Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

"Podróż do krainy Królowej Śniegu” opowieść ruchowa

"Podróż do krainy Królowej Śniegu”

Cele ogólne;
- wprowadzenie dzieci w świat baśni i fantazji,
- inspirowanie do wyrażania treści bajek oraz nastroju słuchanej muzyki poprzez ruch oraz niewerbalne środki wyrazu (gest, mimikę),
- uwrażliwianie na piękno muzyki klasycznej,
- wyzwalanie aktywności twórczej
- rozwijanie kreatywności
- doskonalenie umiejętności komunikowania się oraz efektywnego współdziałania w zespole,
- rozwijanie empatii w stosunku do bliskich osób,
- zaspokajanie potrzeby uznania oraz poczucia wspólnoty.

Cele szczegółowe; dziecko potrafi;
- słuchać muzyki klasycznej
- słuchać uważnie opowiadania
- wyrażać nastrój poprzez gest i mimikę
- współpracować w grupie
- współodczuwać z innymi

Grupa; dzieci pięcioletnie
Metody pracy; elementy metod aktywizujących – drama, pantomima, elementy metody kinezjologii edukacyjnej Dennisona.

Formy pracy
; grupowa, zbiorowa

Środki dydaktyczne; wizytówki z imionami dzieci w kolorach; czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym, ilustracje do bajek; "Jaś i Małgosia”, "Kot w butach”, "Królewna Śnieżka”, "Kopciuszek”, kufer z rekwizytami: pantofelek, pierniki, rybka, lustro, niebieskie serce, czerwony czepek, koszyczek; klocki literowe, puzzle  pt. "Królowa Śniegu”, 10 czerwonych woreczków gimnastycznych, chusta animacyjna, serduszka-naklejki dla każdego dziecka, plansza w kształcie serca z napisem; Mam dobre serce, nagrania muzyki klasycznej.

Przebieg Zajęć

1.Powitanie w kręgu – zabawa "Iskierka przyjaźni”.
Dzieci stoją w kole, nauczycielka puszcza iskierkę przyjaźni i czeka aż do niego powróci. Zabawa zaczyna się słowami;

"Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg,
Niechaj powróci do moich rąk”.

2. Opowieść ruchowa pt. "W poszukiwaniu Kaja”
Nauczycielka wprowadza dzieci w baśniowy klimat. Snuje opowieść w oparciu o treść baśni pt. "Królowa Śniegu”.

3. Zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową "Rozgrzewamy uszy”.
4. Zabawa naśladowcza "Podróż do krainy Królowej Śniegu.
5. Zabawa pt. "Wizyta w pałacu Królowej Śniegu”.
6. Zabawa z chustą animacyjną "Magiczne szkiełka”.
7. Zabawa "Rozgrzewamy serce Kaja”
8. Podsumowanie zajęć;  rozmowa z dziećmi na temat ich emocji związanych z wizytą w pałacu Królowej Śniegu,
- wręczenie nagród za uwolnienie Kaja – naklejek w postaci czerwonych serduszek
- wykonanie plakatu pt. "Mam dobre serce” – wpisanie w serduszka imion dzieci i przyklejenie ich na planszę w kształcie serca.

Opracowała: Anna Sowa


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie