Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Przedszkole Niepubliczne

Legionowo

Drodzy Rodzice!! Jeśli szukacie dla swojej pociechy "drugie...

Ocena: 5/5

więcej

Elfik Niepubliczne Przedszkole

Lublin

Bardzo fajne przedszkole! Duże, przestronne sale. Dyrekcja ...

Ocena: 4.5/5

więcej

Integracyjny Żłobek „Promyk Słońca”

Wrocław

Witam,
Mam zupełnie inne doświadczenia od mojej prz...

Ocena: 3.8/5

więcej
Wszystkich ocen: 2391 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na styczeń dla dzieci 5 letnich

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

TEMATY:
1. Nowy Rok się właśnie zaczął i z radością wszyscy skaczą.
2. Poznajemy prawa dziecka.


I NOWY ROK SIĘ WŁAŚNIE ZACZĄŁ I Z RADOŚCIĄ WSZYSCY SKACZĄ

PONIEDZIAŁEK
Słuchanie opowiadania „Noworoczne postanowienia”

- dz. potrafi wypowiedzieć się pełnym zdaniem
- dz. słucha ze zrozumieniem utworu literackiego
zabawa pantomimiczna „Stary i Nowy Rok”, reagowanie na zmiany tempa, lustrowanie ruchem noworocznych postanowień.

Ćwiczenia gimnastyczne metodą Labana (L – Pięciolatek cz III str.20) - 5x
- rozwijanie ekspresji ruchowej i pomysłowości, płynności ruchu, poczucia rytmu, reagowania na sygnały.

WTOREK
- Słuchanie piosenki „Stary zegar”
- „Cyku-cyku” – zagadki słuchowe, rozpoznawanie odgłosów różnych zegarów (naśladowanie, powtarzanie, zapamiętywanie kolejności dźwięków, dobieranie obrazka zegara do dźwięku) CD cz. I nr 54
- „Zegary” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych (L - Książka dla nauczyciela cz. II str. 106)
- Nauka tańca ludowego „Majdaneczek” z regionu rzeszowskiego (materiały z kursu)
„Majdaneczek” („Suwiec”)
Cz. I - pary biegną po kole lub inaczej, ręce skrzyżowane z tyłu, ręka partnera na wierzchu
Cz. II – obroty w miejscu (dziewczynka idzie tyłem, chłopiec w miejscu)
- „żabki” – chłopiec skacze jak żabka przodem, dziewczynka idzie tyłem
- „U zegarmistrza” – zabawa rytmiczna (L - Książka dla nauczyciela cz. II str. 108)

„Noc sylwestrowa – obrazek z fajerwerkami”
- dz. doskonali umiejętność składania, wydzierania papieru, kreślenia z wykorzystaniem papierowej formy, tworzenia kompozycji
Pomoce – niebieska kartka, pastele, kwadraty w kolorze pomarańczowym, żółtym, zielonym (L – „Papierowe zabawy” str 20)

ŚRODA
„Pory roku” – oglądanie komiksu

- dz. pozna nazwy pór roku
- dz. dostrzega. że pory roku się zmieniają
- dz. potrafi połączyć porę roku z jej charakterystycznym cechami
opowieść ruchowa „Wiosna, lato, jesień, zima” (L - Ksiązka dla nauczyciela cz. II str. 100, CD cz. I nr 7 „Kołysanka Brahmsa”)
praca z Kajecikiem „Cztery pory roku” str. 56, 57

Ćwiczenia gimnastyczne

CZWARTEK
Układamy kalendarze – „Pory roku” opowiadania ruchowe

-dz. dostrzega regularności  typu jesień, zima, wiosna, lato
-dz. potrafi dostrzec regularności o prostym opowiadaniu ruchowym, kontynuować dostrzeżone rytmy
(L - Wspomaganie rozwoju, str.146)
Pomoce  mała obręcz dla każdego dziecka, mozaika geometryczna, szarfy w czterech kolorach.

„Portrety córek króla słońca”
- dz. potrafi namalować  farbami portret ilustrujący porę roku
- dz. uczy się samodzielnego organizowania i sprzątania miejsca pracy
(Nawiązanie do opowiadania „Król słońca i jego cztery córki”)

PIĄTEK
„Po co ludzie wymyślili zegary” – oglądanie prezentacji multimedialnej

- dz. zdobywa wiadomości na temat różnych zegarów, ich historii i działania
„galeria zegarów” zorganizowanie wystawy eksponatów przyniesionych przez dzieci, opisywanie wyglądu zegarów
zabawa słownikowa „Co robi czas”
zabawa badawcza „Mijający czas” (L - Zeszyt dla nauczyciela” cz. II str. 108)

„Mój zegar” – wykonanie modelu zegara
- dz. wycina tarczę zegara a kształcie koła,
- dz. łączy tarczę zegara ze wskazówkami za pomocą pinezki i korka

Praca w I i  III części dnia:
1. „Nowy Rok” – zachęcenie dzieci do wypowiedzi na temat zwyczajów powitaniem nowego roku.
2. Oglądanie różnorodnych kalendarzy: kieszonkowych, ściennych, biurowych itp. Zwrócenie uwagi dzieci na sposób oznaczania dni świątecznych.

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie