Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Powitanie wiosny

Zobacz 36 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Poznajemy pracę fryzjerki - scenariusz spotkania z fryzjerką

Scenariusz spotkania z fryzjerką, p. Ewą Kłok w dniu 21.09.2010r.

Cykl zajęć: „Poznajemy nasz region”


Blok tematyczny: „Poznajemy zawody naszych rodziców”

Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z pracą fryzjerki, jej ubiorem, przyborami,
  • zapoznanie dzieci ze strzyżeniem, różnymi rodzajami fryzur, modelowaniem, tapirowaniem itp.
  • ukazanie dzieciom przydatności wykonywania tego zawodu,
  • wzbogacanie słownika dzieci o wyrazy związane z pracą fryzjera,
  • budzenie szacunku dla ludzi wykonujących ten zawód,
  • przestrzeganie umów ustalonych z nauczycielem,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowani się podczas zajęć.


Cele operacyjne (dziecko):

  • wie co robi fryzjer,
  • potrafi wymienić przybory fryzjera,
  • potrafi nazwać części ubioru fryzjera,
  • zna niektóre nazwy fryzur,
  • rozumie znaczenie wykonywani zawodu fryzjera,
  • przestrzega umów ustalonych z nauczycielką,
  • kulturalnie zachowuje się podczas zajęć,
  • pracę zawodową rodziców.


Przebieg:
1. Przywitanie gościa.

2. Rozmowa kierowana na temat ubioru fryzjerki, a także jej przyborów: nożyczek, grzebienia, lokówki, prostownicy pędzelka do farbowania włosów, czepka do robienia pasemek itp. Pokaz sposobu używania tych przyborów.

3. Pokaz strzyżenia, kręcenia, prostowania, tapirowania, żelowania włosów przy użyciu odpowiednich przyborów i kosmetyków fryzjerskich z udziałem chętnych dzieci.

4. Robienie fryzur chętnym dzieciom.

5. Ukazanie dzieciom przydatności i użyteczności z wykonywania tego zawodu podczas podsumowania zajęcia – krótka rozmowa na temat zajęcia.

6. Pożegnanie gościa – wręczenie laurki wykonanej przez dzieci.

Autor: Elżbieta Kowal


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie