Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Babci i Dziadka

Zobacz 33

Zdrowie i zdrowe odżywianie (48 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Przyroda (61 scenariuszy)

Ekologia (61 scenariuszy)

Inne (475 scenariuszy)

Zobacz 976 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co się dzieje z 5latkiem?

Nie wiem czy to normalne zachowanie u pięciolatka, ale od dłuższego czasu obserwujemy w rodzinie jak zmienia się nasz syn. Zawsze był aktywnym dzieckiem, a...

~ Ania i Michał więcej

Co robić, kiedy dziecko ssie kciuk?

Mój synek ssie kciuk i nie wiem, jak go odzwyczaić. Próbowałam środków z apteki, takich o gorzkim smaku, ale nie pomogły. Po jakimś...

~ Gosia więcej

Trzyletni niejadek

Co mogę zrobić, jeśli moja córka, która ma trzy latka, nie chce jeść owoców ani warzyw? To trwa w zasadzie odkąd zaczęła jeść stałe...

~ Karolina więcej

Poznajemy pracę fryzjerki - scenariusz spotkania z fryzjerką

Darmowe publikacje

Scenariusz spotkania z fryzjerką, p. Ewą Kłok w dniu 21.09.2010r.

Cykl zajęć: „Poznajemy nasz region”


Blok tematyczny: „Poznajemy zawody naszych rodziców”

Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z pracą fryzjerki, jej ubiorem, przyborami,
  • zapoznanie dzieci ze strzyżeniem, różnymi rodzajami fryzur, modelowaniem, tapirowaniem itp.
  • ukazanie dzieciom przydatności wykonywania tego zawodu,
  • wzbogacanie słownika dzieci o wyrazy związane z pracą fryzjera,
  • budzenie szacunku dla ludzi wykonujących ten zawód,
  • przestrzeganie umów ustalonych z nauczycielem,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowani się podczas zajęć.


Cele operacyjne (dziecko):

  • wie co robi fryzjer,
  • potrafi wymienić przybory fryzjera,
  • potrafi nazwać części ubioru fryzjera,
  • zna niektóre nazwy fryzur,
  • rozumie znaczenie wykonywani zawodu fryzjera,
  • przestrzega umów ustalonych z nauczycielką,
  • kulturalnie zachowuje się podczas zajęć,
  • pracę zawodową rodziców.


Przebieg:
1. Przywitanie gościa.

2. Rozmowa kierowana na temat ubioru fryzjerki, a także jej przyborów: nożyczek, grzebienia, lokówki, prostownicy pędzelka do farbowania włosów, czepka do robienia pasemek itp. Pokaz sposobu używania tych przyborów.

3. Pokaz strzyżenia, kręcenia, prostowania, tapirowania, żelowania włosów przy użyciu odpowiednich przyborów i kosmetyków fryzjerskich z udziałem chętnych dzieci.

4. Robienie fryzur chętnym dzieciom.

5. Ukazanie dzieciom przydatności i użyteczności z wykonywania tego zawodu podczas podsumowania zajęcia – krótka rozmowa na temat zajęcia.

6. Pożegnanie gościa – wręczenie laurki wykonanej przez dzieci.

Autor: Elżbieta Kowal


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie