Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Niepubliczne Przedszkole Integracyjne „Nasz Domek”

Warszawa

Moim zdaniem wykwalifikowana kadra,to jedno, ale drugie to t...

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole nr 33

Gdańsk

Mój synek przez pól roku uczęszczał do tego przedszkola....

Ocena: 3.3/5

więcej

Przedszkole Miejskie nr 4

Iława

super przedszkole !!!!!

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2133 (średnia: 4.34)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Brak pewności siebie u przedszkolaka

Od nowego roku szkolnego mój synek zacznie naukę w przedszkolu. Do tej pory cały czas przebywał w domu, więc nie zauważałam żadnych problemów,...

~ Gosiawięcej

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na styczeń

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Plan pracy w przedszkolu na styczeń grupa 5 i 6 latków.


Tematy kompleksowe:
1. Pomagamy zwierzętom.
2. Sporty i zabawy zimowe.
3. Dzisiaj Święto Babci, Dziadka.
4. Ludzie i zwierzęta dalekiej Północy.

Z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

  • dziecko wie jak nalęży zachować się zachować się podczas uroczystości, na spotkaniach,
  • słucha opowiadań, baśni i rozmawia o nich, interesuje się książkami,
  • ma sprawność rąk oraz współpracę ręki i oka, która jest potrzebna do rysowania, wycinania, itp.
  • Dziecko doskonali pamięć, zdolność kojarzenia, skupienia uwagi.

 
Z programu wychowawczego:

  • Dziecko zna zasady ubierania się w zależności od pogody,
  • Nie wyrządza krzywdy innym,
  • Potrafi okazać szacunek starszym.

 
Z planu rocznego placówki:

  • Prowadzenie zabaw relaksacyjnych, bajkoterapii, muzykoterapii itp.
  • Udział w koncertach „Spotkania z kulturą”,

 
Literatura:

  • H. Łochocka „O zziębniętym Elemelku, pustym brzuszku i rondelku”
  • K. Wlażnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”
  • K. W. Vopel „Witajcie ręce-gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat”
  • J. Wojciechowski „Zbliżamy dzieci przedszkolne do techniki”
  • Wychowanie w przedszkolu 1/2007, 12/2006.

 
Pomagamy zwierzętom.

Cele operacyjne - dziecko:

  • wie dlaczego należy dokarmiać zwierzęta zimą, wspólnie dokarmiają ptaki
  • zna zapis cyfrowy liczby 7 , potrafi przeliczać elementy w tym zakresie
  • potrafi wykonać pracę plastyczną określoną techniką
  • zna wygląd nowej literki r, R.

Zadania do realizacji:
1. Poznajemy literę r drukowaną i pisaną, małą i wielką na podstawie wyrazów rak, Radek. (5latki- kolorują kredkami kontury litery, wodzą po śladzie)
2. Rozwijamy wrażliwości na zmianę dynamiki utworu muzycznego - zabawy przy piosence „Śniegowy bałwanek”.
3. Słuchamy opowiadania H. Ochockiej „O zziębniętym Elemelku, pustym brzuszku i rondelku”:
zachęcamy dzieci do dokarmiania ptaków w czasie zimy.
kolorujemy ilustracje ptaków pozostających u nas na zimę (str.27)
4. ”Ptaki z dalekie północy” – rozwijamy sprawność manualną wykonując wydzierankę z kolorowego papieru.
5. Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych z dodatkowym przyborem – piłki.
6. Zabawy z matematyką - zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7. (5-latki – wypełniają kontury plasteliną)
7. Wycieczka do parku – rozwijamy opiekuńczy stosunek do zwierząt, rozmawiamy na temat potrzeby dokarmiania zwierząt w czasie zimy.
8. Papieroplastyka - wykonujemy karmnik dla ptaków.
9. Zabawy doskonalące umiejętność czytania „Symfonia sylab”, „Tworzenie wyrazów”
10. Praca z dzieckiem wymagającym wsparcia: pisanie szlaczków, ćwiczenia w czytaniu – łączenie obrazków z podpisami
 
Dzisiaj święto Babci, Dziadka


Cele operacyjne - dziecko:

  • wie, że nadchodzi święto Babci i Dziadka,
  • zna wygląd nowej literki u, U,
  • rozwija umiejętność czytania i pisania w toku zabaw i ćwiczeń,
  • rozwija aktywność twórczą,
  • zna wygląd liczby 8, umie ją zapisać.

Zadania do realizacji:
1. Przygotowujemy program artystyczny na uroczystość spotkania z dziadkami.

  • inscenizacja
  • wiersze o babci i dziadku,
  • piosenki.

2. Słuchamy opowiadania I. Landau „ Babcia też człowiek”, wiersza W. Chotomskiej „Dzień Dziadka”
3. Poznajemy wygląd litery u małej i wielkiej, pisanej i drukowanej na podstawie wyrazów ul, Ula. (5-latki - kolorują literę)
4. Zajęcia rytmiczno-ruchowe:

  • rozwijamy umiejętność określania wysokości dzwięków podczas zabaw przy piosence „Nasza babcia”

5. Wykonujemy upominek z okazji święta Babci i Dziadka.

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie