Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Elfik Niepubliczne Przedszkole

Lublin

Bardzo fajne przedszkole! Duże, przestronne sale. Dyrekcja ...

Ocena: 4.5/5

więcej

Integracyjny Żłobek „Promyk Słońca”

Wrocław

Witam,
Mam zupełnie inne doświadczenia od mojej prz...

Ocena: 3.8/5

więcej

Prywatne Przedszkole Playschool

Łódź

W tej placówce moje dziecko naturalnie i szybko przyswaja j...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2387 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na maj dla dzieci 5 letnich

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

TEMATY:
1.Mój kraj – Polska.
2.Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc.
3.Kto nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!
4.Kochamy mamy!


Zamierzenia dydaktyczno–wychowawcze:
- kształtowanie świadomej przynależności do narodu i kraju
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych przez poznanie ekosystemu łąki i jej mieszkańców
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny i lata
- kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym obowiązków

I MÓJ KRAJ – POLSKA
PONIEDZIAŁEK
Oglądanie filmu „Wars i Sawa”

- dz. wie jak nazywa stolica Polski
- dz. pozna legendę o powstaniu Warszawy
- dz. potrafi nazwać herb Warszawy i jej niektóre zabytki (Zamek królewski, Pałac Kultury i Nauki, Łazienki, pomniki) – prezentacja
Pomoce – ilustracje, prezentacja multimedialna, napisy

Ćwiczenia gimnastyczne – 5x
- dz. potrafi współpracować z partnerem i grupą
- dz. kształci motorykę w zakresie zwinności, siły i skoczności
(Literatura  - Wesołe przedszkole cz III str. 85)

WTOREK
- Słuchanie piosenki „Warszawska syrenka”
- Słuchanie hymnu narodowego
- Nuka tańca ludowego „Krakowiak”
- Śpiew piosenki „Śmieciu precz”
- Zabawa „Śmieciu precz” z elem. ćwiczeń ortofonicznych (dz. poruszają się po sali w rytm słyszanej muzyki, na przerwę zatrzymują się i wymawiają zdania w ustalony sposób:
ręka w górze głosem wysokim
ręka w dole głosem niskim
palec na ustach – szeptem
dłoń przy uchu – cicho)

„Warszawska syrenka” – ozdabianie herbu Warszawy różnymi technikami
- dz. potrafi ozdobić Syrenkę wykorzystując różne techniki plastyczne
-d z. porządkuje stolik po zakończonej pracy
Pomoce – kolorowe kółka, papier kolorowy, folia, klej

ŚRODA
„Koło, prostokąt, trójkąt”

- dz. potrafi dostrzec kształt wśród cech przedmiotów.
- dz. polisensorycznie  doświadcza kształtu, zapamiętuje  nazywa go
(Literatura – „Wspomaganie rozwoju umysłowego" E. G. Kolczyńska str.271)
Pomoce - mozaika geometryczna, tacki , kartki z bloku, ołówek)

Ćwiczenia gimnastyczne

CZWARTEK
Oglądanie teatrzyku sylwetkowego „Smok Wawelski”

- dz. pozna legendę  powstaniu miasta Krakowa
- dz. pozna ważniejsze zabytki starego grodu (Rynek, Wawel, Kościół Mariacki)
zabawa ruchowa do piosenki „Lajkonik”
Pomoce – sylwety, ilustracje, napisy

„Smok wawelski” – wykonanie smoka z różnych materiałów
- dz. potrafi połączyć poszczególne elementy za pomocą kleju
- dz. doskonali sprawność posługiwania się nożyczkami przy nacinaniu rolki, wycinaniu elementów (skrzydła, ogon)
- dz. ćwiczy sprawność małej motoryki podczas zagniatania krawędzi złożenia
Pomoce – rolka z papieru toaletowego, zielony karton, szablony, klej
(Literatura – „Sto pomysłów” str. 106)

PIĄTEK
Zgaduj zgadula  „Polska  - mój kraj”

- dz. utrwali wiadomości o Warszawie, Krakowie, swoim mieście, symbolach narodowych 
- dz. potrafi pracować w zespole (rozumie znaczenie pracy każdego dziecka w celu zwycięstwa swojego zespołu)
Pomoce - tabela z punktacją, koperty z zadaniami, szarfy do oznaczenia zespołów, opaski dla kapitanów.
Wyjście do Samorządowego Centrum Kultury – oglądanie wystawy 

Praca w I i III części dnia:
1. Układanie  budowli z kostek sześciennych wg. określonych zasad np. liczba oczek na przednich ściankach wynosi 6.
2. Sprawdzenie znajomości adresu domowego i przedszkola.

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie