Dzień Pluszowego Misia - Scenariusz spotkania integracyjnego

Dzień Pluszowego Misia - Scenariusz spotkania integracyjnego

SCENARIUSZ IMPREZY INTEGRACYJNEJ PRZEDSZKOLAKI- UCZNIOWIE KLASY I- III

HISTORIA PLUSZOWEGO MISIA
Pluszowy miś swą angielską nazwę „Teddy” zawdzięcza Theodorowi Roosveltowi, który 100 lat temu był prezydentem Ameryki. Jego pasją były polowania na niedźwiedzie, które nieustannie śledziła ówczesna prasa - dziennikarze. W 1902 r. pewien sprzedawca zabawek zobaczył w gazecie rysunek, na którym prezydent nie ma ochoty już polować, nie chce skrzywdzić niedźwiadka. Stworzona pod wpływem tego rysunku zabawka otrzymała imię Teddy, które jest zdrobnieniem imienia Theodor. Teddy ma nawet swój dzień - 25 listopada obchodzony jest światowy Dzień Pluszowego Misia.

Powitanie: Przedszkolaki witają przybyłych gości
Wszyscy was witamy, pięknie się kłaniamy do wspólnej zabawy wszystkich zapraszamy!   

Piosenka „Pokochaj pluszowego misia”
1. Pluszowy miś, z wystawy miś
Na spacer chciał -do dzieci iść,
A że był zuch, ten dzielny miś
Zapukał do- przedszkolnych drzwi.
Dyżurny więc, dziwuje się
- dokąd chcesz iść?
- no, powiedz, gdzie?
Ja chcę iść tam, powiada miś
Gdzie bawią się – Ola i Krzyś.

Ref.  Klawy do zabawy,
Zwyczajny z wystawy
Łagodny i wesoły
Zwyczajny, mały miś.
Radosny i kochany
Maluchom oddany,
Odważny i wesoły
Nieduży śmieszny miś.
Pokochaj pluszowego misia
On przyjacielem dzieci jest
Dorotka, Adaś i Justysia
Wesoło wszyscy bawmy się 2x

2. Pluszowy miś,
Figlarny miś,
Już tańczy z nim Ola i Krzyś
Zaśpiewaj nam-
Zawołał Zdziś
I pięknie wnet zaśpiewał miś.

Zapraszamy do wspólnej zabawy

Jesienny masaż - (propozycja z materiałów KLANZA). Masaż wykonuje się na plecach kolegi:
Przyszła jesień z deszczowymi chmurami, a po parku chodzą dzieci parami („maszerowanie”- palce wskazujący i środkowy )
Na alejkach ścielą się z liści dywan (głaskanie całą dłonią)
I brązowe spadają kasztany (ukłucia palcem)
My zbieramy te dary jesieni (uchwyt pięcioma palcami)
Układamy je w rządkach na ziemi (rysowanie grzbietem dłoni linii)
W domu tato wywierci w nich dziurki (wiercenie opuszkiem palców )
Nawleczemy je wtedy na sznurki (dwie faliste linie rękoma po plecach)

Recytacja wierszyków


M. Czerkawska  „Nie obejdzie się bez Misia”

Bury misio jest ciekawy
I roboty i zabawy,
Gdzie się tylko ruszy Krysia,
Nie obejdzie się bez Misia.

Przy śniadaniu, przy obiedzie
Miś hyc!- już na stole siedzi.
Ciekawie nadstawia uszka
I zagląda do garnuszka.

Chce na oknie kozły fikać,
Drzwi otwierać i zamykać,
Chce w kuchence gaz zapalać,
Ale Krysia nie pozwala.

W parku zawsze pierwszy pędzi
Do wiewiórek, do łabędzi.
Gdzie się tylko ruszy Krysia,
Nie obejdzie się bez misia.

Piosenka „Pluszowe niedźwiadki”
Raz uciekły z pozłacanej klatki
4 małe pluszowe niedźwiadki.
Jeden – stał, wracać chciał,
Do ciemnego lasu wejść się bał.

Ref. Mały miś do lasu bał się iść
Ze strachu drżał, jak liść,
Pluszowy mi-i-ś.
Ciemny las, tam wilki zjedzą nas
Wracajmy bracia wraz
Dopóki cza-a-as.
Nie bój się, wilki nie zjedzą cię
Będziemy bronić się, nie damy się.
Śmiało już, po słodki wonny miód, jagody istny cud
Użyje w bród.

2. Trzy niedźwiadki - rety, co za heca !
Babę Jagę wsadziły do pieca,
Teraz wieść, muszą nieść
Już nie będzie Baba Jaga dzieci jeść!

wierszyk pt. „ Miś”
Miś ma w oczach szklane kulki
Po to misiem jest ,
żeby było kogo tulić
Kiedy pada deszcz.

Miś ma uszy do targania,
Po to misiem jest,
Żeby mieć coś do kochania
I wytarcia łez.

Miś ma wszystko, czego trzeba,
Żeby misiem być,
By do łóżka go zabierać,
Żeby o nim śnić.

Miś ma łapy bardzo miękkie,
Po to misiem jest,
Żeby trzymać go na ręce
Kiedy tylko chcesz.


Zabawy w pięć minut

Zapraszamy do zabawy przedstawicieli klasy I oraz z przedszkola (dwie mieszane drużyny – po 4 osoby)

„Wykałaczki i rękawiczka”
Czy próbowaliście kiedyś zbierać wykałaczki lub zapałki i wkładać je do pudełka ręką w kuchennej rękawicy? Pewnie nie. A to wcale nie jest takie trudne, jakby się mogło wydawać Spróbujemy się tak wspólnie pobawić. Przygotujcie się. Każdy zawodnik ma do zebrania po 10 wykałaczek. Wygrywa szybszy. Uwaga- Trzeba zbierać po jednej sztuce!

Następna zabawa- zmiana zawodników

„Wyjadanie miodku"
W zabawie bierze udział kilkoro dzieci. Zadanie polega na jak najszybszym zjedzeniu miodu z talerzyka tylko za pomocą języka, bez pomocy rąk.
Wygrywa ten, kto najszybciej zje miodek z talerzyka i będzie miał czystą buźkę.

„Rysuję misia"
W zabawie bierze udział kilkoro dzieci. Przybory: kartka papieru, flamastry, chustka do zawiązania oczu. Gra się parami. Każdy zawodnik wybiera sobie spośród kolegów - podpowiadacza, czyli osobę, która widzi i podpowiada jak rysować, jakiego flamastra użyć. Zawodnik ma za zadanie narysować misia z zasłoniętymi oczyma.

Wspólna zabawa w kole przy piosence: „Jadą, jadą misie"

Robimy duże koło, zapraszając pierwszaków do zabawy. Śpiewając wszystkim znaną piosenkę o misiach, pokazujemy ruchem jej treść, pląsamy, tańczymy...

Jadą, jadą misie tra la, la la la
Śmieją im się pysie cha, cha cha cha cha
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.

Jadą, jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
A misiowa jak może prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.

Jadą, jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
Zjadły misie plastrów sześć i wołają jeszcze jeść
Zjadły misie plastrów sześć i wołają jeszcze jeść.

Jadą, jadą misie tra la, la la la
Śmieją im się pysie cha, cha  cha cha cha
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.

A teraz trochę wiadomości o misiach - niedźwiedziach!


Posłuchajcie teraz uważnie, tego co wam przeczytam, bo wiadomości te przydadzą się do następnego konkursu:

Niedźwiedzie brunatne zapadają w sen zimowy, do którego przygotowują się już pod koniec lata. Bardzo dużo jedzą i szykują sobie legowisko –  gawrę. Może to być jama w ziemi wyścielona liśćmi, gałązkami i mchem lub jaskinia, spróchniałe pnie drzew. Nie opuszczają jej aż do wiosny. Kiedy się budzą są lżejsze prawie o 200 kg i baaardzo głodne!

Małe misie rodzą się w zimie - ważą około 1 kilograma i mierzą 25 cm. Przez pierwsze miesiące życia są bezradne i pozostają pod czujnym okiem mamy, nie opuszczają legowiska. W wieku 4 miesięcy, pod opieką mamy – niedźwiedzicy, wybierają się na pierwszy spacer po okolicy.

Niedźwiedź brunatny jest wszystkożercą- lubi prawie wszystko: owoce, korzenie roślin, grzyby, żołędzie oraz ryby, jaja ptaków i mięso. Mają doskonały węch, mocne pazury do wspinania i grzebania w ziemi, świetnie umięśnione łapy. Oczy mają małe i słabo widzą, ale świetnie słyszą.


Konkurs przyrodniczy dla klas I-III

Wysłuchaliście uważnie wiadomości o niedźwiedziach brunatnych. Jeżeli tak. To nasz mini test rozwiążecie bez trudu. Zapraszamy do zabawy chętne osoby, kto zna odpowiedź, szybko się zgłasza.

1. Co robią brunatne niedźwiedzie zimą?
a) lepią bałwany
b) śpią
c) jeżdżą na sankach
d) budują domki w śniegu

2. Co niedźwiadki lubią jeść?
a) lody z kremem
b) najchętniej jadają mięso, mięso i jeszcze raz mięso
c) są wszystkożerne-jedzą chętnie ryby, owoce, grzyby i mięso
d) w karcie dań misiów są tylko marchewka i szpinak

3. Jak duże są misie po urodzeniu?
a) tak duże jak myszka
b) wielkością dorównują młodemu lwu
c) spokojnie mogą zmierzyć się z byczkiem
d) mają około 25 cm i ważą 1 kg

4. W jaki sposób niedźwiedzie przygotowują się do zimy?
a) Zapamiętale uprawiają  gimnastykę, aby nabrać sił
b) Jeżdżą na rowerze
c) Dużo jedzą i szykują sobie legowisko

5. Jak nazywa się legowisko niedźwiedzi?
a) Gawra                                     
b) hotel
c) Karmnik                                  
d) buda

6. Zastanów się, czy niedźwiedzie:
a) Mają długie ogony
b) Dobrze prowadzą samochód
c) Mają „dobrego nosa”
d) Dobrze słyszą i mają doskonały węch

Zabawa „ Czyje to nogi ?


W zabawie bierze udział kilkoro dzieci. Zadaniem zawodnika jest odgadnięcie, czyje widzi nogi ? Dzieci, których nogi trzeba rozpoznać siedzą za parawanem lub leżą na dywanie przykryci chustami- widać jedynie nogi do kolan.
Zgadnij- co jesz?
Przed zawodnikami leżą na spodeczkach (osobno) pokrojone różne owoce, np. jabłko, banan, winogrono, pomarańcza... Zadaniem dzieci jest spróbowanie kawałka owocu z zamkniętymi oczyma i podanie nazwy tego owocu. Wygrywa ten, kto poda prawidłowo wszystkie nazwy owoców.

Konkurs dla przedszkolaków i klasy I -  Historyjka obrazkowa „Misiowe przygody":
Do konkursu zapraszamy po 2 dzieci z klasy I, 2 z „0” i 2 z maluchów.
Waszym zadaniem będzie jak najszybsze ułożenie historyjki o misiach z kilku obrazków z serii Mosiowe Przygody.

Galeria Misiowych postaci – konkurs plastyczny

Przed wspólnym spotkaniem ,wszystkie dzieci miały za zadanie, wykonać z plasteliny lub z materiałów odpadowych- figurkę swojego ulubionego misia.
Miś powinien być kolorowy, wesoły, ciekawie wykonany. Do  pracy mogły posłużyć ścinki materiałów tekstylnych, zużyte buteleczki po jogurtach, kłębki wełny, stare skarpety, rajstopy, guziki itp. Liczą się chęci i własna wyobraźnia oraz estetyka wykonania.

Jury wybiera najciekawsze prace spośród wszystkich wystawionych do konkursu - wybieramy 4 prace każdej grupy wiekowej. Wszyscy artyści – plastycy otrzymują dyplom gratulacyjny za udział. W przerwie obrad jury, goście i przedszkolacy, oglądają wystawę pluszowych misiów.

Na zakończenie – następuje wręczenie drobnych nagród.  Każde dziecko częstuje się słodkim pierniczkiem.

Autorki: D. Kubisa-Skalska, M. Motyl

Podobne artykuły

Skomentuj

Dodane komentarze (1)

Tagi