Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Niepubliczne Przedszkole Integracyjne „Nasz Domek”

Warszawa

Przedszkole "Nasz Domek" wychowało i nauczyło moje dziecko...

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole TĘCZOWA AKADEMIA

Wrocław

Jestem zachwycona tą placówką. To bardzo kolorowe miejsce...

Ocena: 5/5

więcej

Niepubliczny żłobek i przedszkole "PAJACYK"

Ostrowiec Świętokrzyski

Nie mam uwaga - jestem bardzo zadowolona z opieki nad moim s...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2474 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.8/5

więcej

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Plan miesięczny pracy dydaktyczno-wychowawczej (maj)

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 |

Miesiąc: maj 2009
Grupa: V – dz. 6-letnie


Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Nie igraj z ogniem
- Zapoznanie dzieci ze znaczeniem i odpowiedzialnością pracy strażaków. Porównywanie wyposażenia straży pożarnej. Zwrócenie uwagi na zachowanie odpowiedniego stosunku do przestrzegania zakazu uczestnictwa w zabawach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu środowiska.

Bolek i Lolek 
– patroni grupy - Wzbogacanie wiedzy na temat powstawania książek oraz ich znaczenia jako źródła wiedzy i przeżyć. Dostarczanie wzorów pięknej mowy polskiej. Bogacenie wiadomości na temat patrona grupy

Zdrowy jak lew – realizacja projektu wspólnie z wolontariuszami z ING Bank Śląski. Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowego stylu życia. Nabywanie umiejętności prawidłowych reakcji sytuacjach zagrożeń.

Oczami dziecka - Budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej, kształtowanie cech charakteru: życzliwość, uczciwość. Rozwijanie aktywności i budzenie potrzeby wiedzy o świecie.

Dodawanie, odejmowanie, porównywanie – układanie działań z zastosowaniem znaków: <, >, =, +, -  w zakresie 0-10.

Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej, zachęcanie do czytania sylabami w oparciu o poznane litery.

Nabywanie umiejętności zgodnego współdziałania z kolegami. Próby samodzielnego rozwiązywania problemów w grupie rówieśniczej.

RODZINNY FESTYN SPORTOWO – REKREACYJNY. Uroczyste otwarcie ścieżki zdrowia. Prezentacja umiejętności wokalno - artystycznych. Udział w konkurencjach sportowych dla dzieci i rodziców. Aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu.

NIE IGRAJ Z OGNIEM

 

  • Wycieczka do remizy strażackiej w ZWCH „Stilon” – zna i stosuje zasady ruchu drogowego dla pieszych. Bogaci słownictwo specjalistyczne. Słucha w skupieniu wyjaśnień strażaka.
  • „W remizie strażackiej” – zna i stosuje słownictwo określające sprzęt strażacki. Omówi charakter pracy strażaka.
  • „Strażacy w akcji” – skupi uwagę na treści książki czytanej przez nauczycielkę. Udzieli ustnej odpowiedzi na pytania do treści opowiadania.
  • Historyjka obrazkowa „ Jak Wojtek został strażakiem” – ułoży ilustracje zgodnie z wydarzeniami w opowiadaniu. Wykorzysta ilustracje do opowiedzenia historyjki. Spróbuje wyciągnąć wnioski z niebezpiecznej zabawy ogniem.
  • Ćwiczenia słownikowe przy gazetce tematycznej – bogaci język potoczny.
  • Ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o wiersz J. Brzechwa „ Pali się” – doskonali aparat artykulacyjny.
  • Zabawa badawcza „ Nie igraj z ogniem” (szczególne zachowanie środków ostrożności) – obserwuje szybkość spalania papieru. Wyciągnie wnioski z poczynionych obserwacji.
  • Wycieczka po całej placówce – zna oznakowania dróg ewakuacyjnych i środków gaśniczych. Wie, jak działa gaśnica.
  • Porządkowanie zbiorów według ich liczebności wzrastającej i malejącej. Spostrzeże i określi, że każdy następny zbiór zawiera o jeden więcej niż poprzedni lub o jeden element mniej niż następny.
  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 32 według K. Wlaźnik.
  • Zabawa ruchowa z elementem czworakowania  „Strażacki tor przeszkód”.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XVII a, b według K. Wlaźnik – doskonali bieg w linii prostej, kształtuje duże grupy mięśniowe, wzmacnia mięśnie grzbietu.
  • Zabawy na powietrzu: „Podaj piłkę” – doskonalenie rzutu piłki oburącz, zabawa z elementem biegu - berek z przeszkodami.
  • Zabawy rytmiczno - ruchowe przy dźwiękach gamy, granej przez nauczycielkę „Drabiny”.
  • Słuchanie piosenki Cz. Janczarskiego „Straż pożarna” – słucha w skupieniu, omówi treść i budowę piosenki, zilustruje treść ruchem.
  • Z ogniem nie ma zabawy! – plakat przedstawiający zagrożenia pożarowe. Podejmie działania  w zespole, wykorzysta znane techniki plastyczne.

BOLEK I LOLEK TO NASI PATRONI

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie