Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (63 scenariusze)

Inne (488 scenariuszy)

Zobacz 1037 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Przykre zachowanie u mojej 18 miesięcznej Córeczki

Witam. Jestem mamą 18 miesięcznej córeczki. Teściowa, mam wrażenie, zachowuje się dziwnie (ale może ja się MYLĘ). Przychodzi po dziecko do pokoju...

~ Monika więcej

Poznajemy pracę fryzjerki - scenariusz spotkania z fryzjerką

Darmowe publikacje

Scenariusz spotkania z fryzjerką, p. Ewą Kłok w dniu 21.09.2010r.

Cykl zajęć: „Poznajemy nasz region”


Blok tematyczny: „Poznajemy zawody naszych rodziców”

Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z pracą fryzjerki, jej ubiorem, przyborami,
  • zapoznanie dzieci ze strzyżeniem, różnymi rodzajami fryzur, modelowaniem, tapirowaniem itp.
  • ukazanie dzieciom przydatności wykonywania tego zawodu,
  • wzbogacanie słownika dzieci o wyrazy związane z pracą fryzjera,
  • budzenie szacunku dla ludzi wykonujących ten zawód,
  • przestrzeganie umów ustalonych z nauczycielem,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowani się podczas zajęć.


Cele operacyjne (dziecko):

  • wie co robi fryzjer,
  • potrafi wymienić przybory fryzjera,
  • potrafi nazwać części ubioru fryzjera,
  • zna niektóre nazwy fryzur,
  • rozumie znaczenie wykonywani zawodu fryzjera,
  • przestrzega umów ustalonych z nauczycielką,
  • kulturalnie zachowuje się podczas zajęć,
  • pracę zawodową rodziców.


Przebieg:
1. Przywitanie gościa.

2. Rozmowa kierowana na temat ubioru fryzjerki, a także jej przyborów: nożyczek, grzebienia, lokówki, prostownicy pędzelka do farbowania włosów, czepka do robienia pasemek itp. Pokaz sposobu używania tych przyborów.

3. Pokaz strzyżenia, kręcenia, prostowania, tapirowania, żelowania włosów przy użyciu odpowiednich przyborów i kosmetyków fryzjerskich z udziałem chętnych dzieci.

4. Robienie fryzur chętnym dzieciom.

5. Ukazanie dzieciom przydatności i użyteczności z wykonywania tego zawodu podczas podsumowania zajęcia – krótka rozmowa na temat zajęcia.

6. Pożegnanie gościa – wręczenie laurki wykonanej przez dzieci.

Autor: Elżbieta Kowal


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie