Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1 scenariusz

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Ja tu rządzę!

Pięciolatek miał rozwaloną trochę rodzinę. Wychowaniem zajmował się ojciec i jego rodzice. Wszyscy go rozpieszczali, zrobili parasol nad nim, a moim...

~ Izawięcej

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Teatr- i ty możesz być aktorem - scenariusz zajęć

Co to jest teatr? – rozmowa kierowana.

3. Cele:
poznawczy - zdobywanie ogólnej wiedzy o teatrze, pracy aktorów: wzbogacanie słownika dziecka o nazwy elementów niezbędnych do tego, aby powstało przedstawienie: scena, aktor (ludzie lalki), kurtyna, kostiumy, muzyka, scenografia, reżyser,


kształcący - aktywizowanie dziecięcej wyobraźni przez odgrywanie krótkich „ról”, odwoływanie się do doświadczeń dzieci, rozwijanie myślenia dywergencyjnego, stymulowanie twórczej aktywności dziecka, doskonalenie spostrzegawczości, wywoływanie przeżyć emocjonalnych i estetycznych poprzez odwoływanie się do wspomnień dotyczących kontaktu z teatrem: oraz kontakt (bezpośredni) z lalkami teatralnymi, odczytywanie prostych wyrazów i krótkich zdań związanych z teatrem: scena, aktor, kurtyna, kostium,


wychowawczy - wyrabianie postawy szacunku wobec pracy ludzi teatru, zapoznanie z niektórymi zasadami kulturalnego zachowania się podczas pobytu w teatrze; wyrabianie u dzieci właściwej postawy przyszłego odbiorcy widowisk teatralnych.

4. Metody:       
podające - objaśnienia, wiersz, zdjęcia, plakaty, afisze,


poszukujące - rozmowa, samodzielne doświadczenia dzieci, kierowanie aktywnością dzieci,


ekspresywne - improwizacje ruchowe, słowne


praktyczne - ćwiczenia utrwalające.

5. Forma:

- indywidualna

- zbiorowa


6.Pomoce:

afisze, plakaty (teatralne), zdjęcia ze spektakli; lalki teatralne: pacynki, lalki z teatru cieni, kukiełki, marionetki;
napisy: teatr, scena, aktor, kurtyna, kostiumy, rola oraz zdania: Aktor gra (rolę) rybaka. Na scenie stoi okrutny smok. Ilustracje, których treścią są te zdania.

Autor: Elżbieta Krawiec


Podziel się na:

Pliki do ściągnięcia

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie