Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Inne

Zobacz 492

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (492 scenariusze)

Zobacz 1044 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Dwoje dzieci bez miejsca w przedszkolu

Moja sytuacja skomplikowała się. Rozstałam się z mężem, ale nie mam jeszcze nic na piśmie (to może długo potrwać). Wróciłam z dziećmi 4,5 i 3 latka...

~ Aneta więcej

rodzice radzą: 5
ostatnio: 2015-08-24 18:03

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Scenariusz imprezy mikołajkowej w przedszkolu

Darmowe publikacje

"Spotkanie z Mikołajem"

Cel główny: Spotkanie z Mikołajem.

Cele operacyjne:
- Dziecko zna tradycję Mikołajek;
- Potrafi złożyć obrazek z części;
- Potrafi ułożyć historyjkę obrazkową;
- Rozpoznaje zabawki po fragmencie;
- Układa napis według oznaczenia kodowego;
- Śpiewa piosenkę o Mikołaju;

Środki dydaktyczne: sceneria lasu, ślady butów, sań, renifera, koperty z zadaniami, list od Mikołaja:

Przebieg:
1. Dzieci wchodzą do sali – witają się zabawą z pedagogiki zabawy „Wszyscy są”.

2. Wysłuchanie listu od Mikołaja:

KOCHANE DZIECI

Wczoraj wieczorem byłem w waszej sali, myślałem że będziecie na Mnie czekać, ale nikogo już nie było i dlatego zostawiłem dla Was zadania do wykonania. Są tu emblematy dla pań z waszych grup, które pomogą Wam jak zwykle w ich rozwiązaniu.   (Prowadząca wyjmuje z koperty emblematy i podaje wychowawczyniom, które naklejają je sobie i pytają dzieci „co to jest?” i czy zauważyły w sali takie same znaki.)   Panie wybiorą z grup najgrzeczniejsze dzieci, które wraz z nimi podążą tymi śladami. (Dochodzą tymi śladami do choinki, pod którą leży koperta z zadaniami, zabierają ją i wracają na miejsc, rozwiązują zadania.) Gdy rozwiążecie wszystkie zadania wezwijcie Mnie śpiewem.

Wesołej zabawy życzy Św. Mikołaj.

3. Przypięcie emblematów wychowawczyniom grup, omówienie ich.

4. Odszukanie emblematów w sali – przejście po nich do choinek – odszukanie koperty z zadaniami, rozwiązanie ich:
3 latki: obrazek do składania z części (4 części).
4 latki: puzzle obrazkowe (6 części),
5 latki: historyjka obrazkowa (4 części),
6 latki: rozpoznawanie zabawek po narysowanych fragmentach, układanie napisu Mikołaj według oznaczenie kodowego,
6 latki: historyjka obrazkowa (6 części), układanie napisu Mikołaj według oznaczenie kodowego,
6 latki: puzzle obrazkowe (6 części), układanie napisu Mikołaj według oznaczenie kodowego;

5. Wzywanie Mikołaja piosenką „Mikołaj się zbliża” .

6. Przybycie Mikołaja i powitanie go:
„Witaj Święty Mikołaju tutaj w naszej sali,
witają Cię wszyscy i duzi i mali,
spójrz na nasze buzie, jak się uśmiechają,
Ty wiesz o tym dobrze, bardzo cię kochają.
Prosimy Cię usiądź tu między nami,
Chętnie z tobą Mikołaju dziś porozmawiamy”.

7. Mikołaj wita dzieci i sprawdza poprawność wykonania zadań.

8. Wspólny taniec z Mikołajem (jaki?)

9. Wręczenie upominków.

10. Pożegnanie Mikołaja:
„Odchodzisz już od nas Święty Mikołaju,
pamiętaj, że dzieci mocno Cię kochają,
dziękujemy pięknie za podarki.

Autorzy: mgr Joanna Zientara, mgr Iwona Ślusarczyk, mgr Lucyna Kinder


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie