Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bezpieczeństwo na drodze

Zobacz 17

Ekologia (67 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (83 scenariusze)

Przyroda (75 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (67 scenariuszy)

Inne (514 scenariusze)

Zobacz 1093 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Kwalifikacje dyrektora przedszkola niepublicznego

Jestem nauczycielem dyplomowanym, mgr z wykształceniem pedagogicznym. Posiadam ukończone studia podyplomowe zarządzania oświatą. Czy moje kwalifikacje są...

~ Edvin więcej

Kadra w przedszkolu

W przedszkolu w naszej miejscowości jest za mało pań woźnych. Na 7 grup są 3 panie, których obowiązkiem oprócz pomocy przy dzieciach jest...

~ Ala więcej

Ile metrów kwadratowych przypada na os. w internacie?

Witam. Mam pytanie. Ile metrów kwadratowych przypada na dziecko mieszkające w internacie? Chodzi mi o salę sypialną, jak również świetlicę, w...

~ lolek więcej

Scenariusz spotkania warsztatowego prowadzonego metodą W. Sherborne

Darmowe publikacje

SPOTKANIE WARSZTATOWE PROWADZONE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE.

UCZESTNICY:   
dzieci z grup: „Jarzębinki” i „Jaskółki” wraz z rodzicami

CEL:   
przedstawienie możliwości wykorzystania metod w pracy nauczycielki przedszkola.

FORMA:   
zajęcie warsztatowe
indywidualna
w parach
w grupie

METODA:   
    
zabawawo – naśladowcza
Weroniki Sherborne
Pedagogiki zabawy

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:   
chusta animacyjna, kaseta z muzyką relaksacyjną, magnetofon, plakat z założeniami metody, koncepcja ruchu rozwijającego w formie ulotek dla rodziców, diagramy i wzory ćwiczeń, arkusze papieru z narysowanymi twarzami: bardzo podobało mi się, średnio mi się podobało, nie podobało mi się.

PROPONOWANY PRZEBIEG SPOTKANIA:
1. Przywitanie uczestników, podanie celu spotkania.
2. „Poznajmy się” – zabawa wg pedagogiki zabawy.
3. Ćwiczenia wg metody Weroniki Sherborne:
- leżenie na plecach, jazda po podłodze w różnych kierunkach
- leżenie na brzuchu i jazda po podłodze w różnych kierunkach
- „Młynek” - siad ugięty, kręcenie się w kółko na pośladkach
- „Roboty” - chodzenie i bieganie na „sztywnych” i „gumowych” nogach
- siad prosty, rozcieranie i poklepywanie kolan
- „Mostek” – jedna osoba robi mostek a druga obchodzi ją na czworakach, przechodzi pod, przez, nad, dokoła, itp.
- „Wiosłowanie” -  siedząc przodem do siebie z lekko zgiętymi nogami, ćwiczący trzymają się za ręce; na zmianę kładą się na plecy i są przeciągani przez partnera.
- „Paczka” – jedna osoba siedzi skulona na podłodze, ręce obejmują kolana, druga osoba usiłuje „rozwiązać paczkę” (ciągnie za ręce, nogi, itp.)
- „Przepychanki” – w siadzie przepychanie się plecami
- „Worek” – partnerzy stoją tyłem do siebie, jeden z nich podaje ręce górą do drugiego i kładzie się na jego plecach, ten lekko uginając kolana i pochylając się do przodu stara się przejąć ciężar
- „Rolowanie dywanu” – jedna osoba leży na podłodze, druga ją turla
- „Wycieczka” – jedna osoba leży, druga ciągnie leżącego partnera za nogi, ręce
- „Pajęczyna” – rodzice kładą się na podłodze i tworzą pajęczynkę, dzieci – pająki  przeskakują przez pajęczynkę
- „Fale” – kilkoro dorosłych wykonuje klęk podparty, dziecko kładzie się tyłem na plecach, rząd kołysze się rytmicznie przesuwając się do przodu i tyłu naśladując „fale”
4. Zabawy z chustą animacyjną:
- „Morze” – falowanie chustą w różnym tempie i z różną siłą
- „Rybki w morzu” – kołysanie dziecka na chuście
- „Zmień miejsce” – zmieniają miejsce te dzieci, które trzymają kolor czerwony, te, których imię rozpoczyna się na sylabę.........., te, które mają włosy   koloru blond, itp.
5. Zabawy  relaksująco – wyciszające:
- rodzic siedzi okrakiem na podłodze, dziecko wtulone pomiędzy ręce i nogi, delikatnie kołysane
- rodzic leży na plecach, dziecko ma na brzuchu twarzą do siebie, wsłuchanie się w oddech bicia serca
6. Omówienie wrażeń i odczuć po wykonanych ćwiczeniach.
7. Pożegnanie uczestników iskierką, wręczenie ulotek.
8. Informacja zwrotna: na tablicy są przypięte twarze: bardzo uśmiechnięta, słabo uśmiechnięta, smutna. Każdy uczestnik przykleja kropkę do tej twarzy, jaką ma po zajęciu.
9. Podziękowanie za udział, wręczenie dyplomów pamiątkowych.

Autor: Agnieszka Ciołek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie