Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Integracyjny Żłobek „Promyk Słońca”

Wrocław

Witam,
Mam zupełnie inne doświadczenia od mojej prz...

Ocena: 3.8/5

więcej

Prywatne Przedszkole Playschool

Łódź

W tej placówce moje dziecko naturalnie i szybko przyswaja j...

Ocena: 5/5

więcej

Niepubliczne Przedszkole Bielanek

Bielany Wrocławskie

Nowo otwarte przedszkole Bielanek jest doskonale zorganizowa...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2381 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Plan miesięczny pracy dydaktyczno-wychowawczej (marzec)

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3

 

  • Nauka piosenki „Wiosenna piosenka”. Kształtuje słuch muzyczny i pamięć.
  • Słuchanie fragmentu „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku” A. Vivaldiego.
  • Wycinanie płaskiej formy litery C – karta 8.
  • Marzanna – symbol odchodzącej zimy. Wykonanie kukły z różnorodnych materiałów.
  • Portret Wiosny – malowanie farbami. Rozwija ekspresję i inwencję twórczą.

MUZYKA PANA CHOPINA

  • Słuchanie opowiadania „Muzyka Pana Chopina” W. Chotomskiej. Udzieli odpowiedzi na pytania zgodnie z treścią.
  • Dzieci poznają pojęcia: kompozytor, pianista, nuty. Zapoznanie się z życiem sławnego Polaka – F. Chopina.
  • Wprowadzenie litery j, J na podstawie wyrazów jajko, Janek - zna obraz graficzny poznanych liter. Układa z alfabetu ruchomego wyrazy: bajka, jajko, kolej.
  • Układanie i utrwalanie z poznanych do tej pory liter: sylab, wyrazów, zdań. Czyta ze zrozumieniem.
  • Czytanie krótkich tekstów w książce. Korzysta z biblioteczki przedszkolnej.
  • Zbieranie informacji, zdjęć, widokówek na temat F. Chopina. Wykonanie albumu.
  • Słuchanie utworów F. Chopina z płyty lub na koncercie uczniów ze Szkoły Muzycznej.
  • Muzyka w teatrze, rozumie znaczenie muzyki podczas występów scenicznych.
  • W teatrze – odgrywa dowolne scenki, korzysta z  literatury dziecięcej. Podejmie próby ułożenia dowolnego podkładu muzycznego z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
  • Zabawa dydaktyczna „Odgłosy przyjemne i szkodliwe”. Wie, ze hałas wpływa negatywnie na organizm.
  • Liczebnik porządkowy „ósmy”. Przeliczanie dźwięków gamy.
  • Podpisywanie cyframi dźwięków gamy.

 

  • Zabawa ruchowa „Celowanie do obręczy”.
  • Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne - metodą Labana. S. 45
  • Zestaw ćwiczeń porannych XXXIII s. 163 wg Wlaźnik.
  • Zabawy na powietrzu- bezpiecznie korzysta z urządzeń.

 

  • Zabawy muzyczne – układanie melodii do krótkich rymowanek, przysłów, wierszyków.
  • Poznanie pojęć: gama, nazwy nut. Próby grania gamy na dzwonkach.
  • Rysowanie pisakami na temat: „Wesołe nuty”
  • Malowanie farbami wodnymi na temat wysłuchanego utworu.

POMOCE DYDAKTYCZNE

Ilustracje do tematyk kompleksowych, materiał plastyczny, tworzywo przyrodnicze, ilustracje do ćwiczeń indywidualnych i zespołowych, nagrania CD muzyki poważnej F. Chopina, radiomagnetofon z CD, nagrania muzyki relaksacyjnej, bajki terapeutyczne, laski, instrumenty niemetodyczne i perkusyjne, układanki, kalendarz, kiszona kapusta z kącika przyrody.

LITERATURA

  • Program ABC,
  • Rozkład materiału „Wesoła szkoła sześciolatka”,
  • Książka „Wesoła szkoła sześciolatka”,
  • Zabawy matematyczne i ciekawostki – T. Fiutkowska, J. Misiak,
  • Wychowanie fizyczne w przedszkolu – K. Wlaźnik,
  • Zabawy dydaktyczne – Z. Bogdanowicz
  • Scenariusz zajęć muzyczno – ruchowych dla dzieci 6 – letnich,
  • Gorzów Wielkopolski miasto parków i ogrodów,
  • Kolorowy świat - wybór literatury dla dzieci.
  • Bajka terapeutyczna M. Molicka

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Kontakty indywidualne:

  • ujednolicanie postaw wobec nadruchliwych i agresywnych zachowań dzieci,
  • wymiana spostrzeżeń o osiągnięciach dzieci dotyczących poznawanych treści,
  • zachęcanie do utrwalania liter i wspólnego z dzieckiem czytania w domu.


Organizacja uroczystości w przedszkolu:

  • wykonanie kwiatów z bibuły na powitanie wiosny,

Kontynuacja akcji „Cała Polska czyta dzieciom”- zaproszenie do czytania bajki w przedszkolu.

  • Doposażenie kącików zainteresowań i gromadzenie pomocy do zajęć.

Opracowała: Barbara Błaż

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie