Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Żłobek BAMBINO

Warszawa

To był jedyny żłobek w okolicy, który spełnił moje ocz...

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

Kraków

Superanckie przedszkole! Dużo zajęć, dużo wyjść, dużo...

Ocena: 4.8/5

więcej

Niepubliczne Przedszkole Integracyjne „Nasz Domek”

Warszawa

Żłobek oceniam na szóstkę z plusem. Według mnie jest ...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2740 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.8/5

więcej

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Plan miesięczny pracy dydaktyczno-wychowawczej (marzec)

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3

 

  • Nauka piosenki „Wiosenna piosenka”. Kształtuje słuch muzyczny i pamięć.
  • Słuchanie fragmentu „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku” A. Vivaldiego.
  • Wycinanie płaskiej formy litery C – karta 8.
  • Marzanna – symbol odchodzącej zimy. Wykonanie kukły z różnorodnych materiałów.
  • Portret Wiosny – malowanie farbami. Rozwija ekspresję i inwencję twórczą.

MUZYKA PANA CHOPINA

  • Słuchanie opowiadania „Muzyka Pana Chopina” W. Chotomskiej. Udzieli odpowiedzi na pytania zgodnie z treścią.
  • Dzieci poznają pojęcia: kompozytor, pianista, nuty. Zapoznanie się z życiem sławnego Polaka – F. Chopina.
  • Wprowadzenie litery j, J na podstawie wyrazów jajko, Janek - zna obraz graficzny poznanych liter. Układa z alfabetu ruchomego wyrazy: bajka, jajko, kolej.
  • Układanie i utrwalanie z poznanych do tej pory liter: sylab, wyrazów, zdań. Czyta ze zrozumieniem.
  • Czytanie krótkich tekstów w książce. Korzysta z biblioteczki przedszkolnej.
  • Zbieranie informacji, zdjęć, widokówek na temat F. Chopina. Wykonanie albumu.
  • Słuchanie utworów F. Chopina z płyty lub na koncercie uczniów ze Szkoły Muzycznej.
  • Muzyka w teatrze, rozumie znaczenie muzyki podczas występów scenicznych.
  • W teatrze – odgrywa dowolne scenki, korzysta z  literatury dziecięcej. Podejmie próby ułożenia dowolnego podkładu muzycznego z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
  • Zabawa dydaktyczna „Odgłosy przyjemne i szkodliwe”. Wie, ze hałas wpływa negatywnie na organizm.
  • Liczebnik porządkowy „ósmy”. Przeliczanie dźwięków gamy.
  • Podpisywanie cyframi dźwięków gamy.

 

  • Zabawa ruchowa „Celowanie do obręczy”.
  • Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne - metodą Labana. S. 45
  • Zestaw ćwiczeń porannych XXXIII s. 163 wg Wlaźnik.
  • Zabawy na powietrzu- bezpiecznie korzysta z urządzeń.

 

  • Zabawy muzyczne – układanie melodii do krótkich rymowanek, przysłów, wierszyków.
  • Poznanie pojęć: gama, nazwy nut. Próby grania gamy na dzwonkach.
  • Rysowanie pisakami na temat: „Wesołe nuty”
  • Malowanie farbami wodnymi na temat wysłuchanego utworu.

POMOCE DYDAKTYCZNE

Ilustracje do tematyk kompleksowych, materiał plastyczny, tworzywo przyrodnicze, ilustracje do ćwiczeń indywidualnych i zespołowych, nagrania CD muzyki poważnej F. Chopina, radiomagnetofon z CD, nagrania muzyki relaksacyjnej, bajki terapeutyczne, laski, instrumenty niemetodyczne i perkusyjne, układanki, kalendarz, kiszona kapusta z kącika przyrody.

LITERATURA

  • Program ABC,
  • Rozkład materiału „Wesoła szkoła sześciolatka”,
  • Książka „Wesoła szkoła sześciolatka”,
  • Zabawy matematyczne i ciekawostki – T. Fiutkowska, J. Misiak,
  • Wychowanie fizyczne w przedszkolu – K. Wlaźnik,
  • Zabawy dydaktyczne – Z. Bogdanowicz
  • Scenariusz zajęć muzyczno – ruchowych dla dzieci 6 – letnich,
  • Gorzów Wielkopolski miasto parków i ogrodów,
  • Kolorowy świat - wybór literatury dla dzieci.
  • Bajka terapeutyczna M. Molicka

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Kontakty indywidualne:

  • ujednolicanie postaw wobec nadruchliwych i agresywnych zachowań dzieci,
  • wymiana spostrzeżeń o osiągnięciach dzieci dotyczących poznawanych treści,
  • zachęcanie do utrwalania liter i wspólnego z dzieckiem czytania w domu.


Organizacja uroczystości w przedszkolu:

  • wykonanie kwiatów z bibuły na powitanie wiosny,

Kontynuacja akcji „Cała Polska czyta dzieciom”- zaproszenie do czytania bajki w przedszkolu.

  • Doposażenie kącików zainteresowań i gromadzenie pomocy do zajęć.

Opracowała: Barbara Błaż

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie