Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień kobiet

Zobacz 2 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Wiem wszystko - scenariusz spotkania z Babcią i Dziadkiem w grupie 6 latków

"Wiem wszystko" - spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka.

Cele:
- budzenie więzi emocjonalnej z dziadkami
- zainteresowanie dzieci zwyczajami i tradycjami swojej rodziny;
- kształtowanie świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych członków rodziny;
- próby wykonania drzewa genealogicznego dotyczącego najbliższej rodziny.

Środki dydaktyczne:
pudełko z pozytywką, karteczki z pytaniami, słuchawki, kartki do układania drzewa genealogicznego, wyrazy do rozsypanki, ołówki i kartki do rysowania.

Przebieg:
1. Powitanie gości, zaproszenie do gry "Wiem wszystko".

2. Objaśnienie reguł wspólnej zabawy:
Każde dziecko po kolei jest graczem. Babcia lub dziadek jest graczem telefonicznym (lub odwrotnie w zależności od pytania). Pytania na karteczkach są umieszczone w pudełku z pozytywką.
Dziedziny pytań są dwie: jedna nt. "Mój dziadek... moja babcia...” (zawiera pytania kierowane w pierwszej kolejności do dziecka), druga nt. "Mój wnuk, moja wnuczka"(zawiera pytania kierowane w pierwszej kolejności do babci lub dziadka).

3. Gra "Wiem wszystko":
N. wybiera pierwszego gracza i zaprasza na środek, gdzie stoją dwa krzesła odwrócone do siebie tyłem. Jedno krzesło zajmuje gracz, drugie zaś gracz telefoniczny wybrany przez gracza (n. zmierza do tego by graczem telefonicznym był właściwy dziadek lub babcia, lub odwrotnie, dla babci lub dziadka odpowiedni wnuk). N. losuje pytanie (gra pozytywka). N. kieruje pytanie do gracza telefonicznego (w tym czasie gracz zakłada słuchawki na uszy), gdy udzieli odpowiedzi, na to samo pytanie odpowiada gracz. Zgodne odpowiedzi nagradzane są brawami. Następuje  losowanie kolejnego gracza (wybierani są na zmianę raz dziecko, raz osoba dorosła). I postępujemy podobnie jak wcześniej. W zabawie powinny brać udział kolejno wszystkie dzieci. Oto przykłady pytań:
Dziedzina "Mój dziadek, moja babcia..." (pytania kierowane w pierwszej kolejności do dziecka):
-Jaką piosenkę babcia (dziadek) śpiewa najczęściej?
-Czy twoja babcia nosiła warkocze, gdy była dzieckiem?
-Czy twoja babcia lubi lody?
-Czy twoja babcia (dziadek) oglądała bajki w telewizji, gdy była dzieckiem?
-Ile nóg ma ukochane zwierzątko babci?
-Jakie kwiaty lubi najbardziej twoja babcia?
-O czym marzy twoja babcia (dziadek)?
-Jakie ciasto lubi najbardziej twój dziadek?
-Czy twoja babcia jest kochana?
-Do czego potrzebna jest babcia (dziadek)?
-Jaki serial telewizyjny ogląda babcia?
Dziedzina "Mój wnuk, moja wnuczka" (pytania kierowane w pierwszej kolejności do dziadków):
-Co jest największym przysmakiem wnuka (wnuczki)?
-Jaki program telewizyjny lubi najbardziej oglądać wnuk?
-Jakie zwierzątko ma w swoim domu wnuk?
-Lody o jakim smaku lubi wnuczka najbardziej?
-Jaki kolor czapki ma wnuczka?
-Jak ma na imię koleżanka wnuczki?
-Do której grupy uczęszcza wnuk?
-Jaką zabawkę pragnie mieć wnuk?

4. Układanie drzewa genealogicznego:
Dziecko wraz z dziadkami otrzymuje komplet karteczek z napisami: JA, SIOSTRA, BRAT,MAMA, TATA, DZIADKOWIE, WUJEK, CIOCIA. Na kartce przykleja je, tworząc drzewo genealogiczne swojej najbliższej rodziny. Dziadkowie pomagają w tej pracy.

5.Układanie rozsypanki wyrazowej z życzeniami dla babci i dziadka:
"Niechaj dziadzio z babunią tak nam długo żyją,
póki komar i mucha wody nie wypiją,
a ty mucho, ty komarze pijcie wodę powoli,
aż się dziadzio z babunią nażyją do woli".
(dzieci znają wcześniej treść wiersza)
Po ułożeniu na tablicy treści życzeń dzieci razem je odczytują, a następnie śpiewają "100 lat..".

6. Rysowanie portretu babci i dziadka ołówkiem na kartce formatu A4. Dziecko rysuje, babcia i dziadek pozują. Po narysowaniu wręczają pozującym na pamiątkę spotkania.

7. Słodki poczęstunek dla babci i dziadka przygotowany przez rodziców i  dzieci.

8. Zakończenie spotkania, podziękowanie za wspólną zabawę, pożegnanie gości.

Autor: Anna Mrozek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie