Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Przedstawienia

Zobacz 15 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Komu potrzebne są Święta Wielkanocne? - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców

"Komu potrzebne są Święta Wielkanocne?" Wykorzystanie teatrzyku kukiełkowego pt ”Historia żółtego kurczątka”.

Cele ogólne:

  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
  • wykonywanie wspólnie z rodzicami pisanek


Cele operacyjne:

  • uważnie słucha opowiadania nauczycielki
  • zna symbole i tradycje wielkanocne (pisanki, baby, mazurki, szukanie zajączka)
  • dostosowuje rodzaj ruchu do muzyki
  • ozdabia pisankę wykorzystując różnorodne materiały
  • rozwija inwencję twórczą podczas ozdabiania


Środki dydaktyczne:

  • Teatrzyk kukiełkowy, kukiełki (kurczątko, kura, kogut, baranek), zestaw obrazków przedstawiających symbole świąt wielkanocnych, płyta CD „Taniec kurcząt w skorupkach”, szablony jajek dla każdego dziecka, kleje, czekoladowe  jajeczka.

 
Przebieg:

Rozmowa wprowadzająca. Przywitanie rodziców. Podanie tematu, celu zajęć i przebiegu zajęć.

1. Teatrzyk kukiełkowy, pt „Historia żółtego kurczątka” (aut. B. Machoń) ilustrowanego teatrzykiem sylwet.

Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą - kurą i tatą - kogutem. Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki. Tata kogut pokazywał, jak trzeba wsakiwać na płot i piać donośnie - kukuryku. Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo. Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesną wiosną, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie mają już dla niego tyle czasu.
- Pii, pii... pobaw się ze mną, mamo - prosiło
- Ko, ko, ko – gdakała kura, nie mam dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko, ko, ko Wielkanoc już blisko! Pobaw się samo Maleństwo.
I kura poszła znosić jajka.
Kurczątko pobiegło do taty koguta.
- Pi, pi... Nudzi mi się...  Pobaw się ze mną tatusiu!
- Kukuryku! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko. Pobaw się samo Maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie – kukuryku!
Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka.
- Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee...
- Pi, pi... Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta?
- Jak to, bee... Nie wiesz? No to posłuchaj:
Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat
Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta baby i mazurki
Święta potrzebne są tatusiom, żeby mogli zaczarować jajka w kolorowe pisanki
Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły znaleźć prezenty od wielkanocnego zajączka.
- Aha! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pi Do widzenia baranku!


2. Rozmowa na temat teatrzyku

  • Kto występował w teatrzyku?
  • Gdzie mieszkało kurczątko? z kim?
  • Dlaczego rodzice nie mieli czasu dla kurczątka?
  • Co zrobiło? Kogo spotkało?
  • Komu potrzebne są Święta Wielkanocne?


3. Wspólnie z kurczakiem przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych
A. Taniec kurcząt - zabawa ruchowa przy muzyce podczas muzyki dzieci kurczątka biegają wokół swoich rodziców (kur lub kogutów) na przerwę wracają do swojej mamy.
B. Zabawa "Ciasto" przy muzyce (wg pedagogiki zabawy Klanza).
Dzieci naśladują ruchem czynności wykonywane przy pieczeniu ciasta.
C. "Pisanki"- ozdabianie jajek. Rodzice i dzieci mają do wykorzystania: farbki plakatowe, folię samoprzylepna, materiały tekstylne, papierowe ścinki. Wystawa prac, wspólne podziwianie.    
D. Prezenty zajączka - szukanie prezentów zajączka przez dzieci.        

                                                                       
4.  Zakończenie zajęć.

Opracowała: Elżbieta Majcher


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie