Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Integracyjny Żłobek „Promyk Słońca”

Wrocław

Witam,
Mam zupełnie inne doświadczenia od mojej prz...

Ocena: 3.8/5

więcej

Prywatne Przedszkole Playschool

Łódź

W tej placówce moje dziecko naturalnie i szybko przyswaja j...

Ocena: 5/5

więcej

Niepubliczne Przedszkole Bielanek

Bielany Wrocławskie

Nowo otwarte przedszkole Bielanek jest doskonale zorganizowa...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2379 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Plan miesięczny pracy dydaktyczno-wychowawczej (maj)

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 |

Miesiąc: maj 2009
Grupa: V – dz. 6-letnie


Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Nie igraj z ogniem
- Zapoznanie dzieci ze znaczeniem i odpowiedzialnością pracy strażaków. Porównywanie wyposażenia straży pożarnej. Zwrócenie uwagi na zachowanie odpowiedniego stosunku do przestrzegania zakazu uczestnictwa w zabawach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu środowiska.

Bolek i Lolek 
– patroni grupy - Wzbogacanie wiedzy na temat powstawania książek oraz ich znaczenia jako źródła wiedzy i przeżyć. Dostarczanie wzorów pięknej mowy polskiej. Bogacenie wiadomości na temat patrona grupy

Zdrowy jak lew – realizacja projektu wspólnie z wolontariuszami z ING Bank Śląski. Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowego stylu życia. Nabywanie umiejętności prawidłowych reakcji sytuacjach zagrożeń.

Oczami dziecka - Budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej, kształtowanie cech charakteru: życzliwość, uczciwość. Rozwijanie aktywności i budzenie potrzeby wiedzy o świecie.

Dodawanie, odejmowanie, porównywanie – układanie działań z zastosowaniem znaków: <, >, =, +, -  w zakresie 0-10.

Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej, zachęcanie do czytania sylabami w oparciu o poznane litery.

Nabywanie umiejętności zgodnego współdziałania z kolegami. Próby samodzielnego rozwiązywania problemów w grupie rówieśniczej.

RODZINNY FESTYN SPORTOWO – REKREACYJNY. Uroczyste otwarcie ścieżki zdrowia. Prezentacja umiejętności wokalno - artystycznych. Udział w konkurencjach sportowych dla dzieci i rodziców. Aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu.

NIE IGRAJ Z OGNIEM

 

  • Wycieczka do remizy strażackiej w ZWCH „Stilon” – zna i stosuje zasady ruchu drogowego dla pieszych. Bogaci słownictwo specjalistyczne. Słucha w skupieniu wyjaśnień strażaka.
  • „W remizie strażackiej” – zna i stosuje słownictwo określające sprzęt strażacki. Omówi charakter pracy strażaka.
  • „Strażacy w akcji” – skupi uwagę na treści książki czytanej przez nauczycielkę. Udzieli ustnej odpowiedzi na pytania do treści opowiadania.
  • Historyjka obrazkowa „ Jak Wojtek został strażakiem” – ułoży ilustracje zgodnie z wydarzeniami w opowiadaniu. Wykorzysta ilustracje do opowiedzenia historyjki. Spróbuje wyciągnąć wnioski z niebezpiecznej zabawy ogniem.
  • Ćwiczenia słownikowe przy gazetce tematycznej – bogaci język potoczny.
  • Ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o wiersz J. Brzechwa „ Pali się” – doskonali aparat artykulacyjny.
  • Zabawa badawcza „ Nie igraj z ogniem” (szczególne zachowanie środków ostrożności) – obserwuje szybkość spalania papieru. Wyciągnie wnioski z poczynionych obserwacji.
  • Wycieczka po całej placówce – zna oznakowania dróg ewakuacyjnych i środków gaśniczych. Wie, jak działa gaśnica.
  • Porządkowanie zbiorów według ich liczebności wzrastającej i malejącej. Spostrzeże i określi, że każdy następny zbiór zawiera o jeden więcej niż poprzedni lub o jeden element mniej niż następny.
  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 32 według K. Wlaźnik.
  • Zabawa ruchowa z elementem czworakowania  „Strażacki tor przeszkód”.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XVII a, b według K. Wlaźnik – doskonali bieg w linii prostej, kształtuje duże grupy mięśniowe, wzmacnia mięśnie grzbietu.
  • Zabawy na powietrzu: „Podaj piłkę” – doskonalenie rzutu piłki oburącz, zabawa z elementem biegu - berek z przeszkodami.
  • Zabawy rytmiczno - ruchowe przy dźwiękach gamy, granej przez nauczycielkę „Drabiny”.
  • Słuchanie piosenki Cz. Janczarskiego „Straż pożarna” – słucha w skupieniu, omówi treść i budowę piosenki, zilustruje treść ruchem.
  • Z ogniem nie ma zabawy! – plakat przedstawiający zagrożenia pożarowe. Podejmie działania  w zespole, wykorzysta znane techniki plastyczne.

BOLEK I LOLEK TO NASI PATRONI

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie