Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień kobiet

Zobacz 2

Zdrowie i zdrowe odżywianie (48 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (473 scenariusze)

Zobacz 972 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelina więcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlo więcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlo więcej

Scenariusz imprezy mikołajkowej w przedszkolu

Darmowe publikacje

"Spotkanie z Mikołajem"

Cel główny: Spotkanie z Mikołajem.

Cele operacyjne:
- Dziecko zna tradycję Mikołajek;
- Potrafi złożyć obrazek z części;
- Potrafi ułożyć historyjkę obrazkową;
- Rozpoznaje zabawki po fragmencie;
- Układa napis według oznaczenia kodowego;
- Śpiewa piosenkę o Mikołaju;

Środki dydaktyczne: sceneria lasu, ślady butów, sań, renifera, koperty z zadaniami, list od Mikołaja:

Przebieg:
1. Dzieci wchodzą do sali – witają się zabawą z pedagogiki zabawy „Wszyscy są”.

2. Wysłuchanie listu od Mikołaja:

KOCHANE DZIECI

Wczoraj wieczorem byłem w waszej sali, myślałem że będziecie na Mnie czekać, ale nikogo już nie było i dlatego zostawiłem dla Was zadania do wykonania. Są tu emblematy dla pań z waszych grup, które pomogą Wam jak zwykle w ich rozwiązaniu.   (Prowadząca wyjmuje z koperty emblematy i podaje wychowawczyniom, które naklejają je sobie i pytają dzieci „co to jest?” i czy zauważyły w sali takie same znaki.)   Panie wybiorą z grup najgrzeczniejsze dzieci, które wraz z nimi podążą tymi śladami. (Dochodzą tymi śladami do choinki, pod którą leży koperta z zadaniami, zabierają ją i wracają na miejsc, rozwiązują zadania.) Gdy rozwiążecie wszystkie zadania wezwijcie Mnie śpiewem.

Wesołej zabawy życzy Św. Mikołaj.

3. Przypięcie emblematów wychowawczyniom grup, omówienie ich.

4. Odszukanie emblematów w sali – przejście po nich do choinek – odszukanie koperty z zadaniami, rozwiązanie ich:
3 latki: obrazek do składania z części (4 części).
4 latki: puzzle obrazkowe (6 części),
5 latki: historyjka obrazkowa (4 części),
6 latki: rozpoznawanie zabawek po narysowanych fragmentach, układanie napisu Mikołaj według oznaczenie kodowego,
6 latki: historyjka obrazkowa (6 części), układanie napisu Mikołaj według oznaczenie kodowego,
6 latki: puzzle obrazkowe (6 części), układanie napisu Mikołaj według oznaczenie kodowego;

5. Wzywanie Mikołaja piosenką „Mikołaj się zbliża” .

6. Przybycie Mikołaja i powitanie go:
„Witaj Święty Mikołaju tutaj w naszej sali,
witają Cię wszyscy i duzi i mali,
spójrz na nasze buzie, jak się uśmiechają,
Ty wiesz o tym dobrze, bardzo cię kochają.
Prosimy Cię usiądź tu między nami,
Chętnie z tobą Mikołaju dziś porozmawiamy”.

7. Mikołaj wita dzieci i sprawdza poprawność wykonania zadań.

8. Wspólny taniec z Mikołajem (jaki?)

9. Wręczenie upominków.

10. Pożegnanie Mikołaja:
„Odchodzisz już od nas Święty Mikołaju,
pamiętaj, że dzieci mocno Cię kochają,
dziękujemy pięknie za podarki.

Autorzy: mgr Joanna Zientara, mgr Iwona Ślusarczyk, mgr Lucyna Kinder


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie