Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Powitanie wiosny

Zobacz 36 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Owoce w sadzie - scenariusz zajęć w grupie 5-latków

Scenariusz sytuacji edukacyjnych w grupie 5 latków.

Cele:          


- pogłębianie wiadomości o owocach, poznanie nazw drzew owocowych
– jabłoń, grusza, śliwa
- dostrzeganie różnicy między sadem, a ogrodem

Przebieg:


1.  Zabawa wyciszająca „Cichuteńko już siadamy..." - reagowanie na sygnał umowny oznaczający początek zajęć.

2. Wysłuchanie wiersza „Jesienią” M. Konopnickiej, który staje się wprowadzeniem w tematykę sadu oraz owoców, które podczas jesieni możemy spożywać i podziwiać na drzewach – doskonalenie umiejętności skupienia uwagi oraz wzbogacanie słownictwa.

3. Zabawa dydaktyczna „Ogród czy sad?” - na podstawie obrazków obserwujemy sad oraz ogród, rozmawiamy o różnicach między tymi dwoma miejscami.

4. Zabawa muzyczno–ruchowa „W ogrodzie czy w sadzie?” - rozróżnianie dźwięków niskich i wysokich.

5. Zabawa dydaktyczna „Śliwa, jabłoń, grusza” - poznanie nazw drzew owocowych z sadu.

6. Zabawa dydaktyczna „Jakie warzywo, jaki owoc?" - rozwijająca zmysł dotyku.

7. Zabawa ruchowo – naśladowcza „ Drzewa  w sadzie i wiatr” - przedłużanie fazy wydechu, doskonalenie naśladowania.

8. Zabawa ruchowo-dydaktyczna „Owoce do koszyka” - utrwalenie nazw drzew owocowych z użyciem instrumentów perkusyjnych oraz kolorowych skakanek, których kolory kojarzą się z owocami – jabłka, śliwek i gruszek.

9. Zabawa doskonaląca słuch fonemowy „Co słyszę na początku...?” - rozpoznawanie nazwy warzywa lub owocu po usłyszeniu pierwszej sylaby.

10. Zabawa taneczna „Taniec  z parasolkami” - utrwalenie kroków tańca do melodii „Raindrops keep falling...”

11. Ćwiczenie pamięci odtwórczej – uczenie się rymowanki „Wpadła gruszka do fartuszka..”

12. Zabawa matematyczna „Gruszka + dwa jabłuszka” - zadanie matematyczne na podstawie rymowanki, każde dziecko zbiera tyle gruszek i jabłek ile jest w przysłowiowym fartuszku.

13. Zabawa muzyczno-ruchowa integrująca zmysły wg D. Dziamskiej „Taniec  z gazetą” - po skończonym, ćwiczeniu powstaje kulka z gazety.

14. Praca plastyczna „Kosz z owocami” - wyklejanie kosza podartymi fragmentami z gazety, wklejenie do powstałego koszyka samodzielnie wyciętych gruszek i jabłek z poprzedniego ćwiczenia matematycznego.

Opracowanie i realizacja: mgr Karina Stępień


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie