Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Mikołaj

Zobacz 11 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Przedszkolak na medal - scenariusz zajęć dla 4 i 5 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Scenariusz zajęć dla dzieci 4, 5 letnich, utrwalający wiadomości i umiejętności dzieci zdobyte podczas realizacji programu z zakresu bezpieczeństwa.


1. Temat: „Przedszkolak na medal”.

2. Cele ogólne:

  • Sprawdzenie wiedzy z zakresu znajomości ruchu drogowego,
  • Utrwalenie wiedzy dotyczącej znajomości bezpiecznych zachowań w czasie zabaw w domu, przedszkolu, na placu zabaw,
  • Doskonalenie prawidłowych nawyków i odruchów w sytuacjach zagrożenia,
  • Rozwijanie umiejętności efektywnego współdziałania w grupie.

3. Cele szczegółowe:

  • Zna numery alarmowe,
  • Wie, jak należy zachować się w sytuacjach zagrożenia,
  • Potrafi zastosować zdobyta wiedzę w praktyce,
  • Zna zasady bezpiecznego zachowania się w czasie pobytu w przedszkolu i po za nim,
  • Wykazuje się znajomością własnego adresu,
  • Umiejętnie współpracuje w grupie.

4. Metody:

  • czynna: zadań stawianych do wykonania,
  • słowna: żywego słowa i instrukcje,
  • oglądowa

5. Środki dydaktyczne: figury geometryczne, koperty, ilustracje w formie puzzli (policjant, strażak, lekarz, wóz policyjny, wóz strażacki, ambulans), numery alarmowe, zagadki słuchowe, płyta CD, magnetofon, kartoniki białe i czarne, kolorowe obręcze.

Przebieg zajęć

1. Dzieci siedzą w kole na dywanie i kolejno losują jedną z figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) podając głośno jej  nazwę.

2. Dzieci dobierają się w zespoły w zależności od wylosowanej figury.

3. Każdy zespół otrzymuje kopertę, w której znajdują się obrazki w postaci puzzli do złożenia (np. wóz strażacki, policyjny, ambulans, motocykl policyjny).

4. Zespoły układają obrazki w całość i naklejają na kartkę papieru (każda drużyna ma inny pojazd do ułożenia).

5. Przedstawiciele  zespołów przedstawiają pozostałym dzieciom swoją pracę, jednocześnie nazywając dany pojazd ułożony przez drużynę.

6. Na środku dywanu rozłożone ilustracje z postaciami lekarza, strażaków, policjantów oraz numery alarmowe - 997, 998, 999. Każda z drużyn dobiera z dywanu postać do wcześniej ułożonego obrazka samochodu (np.wóz policyjny – policjant itp.) i przykleja obok. Kolejny przedstawiciel drużyny dobiera i dokleja prawidłowy numer alarmowy na kartkę, na której znajduje się już, np. wóz strażacki, strażak.

7. Po wykonaniu zadania dzieci stoją w kole i śpiewają piosenkę („Jedzie straż pożarna”- Brzdące 5). W tym czasie N. zabiera wykonane prace i zawiesza na tablicy.

8. Zabawa bez słów „TAK – NIE” - udzielanie odpowiedzi na zadane pytanie poprzez podniesienie kartoników czarnego – jeśli odpowiedź jest zła i białego jeśli jest prawidłowa. Każde dziecko odpowiada na jedno z pytań:

  • Czy radiowóz ma na dachu drabinę?
  • Czy dzieci mogą jeździć samochodem bez fotelika?
  • Czy ratownik medyczny gasi pożar?
  • Czy numer na policję to 887?
  • Czy można przejść na drugą stronę kiedy światło jest czerwone?
  • Wyskoczyła piłka na ulicę, czy można za nią pobiec?
  • Czy chłopiec na rowerze dobrze się sprawuje, kiedy czepia się traktora i za nim pedałuje?
  • Czy numer na pogotowie to 999?
  • Czy policjant jest naszym przyjacielem?
  • Od obcej osoby mogę przyjąć wszystko?
  • Zawsze kiedy chcę mogę rozmawiać z nieznajomymi?
  • Zawsze muszę mówić rodzicom gdzie idę się bawić i z kim?
  • Czy dzieciom wolno bawić się zapałkami?
  • Czy bezpiecznie jest zjeżdżać na sankach z górki na ulicę?
  • Czy wóz strażacki jest koloru czerwonego?
  • Czy na rowerze możemy jeździć po ulicy?
  • Czy dotykamy włączonego żelazka?
  • Czy znak stop jest koloru czerwonego?

9. Zabawa ruchowa „Samochody”
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie