Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Przedszkole nr 11

Dąbrowa Górnicza

Moje dziecko chodziło do "jedenastki" przez 3 lata, i na pe...

Ocena: 4.1/5

więcej

AQQ Przedszkole Niepubliczne

Kielce

Żałuję że moje dziecko poszło już do szkoły i przesta...

Ocena: 5/5

więcej

MikiLand - Językowe Przedszkole Marzeń

Warszawa

Piękne przedszkole... bardzo mnie się podoba, jak i mojemu...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2572 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.8/5

więcej

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Projekt „Przedstawienie teatralne”

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Korzyści wynikające z przeprowadzenia „Metody projektu” w przedszkolu.


Dzieci w wieku przedszkolnym charakteryzuje spontaniczna aktywność a ich psychika jest szczególnie plastyczna i podatna na oddziaływania edukacyjne. Badania psychologiczne wykazały, że praktyczne działania stanowią podstawę wyższych czynności psychicznych. Należy zatem wyzwalać u dzieci wielostronną aktywność, a czynności umysłowe łączyć z działaniami manipulacyjno - ruchowymi i werbalnymi. Dzieci mają naturalną potrzebę wyrażania się w różnych formach ekspresji: w mowie, ruchu, geście, rysunku, śpiewie. Pojawia się u nich wtedy naturalna ciekawość i skłonność do badania otoczenia. Metoda projektu opiera się na praktycznym działaniu dotyczącym realizacji jakiegoś zadania- projektu, zaproponowanego przez uczniów lub nauczyciela. Może on powstać w przypadku przedszkola z inicjatywy dzieci przy dużej pomocy ze strony nauczyciela. Metoda oparta na przekonaniu „dobrej nauki” poprzez zabawę i pracę (podobnie jak w pedagogice freinetowskiej) .Zatem projekt to po prostu „cykl zaprojektowanych działań, związanych z realizacją treści podstaw programowych, które są realizowane przez dużą grupę uczniów indywidualnie lub w zespołach.

Przeprowadzony przeze mnie projekt „Przedstawienie teatralne” miał na celu wyposażanie dziecka w wiedzę o teatrze, nabycie umiejętności czystej, poprawnej wymowy, właściwej modulacji i siły głosu. Pomagał dzieciom we wzmacnianiu pozytywnego obrazu samego siebie, współpracy w grupie i odpowiedzialności za efekt końcowy. Uwrażliwiał dzieci na sztukę. Dzieci zamieniły się w aktorów, scenografów, był też reżyser. Powstało przedstawienie pt: „Wielki bal” na podstawie bajki „Kopciuszek”. Prezentacja ta, lepiej niż zajęcie otwarte, pokazała umiejętności dzieci -czytanie, zdolności plastyczne czy umiejętność współpracy.

Zgodnie z proponowaną przez J. Harris Helm strukturą, pracę nad realizacją mojego projektu podzieliłam na trzy etapy:

I.Etap pierwszy – wprowadzenie tematu:
1.Wyjazd do teatru na spektakl pt. „Amelka, bóbr i król na dachu”.
2.„W teatrze” rozmowa połączona z przygotowaniem nowej siatki pojęć.
3.Dziecko gościem w teatrze- cykl zajęć wprowadzających.

II.Etap drugi – aktywność badawcza dzieci:
1.Wybór sztuki do inscenizacji
2.Przygotowanie scenografii do zaplanowanego przedstawienia.
3.Ustalenie obsady do zaplanowanego przedstawienia.
4.Spotkanie z ekspertem.
5.Przygotowanie zaproszeń i biletów do teatru.
6.Próba generalna przed zaplanowanym przedstawieniem.

III.Etap trzeci – zakończenie projektu:
1.Przedstawienie w wykonaniu dzieci.
2.Podsumowanie  projektu.

Dzieci realizując projekt „Przedstawienie teatralne” uczyły się przez manipulowanie, badanie, działanie. Wyzwoliły dzięki temu trzy kategorie aktywności: aktywność intelektualną, aktywność emocjonalną oraz aktywność praktyczną. Musiały działać i bawić się w różny sposób: wypowiadać się, uczyć się na pamięć, recytować, tworzyć z najróżniejszych materiałów, śpiewać, występować na forum grupy przedszkolnej. Projekt pozwolił każdemu dziecku na pełne przeżywanie, rozumienie swoich uczuć, wzmacnianie wiary we własne siły, wyzwalanie twórczej ekspresji, rozwijanie wyobraźni, wczuwanie się w odczucia innych osób i pełną integrację z grupą.

Projekt pozwolił każdemu dziecku na pełne przeżywanie, rozumienie swoich uczuć, wzmacnianie wiary we własne siły, wyzwalanie twórczej ekspresji, rozwijanie wyobraźni, wczuwanie się w odczucia innych osób i pełną integrację z grupą. Wymagał on jednak ode mnie i dzieci aktywności oraz zaangażowania. Moja aktywność była nastawiona na przygotowanie zajęć i całej niezbędnej obudowy programowej, doradztwa, inspirowania, bacznego i dyskretnego prowadzenia obserwacji oraz kierowania procesem twórczym.

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie