Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Zakończenie roku przedszkolnego

Zobacz 24

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (491 scenariuszy)

Zobacz 1043 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Dwoje dzieci bez miejsca w przedszkolu

Moja sytuacja skomplikowała się. Rozstałam się z mężem, ale nie mam jeszcze nic na piśmie (to może długo potrwać). Wróciłam z dziećmi 4,5 i 3 latka...

~ Aneta więcej

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Na wiosennej łące - scenariusz zajęć ruchowych w ogrodzie przedszkolnym

Darmowe publikacje

Na wiosennej łące.

CEL OGÓLNY: Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.

CELE OPERACYJNE - Dziecko:
- porusza się po wyznaczonym terenie w ogrodzie przedszkolnym;
- reaguje na dźwięk instrumentu (trójkąt, bębenek) w czasie zabaw ruchowych;
- biega w różnych kierunkach bez potrącania innych.

METODY: zabawy naśladowcze, zadaniowa

TECHNIKI: język ciała                  

FORMY: praca z grupą, zabawy ruchowe na powietrzu

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: pachołki, krążki, obręcze, trójkąt, bębenek, dzwoneczek, tamburyn, chusta animacyjna,  piłeczka


PRZEBIEG:

1. Podanie celu zajęcia, przypomnienie zasad zachowania w czasie zajęć w ogrodzie (bawimy się na wyznaczonym terenie, biegamy bez potrącania).

2. „Jestem słońcem” – język ciała – ćwiczenie dużych grup mięśniowych- dzieci w pozycji kucznej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzą kilka kroków i znów wracają do pozycji kucznej.

3. „Motyle i bąki” – zabawa orientacyjno-porządkowa – na wyznaczonym terenie leżą rozłożone na trawie krążki i obręcze. Dziewczynki (motyle) poruszają się na dźwięk trójkąta, na przerwę w muzyce – sfruwają na kwiaty (krążki). Chłopcy (bąki) poruszają się na dźwięk bębenka, na przerwę w muzyce – sfruwają do uli (obręcze). Zamiana ról.

4. Dzieci zbierają krążki, maszerują z nimi po kole, oddają je nauczycielowi.

5. „Mrówki budują mrowisko” – zabawa z elementem czworakowania - na trawie są rozłożone pałeczki, dzieci (mrówki) chodzą na czworakach w różnych kierunkach, na hasło nauczyciela zbierają pałeczki, zanoszą na wyznaczone miejsce, wkładają do obręczy.

6. „Bociany” – zabawa z elementem równowagi - dzieci chodzą unosząc wysoko kolana, na dźwięk bębenka stają na jednaj nodze i rozkładają w bok ręce.

7. „Żaby” – zabawa bieżna z elementem skoku – dzieci biegają w różnych kierunkach przy dźwiękach tamburyna, na przerwę w muzyce, skaczą w różnych kierunkach.

8. „Skrzydło motyla” – zabawa z chustą animacyjną – dzieci falują chustą.

9. Ewaluacja – rundka- rozmowa z dziećmi na temat tego, która z zabaw była najbardziej atrakcyjna, co było łatwe, trudne, itp.

 Opracowała: Agata Więcek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie