Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień kobiet

Zobacz 2 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (72 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (56 scenariuszy)

Inne (462 scenariusze)

Zobacz 941 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Rekrutacja do przedszkola

Nie wiem czy temat był już poruszany, ale mam problem związany z rekrutacją do przedszkola. Niedługo przeprowadzamy się do nowego domu i zastanawiam się nad...

~ Bognawięcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2014-04-04 16:55

Poznajemy pracę fryzjerki - scenariusz spotkania z fryzjerką

Scenariusz spotkania z fryzjerką, p. Ewą Kłok w dniu 21.09.2010r.

Cykl zajęć: „Poznajemy nasz region”


Blok tematyczny: „Poznajemy zawody naszych rodziców”

Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z pracą fryzjerki, jej ubiorem, przyborami,
  • zapoznanie dzieci ze strzyżeniem, różnymi rodzajami fryzur, modelowaniem, tapirowaniem itp.
  • ukazanie dzieciom przydatności wykonywania tego zawodu,
  • wzbogacanie słownika dzieci o wyrazy związane z pracą fryzjera,
  • budzenie szacunku dla ludzi wykonujących ten zawód,
  • przestrzeganie umów ustalonych z nauczycielem,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowani się podczas zajęć.


Cele operacyjne (dziecko):

  • wie co robi fryzjer,
  • potrafi wymienić przybory fryzjera,
  • potrafi nazwać części ubioru fryzjera,
  • zna niektóre nazwy fryzur,
  • rozumie znaczenie wykonywani zawodu fryzjera,
  • przestrzega umów ustalonych z nauczycielką,
  • kulturalnie zachowuje się podczas zajęć,
  • pracę zawodową rodziców.


Przebieg:
1. Przywitanie gościa.

2. Rozmowa kierowana na temat ubioru fryzjerki, a także jej przyborów: nożyczek, grzebienia, lokówki, prostownicy pędzelka do farbowania włosów, czepka do robienia pasemek itp. Pokaz sposobu używania tych przyborów.

3. Pokaz strzyżenia, kręcenia, prostowania, tapirowania, żelowania włosów przy użyciu odpowiednich przyborów i kosmetyków fryzjerskich z udziałem chętnych dzieci.

4. Robienie fryzur chętnym dzieciom.

5. Ukazanie dzieciom przydatności i użyteczności z wykonywania tego zawodu podczas podsumowania zajęcia – krótka rozmowa na temat zajęcia.

6. Pożegnanie gościa – wręczenie laurki wykonanej przez dzieci.

Autor: Elżbieta Kowal


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie