Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Przykre zachowanie u mojej 18 miesięcznej Córeczki

Witam. Jestem mamą 18 miesięcznej córeczki. Teściowa, mam wrażenie, zachowuje się dziwnie (ale może ja się MYLĘ). Przychodzi po dziecko do pokoju...

~ Monika więcej

Podsumowanie pracy wychowawczo - dydaktycznej w II półroczu roku szkolnego

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 |
Podsumowanie pracy wychowawczo - dydaktycznej w II półroczu roku szkolnego

Podsumowanie pracy wychowawczo - dydaktycznej w II półroczu roku szkolnego 2005/2006 w grupie II "Misie".


Obecnie grupa liczy 25 dzieci w tym:

  • 17 – czterolatków
  • 8 – pięciolatków
  • 16 – dziewczynek
  • 9 – chłopców

Pracujemy w oparciu o program „W świecie przedszkolaka” Brygidy Łojewskiej. Książki z których korzystamy w swojej pracy to:

  • ABC czterolatka
  • ABC pięciolatka.

Pragnąć usprawnić proces nauczania w II półroczu, a jednocześnie starając się o to by dzieci bez lęku rozwijały swoje najlepsze strony, wykorzystałyśmy  rozmaite pomysły które umożliwiły nam świadomą, kreatywną, pobudzającą do twórczych rozwiązań pracę z dziećmi w naszej grupie.

W dalszym ciągu kontynuowałyśmy współpracę z panią bibliotekarką , która poprzez czytanie ciekawych bajek, wierszy i baśni  rozbudzała u dzieci  zainteresowanie książką.

Prawie połowa dzieci z naszej grupy należy do kółka muzycznego „Wesołe Nutki”. Dzieci brały udział w II Przeglądzie Taneczno- Wokalnym dla dzieci przedszkolnych z gminy Mogilno i zaprezentowały swój dorobek artystyczny. W kwietniu dzieci brały udział w konkursie na najładniejszy„Stroik Wielkanocny”. Konkurs zorganizowało Przedszkole nr 2 w Mogilnie oraz Przedszkole w Gębicach. Z obydwu Przedszkoli dzieci otrzymały nagrody.
 
Systematycznie przygotowujemy wspólnie z rodzicami uroczystość„Urodziny dziecka” w przedszkolu. Chcemy w ten sposób podkreślić znaczenie każdego dziecka w grupie.
Pracując ze swoją grupą starałyśmy się tak prowadzić zajęcia, aby każde dziecko mogło w pełni wykazać swoją inwencję twórcza i pomysłowość.

Poprzez korzystanie z różnorodnych, twórczych  metod pracy, takich jak:

  • elem. met. Ireny Majchrzak,
  • elem. met. G. Domana
  • elem. met. B. Rocławskiego
  • elem.met. C. Freineta
  • elem. met. Kinezjologii Edukacyjnej dr Paula Dennisona
  • met. K. Orfa, R. Labana, Kniessów, W. Sherborne, 
  • met. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
  • pedagogikę zabawy
  • elem. met. Dobrego Startu
  • elem. met. M. Montessorii ,

udało nam się wyłonić różne kreatywne możliwości dzieci.


W poszczególnych miesiącach prowadziłyśmy zajęcia dzięki którym rozwijałyśmy u  dzieci  min takie umiejętności:

W lutym dzieci były w pracowni krawieckiej i poznały zawód krawcowej. Znają etapy powstawania ubrania, narzędzia i przybory, które krawcowa potrzebuje, aby wykonywać swój zawód. Byłyśmy również na koncercie Majki Jeżowskiej – dzieci świetnie bawiły się i uczestniczyły w konkursach. Gościliśmy również w Przedszkolu naszych kochanych Dziadków i Babcie.

W marcu dzieci wybrały się na wycieczkę do sklepu – poznały tam pracę pani ekspedientki oraz produkty jakie sprzedaje. Powstał również w sali  „sklep” w którym dzieci kolejno przybierały na siebie określone role, świetnie się bawiąc. W kąciku przyrody pod koniec marca dzieci wysiały rzeżuchę i pszenicę, wsadziły groch i fasolę. Znają odpowiedź na pytanie „Czego rośliny potrzebują do życia?”
W marcu również dzieci szukały wiosny oraz przygotowywały się na jej powitanie.

W kwietniu w dalszym ciągu rozmawialiśmy na temat wiosny: o roślinach, o ptakach i zwierzętach. Później rozpoczęliśmy przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Nadal obserwowaliśmy zmiany w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny. Dzieci wiedzą, dlaczego pszczoły są pożyteczne, jak należy zachowywać się w lesie, co zrobić, aby las był czysty. Bawiliśmy się też literkami, przez co dzieci ćwiczyły spostrzegawczość, koncentrację, pamięć, zdolności skojarzeniowe oraz rozwijały swą aktywność i inwencję twórczą.
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie