„Powitanie Wiosny” scenariusz uroczystości dla dzieci

„Powitanie Wiosny” scenariusz uroczystości dla dzieci

Temat: "Powitanie Wiosny".

Cele:
- integrowanie społeczności przedszkolnej we wspólnym przeżywaniu i zabawie,
- rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody,
- rozwijanie u dzieci wrażliwości ekologicznej,
- angażowanie przedszkolaków do aktywnego udziału w uroczystościach przedszkolnych.

Przebieg:
Do sali wchodzą roześmiane Zapominajka i Kropelka. Niosą w ręku kolorowe koszyki. Pytają dzieci, czy pamiętają ich wizytę w zeszłym roku. Dzieci dzielą się swoimi    wrażeniami z zeszłorocznej uroczystości z okazji „Dnia Ziemi”. Nagle Ekoludki  zauważają Marzannę. Stają zdziwione.

Zapominajka:  Co to za straszydło?
Kropelka: No jak to, nie wiesz?
Zapominajka: Kto by tam wiedział, jak To się nazywa.(wskazuje ręką na Marzannę).
Przecież to …..o, jejku zapomniałam……………
Kropelka: Dzieci pomóżcie nam!
Dzieci prawidłowo nazywają kukłę Marzanną.
Zapominajka:  No dobrze, Marzanna, ale co to w ogóle jest?
Dzieci opisują symbolikę Marzannę.

Ekoludki proponują zabawę „Raz, dwa, trzy – Zapominajka patrzy”.

Zapominajka:  To już teraz, od dzisiaj będzie ciepło i nareszcie nie będę musiała się tak grubo ubierać?
Kropelka: No, może nie od razu, ale jest nadzieja, że dni będą coraz przyjemniejsze.
Zapominajka: Wiesz co, droga Kropelko, myślę, że trzeba nauczyć dzieci wesołej zabawy na powitanie wiosny.
Ekoludki uczą dzieci zabawy do piosenki „Wiosenny blues”

„Śpiewajmy wszyscy dla wiosenki blues,
śpiewajmy wszyscy dla wiosenki blues,
bo wiosna jest wśród nas,
wiosenny przyszedł czas,
śpiewajmy wszyscy razem klaszcząc w ręce,
i niech nas będzie więcej
i choćby sto tysięcy,
śpiewajmy, śpiewajmy blues.
(Dzieci wykonują ruchy zgodnie ze słowami).

Zagadki i pytania.


W marcu się zaczyna, gdy się kończy zima
Przychodzi z wiatru ciepłym powiewem,
Pękiem kwiatów i ptaków śpiewem. (WIOSNA)

Służy do mycia
Służy do picia                                               
Bez niej na ziemi
Nie byłoby życia. (WODA)

Tyle drzew!
Ptaków śpiew!                                                 
Gdy masz czas,
Odwiedź. (LAS)
                                                        
Widzisz je we dnie,
nie ma go w nocy,                                       
zimą grzeje słabo,
Latem z całej mocy. (SŁOŃCE)        

-Jakie pierwsze kwiaty zakwitają wiosną?
-Jak nazywają się wiosenne kotki?
-Jakie ptaki przylatują do nas wiosną?
………………………………………………………….?

Zapominajka: Myślę, że dzieci pięknie rozwiązały wszystkie zagadki i odpowiedziały na nasze pytania. Teraz proponuję nową zabawę.

Zabawa: „Zimno-ciepło”.
Przypomnienie wiosennego bluesa.  Dzieci śpiewają.

Zapominajka: Tak mi się na duszy zrobiło wesoło. Ale patrzę na tę biedną Marzannę i trochę mi jej żal. Myślę, ze jest smutna, że musi się pożegnać.

Kropelka:  Dlaczego?

Zapominajka: Bo przecież dzieci też lubią zimę, prawda?
Dzieci przytakują.

Kropelka:  Ależ, Zapominajko, ja doskonale wiem o tym. My chcemy tylko, żeby zostawiła nas na kilka miesięcy, bo chcemy kwiatów, ptaków, słońca, ciepła. A z zimą też  ładnie, ale tylko biało, nie tak kolorowo, jak wiosną.
Mam propozycję. Skoro chcemy pożegnać Panią Zimę, musimy wiedzieć, jak wygląda „Pani Wiosna”.

Ozdabianie postaci „Pani Wiosny”. Na tablicach przyczepione są arkusze papieru, na których narysowana jest postać wiosny. Każda grupa otrzymuje kopertę , w której znajdują się kwiatki i listki. Trzeba nakleić je na całą postać. Po zakończonej zabawie dzieci dzielą się wrażeniami, która „Pani Wiosna” jest najbardziej kolorowa.

Zabawa „Słonko po deszczu” – dzieci naśladują ruchy Kropelki zgodnie z wierszykiem mówionym przez Zapominajkę.

Kropelka:  Och, siostrzyczko, wesoło jest w tym przedszkolu, prawda?

Zapominajka: Oj wesoło! Nawet zapomniałam o tym, że ja ciągle zapominam. No właśnie, ale po co my tutaj przyszłyśmy?

Kropelka: Och, Zapominajko, przecież dzisiaj żegnamy zimę, a witamy wiosnę. Myślę, że dzieci tak pięknie pracowały, że należy im się nagroda. Mamy dla was cukierki, kupione w naszym leśny sklepiku oraz wiosenne kolorowanki. Dzisiaj będzie
wam słodko i kolorowo.

Zapominajka: Tak, to był cudowny dzień. Idźcie teraz dzieci na dwór z Marzanną i
pożegnajcie się z nią. Do zobaczenia!

Ekoludki żegnają się z dziećmi i wychodzą.

Autorzy: mgr Alina Kaczmaryk, mgr Regina Malinowska

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi