Poznajemy pracę fryzjerki - scenariusz spotkania z fryzjerką
Scenariusz spotkania z fryzjerką, p. Ewą Kłok w dniu 21.09.2010r.
Cykl zajęć: „Poznajemy nasz region”
Blok tematyczny: „Poznajemy zawody naszych rodziców”
Cele ogólne:
- zapoznanie dzieci z pracą fryzjerki, jej ubiorem, przyborami,
- zapoznanie dzieci ze strzyżeniem, różnymi rodzajami fryzur, modelowaniem, tapirowaniem itp.
- ukazanie dzieciom przydatności wykonywania tego zawodu,
- wzbogacanie słownika dzieci o wyrazy związane z pracą fryzjera,
- budzenie szacunku dla ludzi wykonujących ten zawód,
- przestrzeganie umów ustalonych z nauczycielem,
- wdrażanie do kulturalnego zachowani się podczas zajęć.
Cele operacyjne (dziecko):
- wie co robi fryzjer,
- potrafi wymienić przybory fryzjera,
- potrafi nazwać części ubioru fryzjera,
- zna niektóre nazwy fryzur,
- rozumie znaczenie wykonywani zawodu fryzjera,
- przestrzega umów ustalonych z nauczycielką,
- kulturalnie zachowuje się podczas zajęć,
- pracę zawodową rodziców.
Przebieg:
1. Przywitanie gościa.
2. Rozmowa kierowana na temat ubioru fryzjerki, a także jej przyborów: nożyczek, grzebienia, lokówki, prostownicy pędzelka do farbowania włosów, czepka do robienia pasemek itp. Pokaz sposobu używania tych przyborów.
3. Pokaz strzyżenia, kręcenia, prostowania, tapirowania, żelowania włosów przy użyciu odpowiednich przyborów i kosmetyków fryzjerskich z udziałem chętnych dzieci.
4. Robienie fryzur chętnym dzieciom.
5. Ukazanie dzieciom przydatności i użyteczności z wykonywania tego zawodu podczas podsumowania zajęcia – krótka rozmowa na temat zajęcia.
6. Pożegnanie gościa – wręczenie laurki wykonanej przez dzieci.
Autor: Elżbieta Kowal