Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1

Zdrowie i zdrowe odżywianie (48 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (471 scenariuszy)

Zobacz 969 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelina więcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlo więcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlo więcej

"Podróż do krainy Królowej Śniegu” opowieść ruchowa

Darmowe publikacje

"Podróż do krainy Królowej Śniegu”

Cele ogólne;
- wprowadzenie dzieci w świat baśni i fantazji,
- inspirowanie do wyrażania treści bajek oraz nastroju słuchanej muzyki poprzez ruch oraz niewerbalne środki wyrazu (gest, mimikę),
- uwrażliwianie na piękno muzyki klasycznej,
- wyzwalanie aktywności twórczej
- rozwijanie kreatywności
- doskonalenie umiejętności komunikowania się oraz efektywnego współdziałania w zespole,
- rozwijanie empatii w stosunku do bliskich osób,
- zaspokajanie potrzeby uznania oraz poczucia wspólnoty.

Cele szczegółowe; dziecko potrafi;
- słuchać muzyki klasycznej
- słuchać uważnie opowiadania
- wyrażać nastrój poprzez gest i mimikę
- współpracować w grupie
- współodczuwać z innymi

Grupa; dzieci pięcioletnie
Metody pracy; elementy metod aktywizujących – drama, pantomima, elementy metody kinezjologii edukacyjnej Dennisona.

Formy pracy
; grupowa, zbiorowa

Środki dydaktyczne; wizytówki z imionami dzieci w kolorach; czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym, ilustracje do bajek; "Jaś i Małgosia”, "Kot w butach”, "Królewna Śnieżka”, "Kopciuszek”, kufer z rekwizytami: pantofelek, pierniki, rybka, lustro, niebieskie serce, czerwony czepek, koszyczek; klocki literowe, puzzle  pt. "Królowa Śniegu”, 10 czerwonych woreczków gimnastycznych, chusta animacyjna, serduszka-naklejki dla każdego dziecka, plansza w kształcie serca z napisem; Mam dobre serce, nagrania muzyki klasycznej.

Przebieg Zajęć

1.Powitanie w kręgu – zabawa "Iskierka przyjaźni”.
Dzieci stoją w kole, nauczycielka puszcza iskierkę przyjaźni i czeka aż do niego powróci. Zabawa zaczyna się słowami;

"Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg,
Niechaj powróci do moich rąk”.

2. Opowieść ruchowa pt. "W poszukiwaniu Kaja”
Nauczycielka wprowadza dzieci w baśniowy klimat. Snuje opowieść w oparciu o treść baśni pt. "Królowa Śniegu”.

3. Zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową "Rozgrzewamy uszy”.
4. Zabawa naśladowcza "Podróż do krainy Królowej Śniegu.
5. Zabawa pt. "Wizyta w pałacu Królowej Śniegu”.
6. Zabawa z chustą animacyjną "Magiczne szkiełka”.
7. Zabawa "Rozgrzewamy serce Kaja”
8. Podsumowanie zajęć;  rozmowa z dziećmi na temat ich emocji związanych z wizytą w pałacu Królowej Śniegu,
- wręczenie nagród za uwolnienie Kaja – naklejek w postaci czerwonych serduszek
- wykonanie plakatu pt. "Mam dobre serce” – wpisanie w serduszka imion dzieci i przyklejenie ich na planszę w kształcie serca.

Opracowała: Anna Sowa


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie