Szukaj scenariuszy

article-title

Ekologia

article-title

Przyroda

article-title

Święta Bożego Narodzenia

article-title

Zdrowie i zdrowe odżywianie

article-title

Inne

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co robić, gdy dziecko naśladuje objawy chorób?

Mam małą klaustrofobię i bywa, że trudno mi złapać oddech, a co gorsza, jestem po operacji żołądka, mam inne problemy zdrowotne. Problem polega na tym, że...

~ Olga Marlo więcej

Wpływ grupy na dziecko w przedszkolu

Mój synek właśnie zaczął chodzić do przedszkola. Do tej pory uważałam, że dobrze go wychowałam – uczyłam dzielić się z innymi swoimi rzeczami...

więcej

Opieka nad dziećmi bez zakwaterowania

Tytuł jest tematem mego pytania. Od 3 lat jestem opiekunem dziennym dla dzieci do lat 3. Niestety bardzo nie odpowiadają mi warunki umowy zlecenia. Jest to...

~ opiekun dzienny więcej

Na wiosennej łące - scenariusz zajęć ruchowych w ogrodzie przedszkolnym

Darmowe publikacje

Na wiosennej łące.

CEL OGÓLNY: Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.

CELE OPERACYJNE - Dziecko:
- porusza się po wyznaczonym terenie w ogrodzie przedszkolnym;
- reaguje na dźwięk instrumentu (trójkąt, bębenek) w czasie zabaw ruchowych;
- biega w różnych kierunkach bez potrącania innych.

METODY: zabawy naśladowcze, zadaniowa

TECHNIKI: język ciała                  

FORMY: praca z grupą, zabawy ruchowe na powietrzu

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: pachołki, krążki, obręcze, trójkąt, bębenek, dzwoneczek, tamburyn, chusta animacyjna,  piłeczka


PRZEBIEG:

1. Podanie celu zajęcia, przypomnienie zasad zachowania w czasie zajęć w ogrodzie (bawimy się na wyznaczonym terenie, biegamy bez potrącania).

2. „Jestem słońcem” – język ciała – ćwiczenie dużych grup mięśniowych- dzieci w pozycji kucznej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzą kilka kroków i znów wracają do pozycji kucznej.

3. „Motyle i bąki” – zabawa orientacyjno-porządkowa – na wyznaczonym terenie leżą rozłożone na trawie krążki i obręcze. Dziewczynki (motyle) poruszają się na dźwięk trójkąta, na przerwę w muzyce – sfruwają na kwiaty (krążki). Chłopcy (bąki) poruszają się na dźwięk bębenka, na przerwę w muzyce – sfruwają do uli (obręcze). Zamiana ról.

4. Dzieci zbierają krążki, maszerują z nimi po kole, oddają je nauczycielowi.

5. „Mrówki budują mrowisko” – zabawa z elementem czworakowania - na trawie są rozłożone pałeczki, dzieci (mrówki) chodzą na czworakach w różnych kierunkach, na hasło nauczyciela zbierają pałeczki, zanoszą na wyznaczone miejsce, wkładają do obręczy.

6. „Bociany” – zabawa z elementem równowagi - dzieci chodzą unosząc wysoko kolana, na dźwięk bębenka stają na jednaj nodze i rozkładają w bok ręce.

7. „Żaby” – zabawa bieżna z elementem skoku – dzieci biegają w różnych kierunkach przy dźwiękach tamburyna, na przerwę w muzyce, skaczą w różnych kierunkach.

8. „Skrzydło motyla” – zabawa z chustą animacyjną – dzieci falują chustą.

9. Ewaluacja – rundka- rozmowa z dziećmi na temat tego, która z zabaw była najbardziej atrakcyjna, co było łatwe, trudne, itp.

 Opracowała: Agata Więcek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie