Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Elfik Niepubliczne Przedszkole

Lublin

Bardzo fajne przedszkole! Duże, przestronne sale. Dyrekcja ...

Ocena: 4.5/5

więcej

Integracyjny Żłobek „Promyk Słońca”

Wrocław

Witam,
Mam zupełnie inne doświadczenia od mojej prz...

Ocena: 3.8/5

więcej

Prywatne Przedszkole Playschool

Łódź

W tej placówce moje dziecko naturalnie i szybko przyswaja j...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2386 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Podsumowanie pracy wychowawczo - dydaktycznej w II półroczu roku szkolnego

Przejdź do strony | 1 | 2 |
Podsumowanie pracy wychowawczo - dydaktycznej w II półroczu roku szkolnego

Podsumowanie pracy wychowawczo - dydaktycznej w II półroczu roku szkolnego 2005/2006 w grupie II "Misie".


Obecnie grupa liczy 25 dzieci w tym:

  • 17 – czterolatków
  • 8 – pięciolatków
  • 16 – dziewczynek
  • 9 – chłopców

Pracujemy w oparciu o program „W świecie przedszkolaka” Brygidy Łojewskiej. Książki z których korzystamy w swojej pracy to:

  • ABC czterolatka
  • ABC pięciolatka.

Pragnąć usprawnić proces nauczania w II półroczu, a jednocześnie starając się o to by dzieci bez lęku rozwijały swoje najlepsze strony, wykorzystałyśmy  rozmaite pomysły które umożliwiły nam świadomą, kreatywną, pobudzającą do twórczych rozwiązań pracę z dziećmi w naszej grupie.

W dalszym ciągu kontynuowałyśmy współpracę z panią bibliotekarką , która poprzez czytanie ciekawych bajek, wierszy i baśni  rozbudzała u dzieci  zainteresowanie książką.

Prawie połowa dzieci z naszej grupy należy do kółka muzycznego „Wesołe Nutki”. Dzieci brały udział w II Przeglądzie Taneczno- Wokalnym dla dzieci przedszkolnych z gminy Mogilno i zaprezentowały swój dorobek artystyczny. W kwietniu dzieci brały udział w konkursie na najładniejszy„Stroik Wielkanocny”. Konkurs zorganizowało Przedszkole nr 2 w Mogilnie oraz Przedszkole w Gębicach. Z obydwu Przedszkoli dzieci otrzymały nagrody.
 
Systematycznie przygotowujemy wspólnie z rodzicami uroczystość„Urodziny dziecka” w przedszkolu. Chcemy w ten sposób podkreślić znaczenie każdego dziecka w grupie.
Pracując ze swoją grupą starałyśmy się tak prowadzić zajęcia, aby każde dziecko mogło w pełni wykazać swoją inwencję twórcza i pomysłowość.

Poprzez korzystanie z różnorodnych, twórczych  metod pracy, takich jak:

  • elem. met. Ireny Majchrzak,
  • elem. met. G. Domana
  • elem. met. B. Rocławskiego
  • elem.met. C. Freineta
  • elem. met. Kinezjologii Edukacyjnej dr Paula Dennisona
  • met. K. Orfa, R. Labana, Kniessów, W. Sherborne, 
  • met. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
  • pedagogikę zabawy
  • elem. met. Dobrego Startu
  • elem. met. M. Montessorii ,

udało nam się wyłonić różne kreatywne możliwości dzieci.


W poszczególnych miesiącach prowadziłyśmy zajęcia dzięki którym rozwijałyśmy u  dzieci  min takie umiejętności:

W lutym dzieci były w pracowni krawieckiej i poznały zawód krawcowej. Znają etapy powstawania ubrania, narzędzia i przybory, które krawcowa potrzebuje, aby wykonywać swój zawód. Byłyśmy również na koncercie Majki Jeżowskiej – dzieci świetnie bawiły się i uczestniczyły w konkursach. Gościliśmy również w Przedszkolu naszych kochanych Dziadków i Babcie.

W marcu dzieci wybrały się na wycieczkę do sklepu – poznały tam pracę pani ekspedientki oraz produkty jakie sprzedaje. Powstał również w sali  „sklep” w którym dzieci kolejno przybierały na siebie określone role, świetnie się bawiąc. W kąciku przyrody pod koniec marca dzieci wysiały rzeżuchę i pszenicę, wsadziły groch i fasolę. Znają odpowiedź na pytanie „Czego rośliny potrzebują do życia?”
W marcu również dzieci szukały wiosny oraz przygotowywały się na jej powitanie.

W kwietniu w dalszym ciągu rozmawialiśmy na temat wiosny: o roślinach, o ptakach i zwierzętach. Później rozpoczęliśmy przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Nadal obserwowaliśmy zmiany w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny. Dzieci wiedzą, dlaczego pszczoły są pożyteczne, jak należy zachowywać się w lesie, co zrobić, aby las był czysty. Bawiliśmy się też literkami, przez co dzieci ćwiczyły spostrzegawczość, koncentrację, pamięć, zdolności skojarzeniowe oraz rozwijały swą aktywność i inwencję twórczą.
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie