Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Przedszkole Miejskie nr 4

Iława

super przedszkole !!!!!

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole Bajeczka

Warszawa

Przedszkole Bajeczka we Warszawie to był bardzo dobry wybó...

Ocena: 4.8/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

Kraków

Jestem pozytywnie zaskoczona podejściem całego wykwalifiko...

Ocena: 4.9/5

więcej
Wszystkich ocen: 2128 (średnia: 4.34)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Rekrutacja do przedszkola

Nie wiem czy temat był już poruszany, ale mam problem związany z rekrutacją do przedszkola. Niedługo przeprowadzamy się do nowego domu i zastanawiam się nad...

~ Bognawięcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2014-04-04 16:55

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na styczeń dla dzieci 5 letnich

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

TEMATY:
1. Nowy Rok się właśnie zaczął i z radością wszyscy skaczą.
2. Poznajemy prawa dziecka.


I NOWY ROK SIĘ WŁAŚNIE ZACZĄŁ I Z RADOŚCIĄ WSZYSCY SKACZĄ

PONIEDZIAŁEK
Słuchanie opowiadania „Noworoczne postanowienia”

- dz. potrafi wypowiedzieć się pełnym zdaniem
- dz. słucha ze zrozumieniem utworu literackiego
zabawa pantomimiczna „Stary i Nowy Rok”, reagowanie na zmiany tempa, lustrowanie ruchem noworocznych postanowień.

Ćwiczenia gimnastyczne metodą Labana (L – Pięciolatek cz III str.20) - 5x
- rozwijanie ekspresji ruchowej i pomysłowości, płynności ruchu, poczucia rytmu, reagowania na sygnały.

WTOREK
- Słuchanie piosenki „Stary zegar”
- „Cyku-cyku” – zagadki słuchowe, rozpoznawanie odgłosów różnych zegarów (naśladowanie, powtarzanie, zapamiętywanie kolejności dźwięków, dobieranie obrazka zegara do dźwięku) CD cz. I nr 54
- „Zegary” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych (L - Książka dla nauczyciela cz. II str. 106)
- Nauka tańca ludowego „Majdaneczek” z regionu rzeszowskiego (materiały z kursu)
„Majdaneczek” („Suwiec”)
Cz. I - pary biegną po kole lub inaczej, ręce skrzyżowane z tyłu, ręka partnera na wierzchu
Cz. II – obroty w miejscu (dziewczynka idzie tyłem, chłopiec w miejscu)
- „żabki” – chłopiec skacze jak żabka przodem, dziewczynka idzie tyłem
- „U zegarmistrza” – zabawa rytmiczna (L - Książka dla nauczyciela cz. II str. 108)

„Noc sylwestrowa – obrazek z fajerwerkami”
- dz. doskonali umiejętność składania, wydzierania papieru, kreślenia z wykorzystaniem papierowej formy, tworzenia kompozycji
Pomoce – niebieska kartka, pastele, kwadraty w kolorze pomarańczowym, żółtym, zielonym (L – „Papierowe zabawy” str 20)

ŚRODA
„Pory roku” – oglądanie komiksu

- dz. pozna nazwy pór roku
- dz. dostrzega. że pory roku się zmieniają
- dz. potrafi połączyć porę roku z jej charakterystycznym cechami
opowieść ruchowa „Wiosna, lato, jesień, zima” (L - Ksiązka dla nauczyciela cz. II str. 100, CD cz. I nr 7 „Kołysanka Brahmsa”)
praca z Kajecikiem „Cztery pory roku” str. 56, 57

Ćwiczenia gimnastyczne

CZWARTEK
Układamy kalendarze – „Pory roku” opowiadania ruchowe

-dz. dostrzega regularności  typu jesień, zima, wiosna, lato
-dz. potrafi dostrzec regularności o prostym opowiadaniu ruchowym, kontynuować dostrzeżone rytmy
(L - Wspomaganie rozwoju, str.146)
Pomoce  mała obręcz dla każdego dziecka, mozaika geometryczna, szarfy w czterech kolorach.

„Portrety córek króla słońca”
- dz. potrafi namalować  farbami portret ilustrujący porę roku
- dz. uczy się samodzielnego organizowania i sprzątania miejsca pracy
(Nawiązanie do opowiadania „Król słońca i jego cztery córki”)

PIĄTEK
„Po co ludzie wymyślili zegary” – oglądanie prezentacji multimedialnej

- dz. zdobywa wiadomości na temat różnych zegarów, ich historii i działania
„galeria zegarów” zorganizowanie wystawy eksponatów przyniesionych przez dzieci, opisywanie wyglądu zegarów
zabawa słownikowa „Co robi czas”
zabawa badawcza „Mijający czas” (L - Zeszyt dla nauczyciela” cz. II str. 108)

„Mój zegar” – wykonanie modelu zegara
- dz. wycina tarczę zegara a kształcie koła,
- dz. łączy tarczę zegara ze wskazówkami za pomocą pinezki i korka

Praca w I i  III części dnia:
1. „Nowy Rok” – zachęcenie dzieci do wypowiedzi na temat zwyczajów powitaniem nowego roku.
2. Oglądanie różnorodnych kalendarzy: kieszonkowych, ściennych, biurowych itp. Zwrócenie uwagi dzieci na sposób oznaczania dni świątecznych.

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie