Grzybobranie - scenariusz przedstawienia

Grzybobranie - scenariusz przedstawienia

Scenariusz pt. „Grzybobranie”

Występują:

  • 4 dzieci (w tym 1 dziecko narrator)
  • 3 grzyby muchomorki
  • 3 grzyby borowiki


Sceneria:
liście porozrzucane na podłogę, w tle kilka drzew, dzieci są przebrane za grzyby, koszyczki i stroje jesienne dla dzieci spacerujących, muzyka

Wchodzą dzieci i szurają butami o leżące liście
(reszta dzieci – grzyby stoją  z tyłu w pozycji przykucnietej)

I.Dziecko
Butów wcale mi nie widać,
bo je przykrywają liście.
Chodzę w parku po trawniku,
szuram nimi zamaszyście.
Te ładniejsze liście zbieram,
będę bukiet miał dla mamy.
I żołędzie jeszcze zbieram,
zbieram błyszczące kasztany.

II.Dziecko

Śpią już dawno pszczółki w ulach,
i chrabąszcze też już śpią.
A na dworze za dni kilka
pewnie będzie straszny ziąb.
Ale teraz słonko nasze
jeszcze fajnie całkiem grzeje.
I maluje nam świat cały
Barwami jesieni.

III.Dziecko

Nadszedł czas na grzybobranie,
więc gotowe mam ubranie.
Mam kalosze, mam deszczówkę
i kanapkę na głodówkę.
Koszyczek mój ładny taki,
nożyk tez nie byle jaki.
Kiedy tylko grzyba znajdę
wszystkim wkoło to oznajmię.

IV.Dziecko
Fajne jest to grzybobranie!
Borowiki, muchomory widzę
zaraz obok wielkie rydze.
Zbieram wszystkie jak popadnie,
w mym koszyku są już na dnie.
Tylko czy ja dobrze robię?

I.Dziecko
Grzybów w lesie sporo mamy,
lecz nie wszystkie je zbieramy.
I nie wszystkie można jeść
choć ich całe mnóstwo jest.

piosenka „Jesienne grzybobranie”
(muzyka z odgłosami lasu przez całą inscenizację)

Muchomor I:

Trzeba się schować, idzie do lasu dzieci sfora.
Już echo niesie ich śpiew po lesie.

Muchomor II:
Ach biada nam biada!

Narrator:
- grzyb do grzyba powiada.

Muchomor I:
Pamiętasz jak ostatnio byli, ile szkody w lesie narobili?

Muchomor II:
Pamiętam, zapomnieć jest trudno, połamali drzewa, rzucali śmieci wszędzie było brudno.

Muchomor III:
Wiewiórka się do dziupli schowała i długo stamtąd wyjść nie chciała. O, idą dzieci. Mam pomysł. Schowajmy się za dębu gałęzie, zobaczymy, co się dziać będzie?

(Wchodzą dzieci śpiewają)

Dzieci razem: (śpiewają)
Hej ho, hej ho do lasu by się szło,hej ho hej ho do lasu by się szło!!!

Dziecko I:
A teraz cisza weszliśmy do lasu, tutaj nie wolno robić hałasu!
Posłuchajmy jak las dla nas śpiewa, tu słychać świergot ptaków, tam szelest drzewa.

Dziecko II:
Ach, jaka piękna ta leśna muzyka: tu kumka żaba,
tam świerszczyk cyka a w dali słychać odgłos strumyka.

Grzyb I:
Las na takich właśnie czeka gości, co nie czynią mu przykrości.

Grzyb II:
Chrońmy las zawsze i wszędzie, bo jak las wyglądać będzie?

Dziecko III:
Idziemy do domu, ale jeszcze tu przyjdziemy,
Pachnące sianko sarnom przyniesiemy,

(Dzieci wychodzą)

Grzyb III:
Chyba się wzruszę, mamy nietknięte nasze kapelusze.
Dzieci poszły pewnie nie miały czasu?

Muchomor III:
Nie one wiedzą, że jesteśmy ozdobą tego zielonego lasu.


Taniec Grzybków do utworu „Polka Lubelska”:
o4     o5     o6
o1     o2    o3

Przygrywka - dzieci kucają z głową pochyloną

Część I
1-2 przeskok z lewej na prawą nogę, ręce na biodrach
3-4 przeskok z lewej na prawą nogę, ręce na biodrach, uderzenie w drewienka
5-6 przeskok z lewej na prawą nogę, ręce na biodrach
7-8 przeskok z lewej na prawą nogę, ręce na biodrach, uderzenie w drewienka
9-16:
o3 w rytm utworu ustawia się za o5
o6 za o3
o1 za o6
o4 za o1

Część II:
o4             
o1
o6    
o3
o5
o2                     
skaczą z lewej na prawą nogę do rytmu, przy uderzaniu o drewienka, muchomory uderzają w lew stronę a borowiki w prawą
            
Część III:
1-2 o2 i o5 odskakują na przwo i lewo
3-4 o3 i o6 odskakują na przwo i lewo
5-6 o1 i o4 odskakują na przwo i lewo
7-8 przeskoki z nogi na nogę w miejscu i uderzanie o drewienka

Część IV:

o1, o2 i o3 robią jedno koło z trzymaniem T
o4, o5 i o6 robią drugie koło z tzrymaniem T

1-2 skaczą bokiem w swoim kole
3-4 skaczą i uderzają o drewienka
5-6 skaczą bokiem w swoim kole w odwrotnym kierunku
7-8 skaczą i uderzają o drewienka

Część V:

Dzieci grzybki robią duże koło, trzymanie T, skaczą bokiem, uderzanie o drewienka, a nastepnie zmiana kierunku i powtórzenie.nUstawianie się w pozycji wyjściowej.

Część VI i dalsze to powtórzenie częśći od I – V

Po skończonym występie wszystkie dzieci wychodzą na salę i kłaniają się.

Autor: mgr Aneta Sykuła

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi