Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (72 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (56 scenariuszy)

Inne (462 scenariusze)

Zobacz 941 scenariuszy

Porady specjalisty

Brak pewności siebie u przedszkolaka

Od nowego roku szkolnego mój synek zacznie naukę w przedszkolu. Do tej pory cały czas przebywał w domu, więc nie zauważałam żadnych problemów,...

~ Gosiawięcej

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Na wiosennej łące - scenariusz zajęć ruchowych w ogrodzie przedszkolnym

Na wiosennej łące.

CEL OGÓLNY: Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.

CELE OPERACYJNE - Dziecko:
- porusza się po wyznaczonym terenie w ogrodzie przedszkolnym;
- reaguje na dźwięk instrumentu (trójkąt, bębenek) w czasie zabaw ruchowych;
- biega w różnych kierunkach bez potrącania innych.

METODY: zabawy naśladowcze, zadaniowa

TECHNIKI: język ciała                  

FORMY: praca z grupą, zabawy ruchowe na powietrzu

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: pachołki, krążki, obręcze, trójkąt, bębenek, dzwoneczek, tamburyn, chusta animacyjna,  piłeczka


PRZEBIEG:

1. Podanie celu zajęcia, przypomnienie zasad zachowania w czasie zajęć w ogrodzie (bawimy się na wyznaczonym terenie, biegamy bez potrącania).

2. „Jestem słońcem” – język ciała – ćwiczenie dużych grup mięśniowych- dzieci w pozycji kucznej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzą kilka kroków i znów wracają do pozycji kucznej.

3. „Motyle i bąki” – zabawa orientacyjno-porządkowa – na wyznaczonym terenie leżą rozłożone na trawie krążki i obręcze. Dziewczynki (motyle) poruszają się na dźwięk trójkąta, na przerwę w muzyce – sfruwają na kwiaty (krążki). Chłopcy (bąki) poruszają się na dźwięk bębenka, na przerwę w muzyce – sfruwają do uli (obręcze). Zamiana ról.

4. Dzieci zbierają krążki, maszerują z nimi po kole, oddają je nauczycielowi.

5. „Mrówki budują mrowisko” – zabawa z elementem czworakowania - na trawie są rozłożone pałeczki, dzieci (mrówki) chodzą na czworakach w różnych kierunkach, na hasło nauczyciela zbierają pałeczki, zanoszą na wyznaczone miejsce, wkładają do obręczy.

6. „Bociany” – zabawa z elementem równowagi - dzieci chodzą unosząc wysoko kolana, na dźwięk bębenka stają na jednaj nodze i rozkładają w bok ręce.

7. „Żaby” – zabawa bieżna z elementem skoku – dzieci biegają w różnych kierunkach przy dźwiękach tamburyna, na przerwę w muzyce, skaczą w różnych kierunkach.

8. „Skrzydło motyla” – zabawa z chustą animacyjną – dzieci falują chustą.

9. Ewaluacja – rundka- rozmowa z dziećmi na temat tego, która z zabaw była najbardziej atrakcyjna, co było łatwe, trudne, itp.

 Opracowała: Agata Więcek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie