Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Niepubliczne Przedszkole Integracyjne „Nasz Domek”

Warszawa

Moim zdaniem wykwalifikowana kadra,to jedno, ale drugie to t...

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole nr 33

Gdańsk

Mój synek przez pól roku uczęszczał do tego przedszkola....

Ocena: 3.3/5

więcej

Przedszkole Miejskie nr 4

Iława

super przedszkole !!!!!

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2133 (średnia: 4.34)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Brak pewności siebie u przedszkolaka

Od nowego roku szkolnego mój synek zacznie naukę w przedszkolu. Do tej pory cały czas przebywał w domu, więc nie zauważałam żadnych problemów,...

~ Gosiawięcej

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Plan miesięczny pracy dydaktyczno-wychowawczej (marzec)

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Miesiąc: marzec 2009
Grupa: V – dz. 6-letnie


Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Nasze mamy pracują - Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną poprzez uczestnictwo w pracy zawodowej rodziców. Budzenie szacunku dla pracy kobiet w różnych zawodach, poszanowanie pracy pań w przedszkolu, mamy w domu.
  • Wszystko co żyje wodę pije - Znaczenie wody dla życia na ziemi, jej rola w życiu roślin i zwierząt. Wdrażanie dzieci do oszczędzania wody. Przeprowadzenie doświadczeń z wodą.
  • To wiosenka już puka do okienka – Obserwacja zjawisk w okresie wczesnej wiosny i przedwiośnia: roztopy, pierwsze wiosenne kwiaty, pojawienie się pąków i liści. Prowadzenie kalendarza pogody. Poznanie przysłowia „W marcu jak w garncu”.
  • Muzyka pana Chopina - Zapoznanie z postacią wielkiego Polaka. Rozwijanie zainteresowania muzyką. Rozbudzanie wrażliwości na piękno utworów muzyki poważnej.
  • Rozumienie znaczenia muzyki podczas występów teatralnych.
  • Zapoznanie z wielką i małą pisaną i drukowaną literą: B, b, W, w, C, c, J, j.
  • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej, zachęcanie do czytania sylabami w oparciu o poznane litery.
  • Utrwalenie dni tygodnia. Porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 8. Zapoznanie z cyfrą i liczbą 8 i 0. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1-8 - zmiana kolejności składników.
  • Rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania z kolegami. Próby samodzielnego rozwiązywania problemów w grupie rówieśniczej.

NASZE MAMY PRACUJĄ

  • Słuchanie wiersza „Tyle kobiet dookoła” H. Łochockiej. Wypowie się dłuższymi zdaniami na temat pracy zawodowej i domowej kobiet w rodzinie.
  • Praca z obrazkiem – zna i omówi niektóre zawody wykonywane przez kobiety.
  • Spotkanie z mamą Małgosi– uczestniczy w spotkaniu z mamą prezentującą swój zawód. Śledzi z uwagą wypowiedź na temat godzenia obowiązków rodzinnych i zawodowych. Zabawa dydaktyczna „Jaki to zawód” – wykorzysta akcesoria różnych zawodów, doskonali logiczne myślenie.
  • Nauka wiersza okolicznościowego H. Bechlerowej „ Niechaj ten wiersz” – recytuje wiersz, reguluje oddech podczas recytacji, kształtuje pamięć odtwórczą.
  • Rozwiązywanie zagadek o różnych zawodach.
  • Zabawa dramowa  „Jaki to zawód? ”- odgrywa określone scenki.
  • Wprowadzenie litery „b, B” na podstawie słowa „buty”. Wiersz „Rozmówki na cztery sznurówki” M. Przewoźniak s. 20
  • Utrwalanie nazw dni tygodnia. Liczebniki porządkowe 1-7
  • Dodawanie liczb w zakresie 7. s. 28
  • Ćwiczenia fonematyczne – analiza i synteza słuchowa i wzrokowa wyrazów: Bolek, Barbara, burak, Ułoży model wyrazu z czerwonych i niebieskich cegiełek.

 

  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 21 wg K. Wlaźnik
  • Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Kwoka i piskleta”.
  • Ćwiczenia gimnastyczne z krzesełkami zestaw nr 1 (Wesoła szkoła cz. 4 s.24), kształtuje koordynację ruchową kończyn dolnych i górnych. Doskonali czworakowanie w przód.
  • Zabawy na powietrzu: zabawa z elementem równowagi „Omiń kałużę”.

 

  • Osłuchanie i nauka piosenki „Marzec marzyciel  - rozwija słuch muzyczny.
  • Zabawa do piosenki „Marcowy kwiatek” - kształtuje płynność ruchów.
  • Wyklejanie na tekturce kształtu buta – ozdabianie go koralikami, guzikami.
  • Kalendarz pogody – prowadzi tygodniowy kalendarz pogody, rysuje charakterystyczne zjawiska atmosferyczne dla przedwiośnia.

 

  • Analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów:

- układanie i odczytywanie wyrazów z alfabetu ruchomego,
- czytanie tekstów ze zrozumieniem,
- zabawy w rozpoznawaniu liter.

  • Praca z książką s.3 ćw. 2, s. 4 ćw. 1, 2, s. 5 ćw. 1, 2, s. 11 ćw.1, s. 12 ćw. 1, s. 14 ćw. 1, 2, 3, s. 15, ćw. 1, 2.

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie