Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Mamy i Taty

Zobacz 31 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Bezpieczni na drodze - scenariusz quizu dla 6 latków i ich rodziców

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Bezpieczni na drodze – quiz dla dzieci i ich rodziców.


CELE GŁÓWNE:
- Utrwalanie posiadanej wiedzy na temat zasad ruchu drogowego;
- Pogłębianie i usystematyzowanie wiadomości o ruchu drogowym;
- Tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci różnych form aktywności: ruchowej, słownej, plastycznej;
- Zapoznanie dzieci z zasadami zdrowej rywalizacji i zachęcanie do ich stosowania.

DZIECKO POTRAFI:
- Nazwać podstawowe znaki drogowe;
- Wie, jak zachować się w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych;
- Wykorzystać wiedzę zdobytą na zajęciach dotyczącą zasad ruchu drogowego ;
- Nabędzie umiejętności współdziałania w zespole;

CELE DLA RODZICÓW:
- Rodzic sam bezpośrednio obserwuje, jak jego dziecko czuje się
w grupie, jak sobie w niej radzi, w jakim zakresie opanowało dany materiał, z czym radzi sobie słabo, jakie ma trudności, jakiego typu zadań nie lubi;
- Rodzic może wspomagać dziecko w pokonywaniu napotkanych trudności, wykorzystując w domu przykłady zabaw zaobserwowanych w przedszkolu;
- Wspólny udział w zajęciach pozwala na ujednolicenie oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych: Rodzic – Przedszkole.

Podczas wspólnych zmagań turniejowych dzieci i rodzice mają okazję lepiej się poznać i nawiązać bliski, serdeczny kontakt między sobą, wspólnie przeżywać radość, rozwijać pozytywne emocje, zaspakajać u dzieci między innymi potrzeby bliskości, uznania, działania
i tworzenia.

Metody:
- czynna: zadań stawianych do wykonania i samodzielnych doświadczeń,
- słowna: żywego słowa, objaśnienia i instrukcje,
- oglądowa.

Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.

Środki dydaktyczne:
tabela wyników, medale dla wszystkich uczestników, zestawy pytań dla rodziców, zagadki dla dzieci, znaki drogowe, puzzle drogowe, sytuacje niebezpieczne i bezpieczne – ilustracje, makiety ruchu ulicznego, szablony sygnalizatora świetlnego oraz światła drogowe, flamastry, kartki, klej, szarfy w sześciu kolorach,

Czynności przygotowawcze:
Dzieci nie uczestniczą w przygotowaniach, przebywają w innej sali, wiedzą tylko że dziś odwiedzą ich rodzice. Nauczycielka rozkłada sześć stolików, obok nich krzesełka. Na stolikach: (kredki, klej, flamastry, czyste kartki), tacka z szarfami (szarfy dla dzieci i rodziców); pierwszy stolik – szarfy czerwone, drugi – szarfy zielone, trzeci – szarfy niebieskie, czwarty - szarfy żółte, piąty szarfy niebiesko - żółte, szósty – szarfy zielono czerwone. W pewnej odległości na osobnym stoliczku ustawione są pomoce do poszczególnych konkurencji. Nauczycielka w widocznym miejscu stawia lub wiesza tablicę wyników.

Czynności organizacyjne:
Dzieci z drugą nauczycielką znajdują się w sali obok. Nauczycielka wita rodziców i prosi o zajęcie miejsca przy stolikach, po czworo rodziców przy każdym. Gdy rodzice usiądą  przy stolikach, do sali przychodzą dzieci, witają się i siadają obok swoich rodziców. Nauczycielka otwiera list zaadresowany do dzieci grupy 6 latków i głośno czyta list od Pana Policjanta – przyjaciela dzieci- tekst listu: załącznik nr 1. Następnie przedstawia uczestnikom zabawy zasady obowiązujące w czasie turnieju:
- podział na 6 drużyn – każda drużyna oznaczona szarfami w innym kolorze,
- poprawność wykonywanych zadań sprawdzają sędziowie (np.: nauczycielka, rodzic),
- zdobyte punkty zaznaczane są przez sędziów na tablicy wyników,
- zawodnicy nie przeszkadzają sobie, cierpliwie czekają   na swoją kolej,
- każdy stara się wykonać zadanie jak najlepiej potrafi,
- za udział w turnieju: nagroda niespodzianka dla wszystkich uczestników.

Czynności zasadnicze:
Nauczycielka przystępuje do prezentacji kolejnych  zadań turnieju - załącznik nr 2. W trakcie trwania turnieju za każde prawidłowo wykonane zadanie jurorzy przyznają i zapisują punkty na tablicy wyników.

Czynności finalizujące:

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie