Szukaj scenariuszy

article-title

Ekologia

article-title

Przyroda

article-title

Święta Bożego Narodzenia

article-title

Zdrowie i zdrowe odżywianie

article-title

Inne

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co robić, gdy dziecko naśladuje objawy chorób?

Mam małą klaustrofobię i bywa, że trudno mi złapać oddech, a co gorsza, jestem po operacji żołądka, mam inne problemy zdrowotne. Problem polega na tym, że...

~ Olga Marlo więcej

Wpływ grupy na dziecko w przedszkolu

Mój synek właśnie zaczął chodzić do przedszkola. Do tej pory uważałam, że dobrze go wychowałam – uczyłam dzielić się z innymi swoimi rzeczami...

więcej

Opieka nad dziećmi bez zakwaterowania

Tytuł jest tematem mego pytania. Od 3 lat jestem opiekunem dziennym dla dzieci do lat 3. Niestety bardzo nie odpowiadają mi warunki umowy zlecenia. Jest to...

~ opiekun dzienny więcej

"Podróż do krainy Królowej Śniegu” opowieść ruchowa

Darmowe publikacje

"Podróż do krainy Królowej Śniegu”

Cele ogólne;
- wprowadzenie dzieci w świat baśni i fantazji,
- inspirowanie do wyrażania treści bajek oraz nastroju słuchanej muzyki poprzez ruch oraz niewerbalne środki wyrazu (gest, mimikę),
- uwrażliwianie na piękno muzyki klasycznej,
- wyzwalanie aktywności twórczej
- rozwijanie kreatywności
- doskonalenie umiejętności komunikowania się oraz efektywnego współdziałania w zespole,
- rozwijanie empatii w stosunku do bliskich osób,
- zaspokajanie potrzeby uznania oraz poczucia wspólnoty.

Cele szczegółowe; dziecko potrafi;
- słuchać muzyki klasycznej
- słuchać uważnie opowiadania
- wyrażać nastrój poprzez gest i mimikę
- współpracować w grupie
- współodczuwać z innymi

Grupa; dzieci pięcioletnie
Metody pracy; elementy metod aktywizujących – drama, pantomima, elementy metody kinezjologii edukacyjnej Dennisona.

Formy pracy
; grupowa, zbiorowa

Środki dydaktyczne; wizytówki z imionami dzieci w kolorach; czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym, ilustracje do bajek; "Jaś i Małgosia”, "Kot w butach”, "Królewna Śnieżka”, "Kopciuszek”, kufer z rekwizytami: pantofelek, pierniki, rybka, lustro, niebieskie serce, czerwony czepek, koszyczek; klocki literowe, puzzle  pt. "Królowa Śniegu”, 10 czerwonych woreczków gimnastycznych, chusta animacyjna, serduszka-naklejki dla każdego dziecka, plansza w kształcie serca z napisem; Mam dobre serce, nagrania muzyki klasycznej.

Przebieg Zajęć

1.Powitanie w kręgu – zabawa "Iskierka przyjaźni”.
Dzieci stoją w kole, nauczycielka puszcza iskierkę przyjaźni i czeka aż do niego powróci. Zabawa zaczyna się słowami;

"Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg,
Niechaj powróci do moich rąk”.

2. Opowieść ruchowa pt. "W poszukiwaniu Kaja”
Nauczycielka wprowadza dzieci w baśniowy klimat. Snuje opowieść w oparciu o treść baśni pt. "Królowa Śniegu”.

3. Zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową "Rozgrzewamy uszy”.
4. Zabawa naśladowcza "Podróż do krainy Królowej Śniegu.
5. Zabawa pt. "Wizyta w pałacu Królowej Śniegu”.
6. Zabawa z chustą animacyjną "Magiczne szkiełka”.
7. Zabawa "Rozgrzewamy serce Kaja”
8. Podsumowanie zajęć;  rozmowa z dziećmi na temat ich emocji związanych z wizytą w pałacu Królowej Śniegu,
- wręczenie nagród za uwolnienie Kaja – naklejek w postaci czerwonych serduszek
- wykonanie plakatu pt. "Mam dobre serce” – wpisanie w serduszka imion dzieci i przyklejenie ich na planszę w kształcie serca.

Opracowała: Anna Sowa


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie