Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Babci i Dziadka

Zobacz 33 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Ja tu rządzę!

Pięciolatek miał rozwaloną trochę rodzinę. Wychowaniem zajmował się ojciec i jego rodzice. Wszyscy go rozpieszczali, zrobili parasol nad nim, a moim...

~ Izawięcej

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Na wiosennej łące - scenariusz zajęć ruchowych w ogrodzie przedszkolnym

Na wiosennej łące.

CEL OGÓLNY: Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.

CELE OPERACYJNE - Dziecko:
- porusza się po wyznaczonym terenie w ogrodzie przedszkolnym;
- reaguje na dźwięk instrumentu (trójkąt, bębenek) w czasie zabaw ruchowych;
- biega w różnych kierunkach bez potrącania innych.

METODY: zabawy naśladowcze, zadaniowa

TECHNIKI: język ciała                  

FORMY: praca z grupą, zabawy ruchowe na powietrzu

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: pachołki, krążki, obręcze, trójkąt, bębenek, dzwoneczek, tamburyn, chusta animacyjna,  piłeczka


PRZEBIEG:

1. Podanie celu zajęcia, przypomnienie zasad zachowania w czasie zajęć w ogrodzie (bawimy się na wyznaczonym terenie, biegamy bez potrącania).

2. „Jestem słońcem” – język ciała – ćwiczenie dużych grup mięśniowych- dzieci w pozycji kucznej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzą kilka kroków i znów wracają do pozycji kucznej.

3. „Motyle i bąki” – zabawa orientacyjno-porządkowa – na wyznaczonym terenie leżą rozłożone na trawie krążki i obręcze. Dziewczynki (motyle) poruszają się na dźwięk trójkąta, na przerwę w muzyce – sfruwają na kwiaty (krążki). Chłopcy (bąki) poruszają się na dźwięk bębenka, na przerwę w muzyce – sfruwają do uli (obręcze). Zamiana ról.

4. Dzieci zbierają krążki, maszerują z nimi po kole, oddają je nauczycielowi.

5. „Mrówki budują mrowisko” – zabawa z elementem czworakowania - na trawie są rozłożone pałeczki, dzieci (mrówki) chodzą na czworakach w różnych kierunkach, na hasło nauczyciela zbierają pałeczki, zanoszą na wyznaczone miejsce, wkładają do obręczy.

6. „Bociany” – zabawa z elementem równowagi - dzieci chodzą unosząc wysoko kolana, na dźwięk bębenka stają na jednaj nodze i rozkładają w bok ręce.

7. „Żaby” – zabawa bieżna z elementem skoku – dzieci biegają w różnych kierunkach przy dźwiękach tamburyna, na przerwę w muzyce, skaczą w różnych kierunkach.

8. „Skrzydło motyla” – zabawa z chustą animacyjną – dzieci falują chustą.

9. Ewaluacja – rundka- rozmowa z dziećmi na temat tego, która z zabaw była najbardziej atrakcyjna, co było łatwe, trudne, itp.

 Opracowała: Agata Więcek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie