Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Bożego Narodzenia

Zobacz 73 scenariusze

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Scenariusz spotkania warsztatowego prowadzonego metodą W. Sherborne

SPOTKANIE WARSZTATOWE PROWADZONE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE.

UCZESTNICY:   
dzieci z grup: „Jarzębinki” i „Jaskółki” wraz z rodzicami

CEL:   
przedstawienie możliwości wykorzystania metod w pracy nauczycielki przedszkola.

FORMA:   
zajęcie warsztatowe
indywidualna
w parach
w grupie

METODA:   
    
zabawawo – naśladowcza
Weroniki Sherborne
Pedagogiki zabawy

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:   
chusta animacyjna, kaseta z muzyką relaksacyjną, magnetofon, plakat z założeniami metody, koncepcja ruchu rozwijającego w formie ulotek dla rodziców, diagramy i wzory ćwiczeń, arkusze papieru z narysowanymi twarzami: bardzo podobało mi się, średnio mi się podobało, nie podobało mi się.

PROPONOWANY PRZEBIEG SPOTKANIA:
1. Przywitanie uczestników, podanie celu spotkania.
2. „Poznajmy się” – zabawa wg pedagogiki zabawy.
3. Ćwiczenia wg metody Weroniki Sherborne:
- leżenie na plecach, jazda po podłodze w różnych kierunkach
- leżenie na brzuchu i jazda po podłodze w różnych kierunkach
- „Młynek” - siad ugięty, kręcenie się w kółko na pośladkach
- „Roboty” - chodzenie i bieganie na „sztywnych” i „gumowych” nogach
- siad prosty, rozcieranie i poklepywanie kolan
- „Mostek” – jedna osoba robi mostek a druga obchodzi ją na czworakach, przechodzi pod, przez, nad, dokoła, itp.
- „Wiosłowanie” -  siedząc przodem do siebie z lekko zgiętymi nogami, ćwiczący trzymają się za ręce; na zmianę kładą się na plecy i są przeciągani przez partnera.
- „Paczka” – jedna osoba siedzi skulona na podłodze, ręce obejmują kolana, druga osoba usiłuje „rozwiązać paczkę” (ciągnie za ręce, nogi, itp.)
- „Przepychanki” – w siadzie przepychanie się plecami
- „Worek” – partnerzy stoją tyłem do siebie, jeden z nich podaje ręce górą do drugiego i kładzie się na jego plecach, ten lekko uginając kolana i pochylając się do przodu stara się przejąć ciężar
- „Rolowanie dywanu” – jedna osoba leży na podłodze, druga ją turla
- „Wycieczka” – jedna osoba leży, druga ciągnie leżącego partnera za nogi, ręce
- „Pajęczyna” – rodzice kładą się na podłodze i tworzą pajęczynkę, dzieci – pająki  przeskakują przez pajęczynkę
- „Fale” – kilkoro dorosłych wykonuje klęk podparty, dziecko kładzie się tyłem na plecach, rząd kołysze się rytmicznie przesuwając się do przodu i tyłu naśladując „fale”
4. Zabawy z chustą animacyjną:
- „Morze” – falowanie chustą w różnym tempie i z różną siłą
- „Rybki w morzu” – kołysanie dziecka na chuście
- „Zmień miejsce” – zmieniają miejsce te dzieci, które trzymają kolor czerwony, te, których imię rozpoczyna się na sylabę.........., te, które mają włosy   koloru blond, itp.
5. Zabawy  relaksująco – wyciszające:
- rodzic siedzi okrakiem na podłodze, dziecko wtulone pomiędzy ręce i nogi, delikatnie kołysane
- rodzic leży na plecach, dziecko ma na brzuchu twarzą do siebie, wsłuchanie się w oddech bicia serca
6. Omówienie wrażeń i odczuć po wykonanych ćwiczeniach.
7. Pożegnanie uczestników iskierką, wręczenie ulotek.
8. Informacja zwrotna: na tablicy są przypięte twarze: bardzo uśmiechnięta, słabo uśmiechnięta, smutna. Każdy uczestnik przykleja kropkę do tej twarzy, jaką ma po zajęciu.
9. Podziękowanie za udział, wręczenie dyplomów pamiątkowych.

Autor: Agnieszka Ciołek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie