Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bezpieczeństwo na drodze

Zobacz 16 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Owoce w sadzie - scenariusz zajęć w grupie 5-latków

Scenariusz sytuacji edukacyjnych w grupie 5 latków.

Cele:          


- pogłębianie wiadomości o owocach, poznanie nazw drzew owocowych
– jabłoń, grusza, śliwa
- dostrzeganie różnicy między sadem, a ogrodem

Przebieg:


1.  Zabawa wyciszająca „Cichuteńko już siadamy..." - reagowanie na sygnał umowny oznaczający początek zajęć.

2. Wysłuchanie wiersza „Jesienią” M. Konopnickiej, który staje się wprowadzeniem w tematykę sadu oraz owoców, które podczas jesieni możemy spożywać i podziwiać na drzewach – doskonalenie umiejętności skupienia uwagi oraz wzbogacanie słownictwa.

3. Zabawa dydaktyczna „Ogród czy sad?” - na podstawie obrazków obserwujemy sad oraz ogród, rozmawiamy o różnicach między tymi dwoma miejscami.

4. Zabawa muzyczno–ruchowa „W ogrodzie czy w sadzie?” - rozróżnianie dźwięków niskich i wysokich.

5. Zabawa dydaktyczna „Śliwa, jabłoń, grusza” - poznanie nazw drzew owocowych z sadu.

6. Zabawa dydaktyczna „Jakie warzywo, jaki owoc?" - rozwijająca zmysł dotyku.

7. Zabawa ruchowo – naśladowcza „ Drzewa  w sadzie i wiatr” - przedłużanie fazy wydechu, doskonalenie naśladowania.

8. Zabawa ruchowo-dydaktyczna „Owoce do koszyka” - utrwalenie nazw drzew owocowych z użyciem instrumentów perkusyjnych oraz kolorowych skakanek, których kolory kojarzą się z owocami – jabłka, śliwek i gruszek.

9. Zabawa doskonaląca słuch fonemowy „Co słyszę na początku...?” - rozpoznawanie nazwy warzywa lub owocu po usłyszeniu pierwszej sylaby.

10. Zabawa taneczna „Taniec  z parasolkami” - utrwalenie kroków tańca do melodii „Raindrops keep falling...”

11. Ćwiczenie pamięci odtwórczej – uczenie się rymowanki „Wpadła gruszka do fartuszka..”

12. Zabawa matematyczna „Gruszka + dwa jabłuszka” - zadanie matematyczne na podstawie rymowanki, każde dziecko zbiera tyle gruszek i jabłek ile jest w przysłowiowym fartuszku.

13. Zabawa muzyczno-ruchowa integrująca zmysły wg D. Dziamskiej „Taniec  z gazetą” - po skończonym, ćwiczeniu powstaje kulka z gazety.

14. Praca plastyczna „Kosz z owocami” - wyklejanie kosza podartymi fragmentami z gazety, wklejenie do powstałego koszyka samodzielnie wyciętych gruszek i jabłek z poprzedniego ćwiczenia matematycznego.

Opracowanie i realizacja: mgr Karina Stępień


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie