Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Przedszkole nr 11

Dąbrowa Górnicza

Moje dziecko chodziło do "jedenastki" przez 3 lata, i na pe...

Ocena: 4.1/5

więcej

AQQ Przedszkole Niepubliczne

Kielce

Żałuję że moje dziecko poszło już do szkoły i przesta...

Ocena: 5/5

więcej

MikiLand - Językowe Przedszkole Marzeń

Warszawa

Piękne przedszkole... bardzo mnie się podoba, jak i mojemu...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2579 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.8/5

więcej

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Obserwacja jako jedna z metod poznawania dziecka w przedszkolu

Obserwacja to metoda poznawania ludzi najczęściej stosowana w życiu potocznym. Posługują się nią rodzice w stosunku do swoich dzieci, posługują się nią zwierzchnicy wobec współpracowników, posługują się wreszcie wszyscy w swoich osobistych kontaktach ze znajomymi lub nowo poznanymi ludźmi. Tą metodą posługuje się również nauczyciel w stosunku do swoich wychowanków.

Obserwacja to podstawowa metoda gromadzenia informacji polegająca na systematycznym rejestrowaniu zachowań osoby obserwowanej oraz na interpretacji uzyskanych danych. Nauczyciel prowadząc obserwację zakłada przeprowadzenie jej zgodnie z celem jaki sobie założył. Tym celem może być szukanie odpowiedzi na konkretne pytania o przyczyny zjawisk które są dla nas ważne z punktu widzenia pedagogicznego. Ważne jest ażeby obserwując dziecko starać się określić jego zasadnicze cechy. Poznanie psychiki dziecka ma duże znaczenie przy rozwiązywaniu problemów wychowawczych związanych z utrzymaniem dyscypliny w grupie, rozbudzeniem zainteresowań, czy kształtowaniu nawyków kulturalnych. Tak więc poznanie dziecka za pomocą obserwacji i jego zachowania ma na celu znalezienie najbardziej skutecznych środków oddziaływania.

Poznanie dziecka wymaga przede wszystkim uchwycenia zasadniczych właściwości jak np. zdolności, zainteresowania, cech temperamentu i charakteru. Wnioski z obserwacji powinny być formułowane bardzo ostrożnie i opierać się na tym co zaobserwowaliśmy. Dbajmy oto ażeby nie skrzywdzić żadnego dziecka pochopnie oceniając jego postępowanie, ażeby postawić słuszną diagnozę i znaleźć skuteczną drogę oddziaływania wychowawczego.

Autor: Bożena Zaremba


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie