvin więcej

Kadra w przedszkolu

W przedszkolu w naszej miejscowości jest za mało pań woźnych. Na 7 grup są 3 panie, których obowiązkiem oprócz pomocy przy dzieciach jest...

~ Ala więcej

Ile metrów kwadratowych przypada na os. w internacie?

Witam. Mam pytanie. Ile metrów kwadratowych przypada na dziecko mieszkające w internacie? Chodzi mi o salę sypialną, jak również świetlicę, w...

~ lolek więcej

Komu potrzebne są Święta Wielkanocne? - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców

Darmowe publikacje

"Komu potrzebne są Święta Wielkanocne?" Wykorzystanie teatrzyku kukiełkowego pt ”Historia żółtego kurczątka”.

Cele ogólne:

  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
  • wykonywanie wspólnie z rodzicami pisanek


Cele operacyjne:

  • uważnie słucha opowiadania nauczycielki
  • zna symbole i tradycje wielkanocne (pisanki, baby, mazurki, szukanie zajączka)
  • dostosowuje rodzaj ruchu do muzyki
  • ozdabia pisankę wykorzystując różnorodne materiały
  • rozwija inwencję twórczą podczas ozdabiania


Środki dydaktyczne:

  • Teatrzyk kukiełkowy, kukiełki (kurczątko, kura, kogut, baranek), zestaw obrazków przedstawiających symbole świąt wielkanocnych, płyta CD „Taniec kurcząt w skorupkach”, szablony jajek dla każdego dziecka, kleje, czekoladowe  jajeczka.

 
Przebieg:

Rozmowa wprowadzająca. Przywitanie rodziców. Podanie tematu, celu zajęć i przebiegu zajęć.

1. Teatrzyk kukiełkowy, pt „Historia żółtego kurczątka” (aut. B. Machoń) ilustrowanego teatrzykiem sylwet.

Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą - kurą i tatą - kogutem. Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki. Tata kogut pokazywał, jak trzeba wsakiwać na płot i piać donośnie - kukuryku. Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo. Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesną wiosną, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie mają już dla niego tyle czasu.
- Pii, pii... pobaw się ze mną, mamo - prosiło
- Ko, ko, ko – gdakała kura, nie mam dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko, ko, ko Wielkanoc już blisko! Pobaw się samo Maleństwo.
I kura poszła znosić jajka.
Kurczątko pobiegło do taty koguta.
- Pi, pi... Nudzi mi się...  Pobaw się ze mną tatusiu!
- Kukuryku! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko. Pobaw się samo Maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie – kukuryku!
Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka.
- Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee...
- Pi, pi... Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta?
- Jak to, bee... Nie wiesz? No to posłuchaj:
Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat
Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta baby i mazurki
Święta potrzebne są tatusiom, żeby mogli zaczarować jajka w kolorowe pisanki
Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły znaleźć prezenty od wielkanocnego zajączka.
- Aha! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pi Do widzenia baranku!


2. Rozmowa na temat teatrzyku

  • Kto występował w teatrzyku?
  • Gdzie mieszkało kurczątko? z kim?
  • Dlaczego rodzice nie mieli czasu dla kurczątka?
  • Co zrobiło? Kogo spotkało?
  • Komu potrzebne są Święta Wielkanocne?


3. Wspólnie z kurczakiem przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych
A. Taniec kurcząt - zabawa ruchowa przy muzyce podczas muzyki dzieci kurczątka biegają wokół swoich rodziców (kur lub kogutów) na przerwę wracają do swojej mamy.
B. Zabawa "Ciasto" przy muzyce (wg pedagogiki zabawy Klanza).
Dzieci naśladują ruchem czynności wykonywane przy pieczeniu ciasta.
C. "Pisanki"- ozdabianie jajek. Rodzice i dzieci mają do wykorzystania: farbki plakatowe, folię samoprzylepna, materiały tekstylne, papierowe ścinki. Wystawa prac, wspólne podziwianie.    
D. Prezenty zajączka - szukanie prezentów zajączka przez dzieci.        

                                                                       
4.  Zakończenie zajęć.

Opracowała: Elżbieta Majcher


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie