Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Mikołaj

Zobacz 11 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Scenariusz imprezy mikołajkowej w przedszkolu

"Spotkanie z Mikołajem"

Cel główny: Spotkanie z Mikołajem.

Cele operacyjne:
- Dziecko zna tradycję Mikołajek;
- Potrafi złożyć obrazek z części;
- Potrafi ułożyć historyjkę obrazkową;
- Rozpoznaje zabawki po fragmencie;
- Układa napis według oznaczenia kodowego;
- Śpiewa piosenkę o Mikołaju;

Środki dydaktyczne: sceneria lasu, ślady butów, sań, renifera, koperty z zadaniami, list od Mikołaja:

Przebieg:
1. Dzieci wchodzą do sali – witają się zabawą z pedagogiki zabawy „Wszyscy są”.

2. Wysłuchanie listu od Mikołaja:

KOCHANE DZIECI

Wczoraj wieczorem byłem w waszej sali, myślałem że będziecie na Mnie czekać, ale nikogo już nie było i dlatego zostawiłem dla Was zadania do wykonania. Są tu emblematy dla pań z waszych grup, które pomogą Wam jak zwykle w ich rozwiązaniu.   (Prowadząca wyjmuje z koperty emblematy i podaje wychowawczyniom, które naklejają je sobie i pytają dzieci „co to jest?” i czy zauważyły w sali takie same znaki.)   Panie wybiorą z grup najgrzeczniejsze dzieci, które wraz z nimi podążą tymi śladami. (Dochodzą tymi śladami do choinki, pod którą leży koperta z zadaniami, zabierają ją i wracają na miejsc, rozwiązują zadania.) Gdy rozwiążecie wszystkie zadania wezwijcie Mnie śpiewem.

Wesołej zabawy życzy Św. Mikołaj.

3. Przypięcie emblematów wychowawczyniom grup, omówienie ich.

4. Odszukanie emblematów w sali – przejście po nich do choinek – odszukanie koperty z zadaniami, rozwiązanie ich:
3 latki: obrazek do składania z części (4 części).
4 latki: puzzle obrazkowe (6 części),
5 latki: historyjka obrazkowa (4 części),
6 latki: rozpoznawanie zabawek po narysowanych fragmentach, układanie napisu Mikołaj według oznaczenie kodowego,
6 latki: historyjka obrazkowa (6 części), układanie napisu Mikołaj według oznaczenie kodowego,
6 latki: puzzle obrazkowe (6 części), układanie napisu Mikołaj według oznaczenie kodowego;

5. Wzywanie Mikołaja piosenką „Mikołaj się zbliża” .

6. Przybycie Mikołaja i powitanie go:
„Witaj Święty Mikołaju tutaj w naszej sali,
witają Cię wszyscy i duzi i mali,
spójrz na nasze buzie, jak się uśmiechają,
Ty wiesz o tym dobrze, bardzo cię kochają.
Prosimy Cię usiądź tu między nami,
Chętnie z tobą Mikołaju dziś porozmawiamy”.

7. Mikołaj wita dzieci i sprawdza poprawność wykonania zadań.

8. Wspólny taniec z Mikołajem (jaki?)

9. Wręczenie upominków.

10. Pożegnanie Mikołaja:
„Odchodzisz już od nas Święty Mikołaju,
pamiętaj, że dzieci mocno Cię kochają,
dziękujemy pięknie za podarki.

Autorzy: mgr Joanna Zientara, mgr Iwona Ślusarczyk, mgr Lucyna Kinder


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie