Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

AQQ Przedszkole Niepubliczne

Kielce

To najlepsze i najbardziej prestiżowe przedszkole w Kielcac...

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole Niepubliczne Baby Home Kielce

Kielce

Super przedszkole! Przesympatyczna kadra, przestronne sale, ...

Ocena: 4.8/5

więcej

MikiLand - Językowe Przedszkole Marzeń

Warszawa

MikiLand naprawdę wyróżnia się wśród innych placówek...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2800 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.8/5

więcej

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Porady specjalisty

Ja tu rządzę!

Pięciolatek miał rozwaloną trochę rodzinę. Wychowaniem zajmował się ojciec i jego rodzice. Wszyscy go rozpieszczali, zrobili parasol nad nim, a moim...

~ Izawięcej

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na maj dla dzieci 5 letnich

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

TEMATY:
1.Mój kraj – Polska.
2.Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc.
3.Kto nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!
4.Kochamy mamy!


Zamierzenia dydaktyczno–wychowawcze:
- kształtowanie świadomej przynależności do narodu i kraju
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych przez poznanie ekosystemu łąki i jej mieszkańców
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny i lata
- kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym obowiązków

I MÓJ KRAJ – POLSKA
PONIEDZIAŁEK
Oglądanie filmu „Wars i Sawa”

- dz. wie jak nazywa stolica Polski
- dz. pozna legendę o powstaniu Warszawy
- dz. potrafi nazwać herb Warszawy i jej niektóre zabytki (Zamek królewski, Pałac Kultury i Nauki, Łazienki, pomniki) – prezentacja
Pomoce – ilustracje, prezentacja multimedialna, napisy

Ćwiczenia gimnastyczne – 5x
- dz. potrafi współpracować z partnerem i grupą
- dz. kształci motorykę w zakresie zwinności, siły i skoczności
(Literatura  - Wesołe przedszkole cz III str. 85)

WTOREK
- Słuchanie piosenki „Warszawska syrenka”
- Słuchanie hymnu narodowego
- Nuka tańca ludowego „Krakowiak”
- Śpiew piosenki „Śmieciu precz”
- Zabawa „Śmieciu precz” z elem. ćwiczeń ortofonicznych (dz. poruszają się po sali w rytm słyszanej muzyki, na przerwę zatrzymują się i wymawiają zdania w ustalony sposób:
ręka w górze głosem wysokim
ręka w dole głosem niskim
palec na ustach – szeptem
dłoń przy uchu – cicho)

„Warszawska syrenka” – ozdabianie herbu Warszawy różnymi technikami
- dz. potrafi ozdobić Syrenkę wykorzystując różne techniki plastyczne
-d z. porządkuje stolik po zakończonej pracy
Pomoce – kolorowe kółka, papier kolorowy, folia, klej

ŚRODA
„Koło, prostokąt, trójkąt”

- dz. potrafi dostrzec kształt wśród cech przedmiotów.
- dz. polisensorycznie  doświadcza kształtu, zapamiętuje  nazywa go
(Literatura – „Wspomaganie rozwoju umysłowego" E. G. Kolczyńska str.271)
Pomoce - mozaika geometryczna, tacki , kartki z bloku, ołówek)

Ćwiczenia gimnastyczne

CZWARTEK
Oglądanie teatrzyku sylwetkowego „Smok Wawelski”

- dz. pozna legendę  powstaniu miasta Krakowa
- dz. pozna ważniejsze zabytki starego grodu (Rynek, Wawel, Kościół Mariacki)
zabawa ruchowa do piosenki „Lajkonik”
Pomoce – sylwety, ilustracje, napisy

„Smok wawelski” – wykonanie smoka z różnych materiałów
- dz. potrafi połączyć poszczególne elementy za pomocą kleju
- dz. doskonali sprawność posługiwania się nożyczkami przy nacinaniu rolki, wycinaniu elementów (skrzydła, ogon)
- dz. ćwiczy sprawność małej motoryki podczas zagniatania krawędzi złożenia
Pomoce – rolka z papieru toaletowego, zielony karton, szablony, klej
(Literatura – „Sto pomysłów” str. 106)

PIĄTEK
Zgaduj zgadula  „Polska  - mój kraj”

- dz. utrwali wiadomości o Warszawie, Krakowie, swoim mieście, symbolach narodowych 
- dz. potrafi pracować w zespole (rozumie znaczenie pracy każdego dziecka w celu zwycięstwa swojego zespołu)
Pomoce - tabela z punktacją, koperty z zadaniami, szarfy do oznaczenia zespołów, opaski dla kapitanów.
Wyjście do Samorządowego Centrum Kultury – oglądanie wystawy 

Praca w I i III części dnia:
1. Układanie  budowli z kostek sześciennych wg. określonych zasad np. liczba oczek na przednich ściankach wynosi 6.
2. Sprawdzenie znajomości adresu domowego i przedszkola.

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie