Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1 scenariusz

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Owoce w sadzie - scenariusz zajęć w grupie 5-latków

Scenariusz sytuacji edukacyjnych w grupie 5 latków.

Cele:          


- pogłębianie wiadomości o owocach, poznanie nazw drzew owocowych
– jabłoń, grusza, śliwa
- dostrzeganie różnicy między sadem, a ogrodem

Przebieg:


1.  Zabawa wyciszająca „Cichuteńko już siadamy..." - reagowanie na sygnał umowny oznaczający początek zajęć.

2. Wysłuchanie wiersza „Jesienią” M. Konopnickiej, który staje się wprowadzeniem w tematykę sadu oraz owoców, które podczas jesieni możemy spożywać i podziwiać na drzewach – doskonalenie umiejętności skupienia uwagi oraz wzbogacanie słownictwa.

3. Zabawa dydaktyczna „Ogród czy sad?” - na podstawie obrazków obserwujemy sad oraz ogród, rozmawiamy o różnicach między tymi dwoma miejscami.

4. Zabawa muzyczno–ruchowa „W ogrodzie czy w sadzie?” - rozróżnianie dźwięków niskich i wysokich.

5. Zabawa dydaktyczna „Śliwa, jabłoń, grusza” - poznanie nazw drzew owocowych z sadu.

6. Zabawa dydaktyczna „Jakie warzywo, jaki owoc?" - rozwijająca zmysł dotyku.

7. Zabawa ruchowo – naśladowcza „ Drzewa  w sadzie i wiatr” - przedłużanie fazy wydechu, doskonalenie naśladowania.

8. Zabawa ruchowo-dydaktyczna „Owoce do koszyka” - utrwalenie nazw drzew owocowych z użyciem instrumentów perkusyjnych oraz kolorowych skakanek, których kolory kojarzą się z owocami – jabłka, śliwek i gruszek.

9. Zabawa doskonaląca słuch fonemowy „Co słyszę na początku...?” - rozpoznawanie nazwy warzywa lub owocu po usłyszeniu pierwszej sylaby.

10. Zabawa taneczna „Taniec  z parasolkami” - utrwalenie kroków tańca do melodii „Raindrops keep falling...”

11. Ćwiczenie pamięci odtwórczej – uczenie się rymowanki „Wpadła gruszka do fartuszka..”

12. Zabawa matematyczna „Gruszka + dwa jabłuszka” - zadanie matematyczne na podstawie rymowanki, każde dziecko zbiera tyle gruszek i jabłek ile jest w przysłowiowym fartuszku.

13. Zabawa muzyczno-ruchowa integrująca zmysły wg D. Dziamskiej „Taniec  z gazetą” - po skończonym, ćwiczeniu powstaje kulka z gazety.

14. Praca plastyczna „Kosz z owocami” - wyklejanie kosza podartymi fragmentami z gazety, wklejenie do powstałego koszyka samodzielnie wyciętych gruszek i jabłek z poprzedniego ćwiczenia matematycznego.

Opracowanie i realizacja: mgr Karina Stępień


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie