Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Integracyjny Żłobek „Promyk Słońca”

Wrocław

Witam,
Mam zupełnie inne doświadczenia od mojej prz...

Ocena: 3.8/5

więcej

Prywatne Przedszkole Playschool

Łódź

W tej placówce moje dziecko naturalnie i szybko przyswaja j...

Ocena: 5/5

więcej

Niepubliczne Przedszkole Bielanek

Bielany Wrocławskie

Nowo otwarte przedszkole Bielanek jest doskonale zorganizowa...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2381 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Plan miesięczny pracy dydaktyczno-wychowawczej (marzec)

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Miesiąc: marzec 2009
Grupa: V – dz. 6-letnie


Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Nasze mamy pracują - Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną poprzez uczestnictwo w pracy zawodowej rodziców. Budzenie szacunku dla pracy kobiet w różnych zawodach, poszanowanie pracy pań w przedszkolu, mamy w domu.
  • Wszystko co żyje wodę pije - Znaczenie wody dla życia na ziemi, jej rola w życiu roślin i zwierząt. Wdrażanie dzieci do oszczędzania wody. Przeprowadzenie doświadczeń z wodą.
  • To wiosenka już puka do okienka – Obserwacja zjawisk w okresie wczesnej wiosny i przedwiośnia: roztopy, pierwsze wiosenne kwiaty, pojawienie się pąków i liści. Prowadzenie kalendarza pogody. Poznanie przysłowia „W marcu jak w garncu”.
  • Muzyka pana Chopina - Zapoznanie z postacią wielkiego Polaka. Rozwijanie zainteresowania muzyką. Rozbudzanie wrażliwości na piękno utworów muzyki poważnej.
  • Rozumienie znaczenia muzyki podczas występów teatralnych.
  • Zapoznanie z wielką i małą pisaną i drukowaną literą: B, b, W, w, C, c, J, j.
  • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej, zachęcanie do czytania sylabami w oparciu o poznane litery.
  • Utrwalenie dni tygodnia. Porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 8. Zapoznanie z cyfrą i liczbą 8 i 0. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1-8 - zmiana kolejności składników.
  • Rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania z kolegami. Próby samodzielnego rozwiązywania problemów w grupie rówieśniczej.

NASZE MAMY PRACUJĄ

  • Słuchanie wiersza „Tyle kobiet dookoła” H. Łochockiej. Wypowie się dłuższymi zdaniami na temat pracy zawodowej i domowej kobiet w rodzinie.
  • Praca z obrazkiem – zna i omówi niektóre zawody wykonywane przez kobiety.
  • Spotkanie z mamą Małgosi– uczestniczy w spotkaniu z mamą prezentującą swój zawód. Śledzi z uwagą wypowiedź na temat godzenia obowiązków rodzinnych i zawodowych. Zabawa dydaktyczna „Jaki to zawód” – wykorzysta akcesoria różnych zawodów, doskonali logiczne myślenie.
  • Nauka wiersza okolicznościowego H. Bechlerowej „ Niechaj ten wiersz” – recytuje wiersz, reguluje oddech podczas recytacji, kształtuje pamięć odtwórczą.
  • Rozwiązywanie zagadek o różnych zawodach.
  • Zabawa dramowa  „Jaki to zawód? ”- odgrywa określone scenki.
  • Wprowadzenie litery „b, B” na podstawie słowa „buty”. Wiersz „Rozmówki na cztery sznurówki” M. Przewoźniak s. 20
  • Utrwalanie nazw dni tygodnia. Liczebniki porządkowe 1-7
  • Dodawanie liczb w zakresie 7. s. 28
  • Ćwiczenia fonematyczne – analiza i synteza słuchowa i wzrokowa wyrazów: Bolek, Barbara, burak, Ułoży model wyrazu z czerwonych i niebieskich cegiełek.

 

  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 21 wg K. Wlaźnik
  • Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Kwoka i piskleta”.
  • Ćwiczenia gimnastyczne z krzesełkami zestaw nr 1 (Wesoła szkoła cz. 4 s.24), kształtuje koordynację ruchową kończyn dolnych i górnych. Doskonali czworakowanie w przód.
  • Zabawy na powietrzu: zabawa z elementem równowagi „Omiń kałużę”.

 

  • Osłuchanie i nauka piosenki „Marzec marzyciel  - rozwija słuch muzyczny.
  • Zabawa do piosenki „Marcowy kwiatek” - kształtuje płynność ruchów.
  • Wyklejanie na tekturce kształtu buta – ozdabianie go koralikami, guzikami.
  • Kalendarz pogody – prowadzi tygodniowy kalendarz pogody, rysuje charakterystyczne zjawiska atmosferyczne dla przedwiośnia.

 

  • Analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów:

- układanie i odczytywanie wyrazów z alfabetu ruchomego,
- czytanie tekstów ze zrozumieniem,
- zabawy w rozpoznawaniu liter.

  • Praca z książką s.3 ćw. 2, s. 4 ćw. 1, 2, s. 5 ćw. 1, 2, s. 11 ćw.1, s. 12 ćw. 1, s. 14 ćw. 1, 2, 3, s. 15, ćw. 1, 2.

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie