Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Babci i Dziadka

Zobacz 33 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (44 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (469 scenariuszy)

Zobacz 961 scenariuszy

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelinawięcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlowięcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlowięcej

Niespodzianka Pani Zimy - scenariusz zajęć dydaktycznych

Przejdź do strony | 1 | 2 |

„ Niespodzianka Pani Zimy”.


OBSZARY EDUKACJI:
Społeczno- moralnej, ruchowej, przyrodniczej, w zakresie mowy i myślenia, w zakresie przygotowania do pisania i czytania, matematycznej, muzycznej, kulturowo-estetycznej,

CELE GŁÓWNE:
- Wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowanie się przyjętym zasadom.
- Stwarzanie ogólnej atmosfery wychowawczej opartej na życzliwości , współpracy oraz opiekuńczości w stosunku do potrzebujących pomocy.
- Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych .

CELE OPERACYJNE:
(dziecko...)
- Potrafi rozpoznać swoje imię na wizytówce, literę w swoim imieniu, zdobywa umiejętności nazywania różnych form i kształtów,
- Wie, jak należy ubrać się w zależności od warunków pogodowych,
- Umiejętnie posługuje się mapką,
- Chętnie wypowiada się o wesołych zabawach na śniegu,
- Jest spostrzegawcze, umie dorysować brakującą ilość elementów między dwoma obrazkami,
- Czynnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
- Umie liczyć liczebnikami głównymi i klasyfikuje przedmioty (sukienki) według podanych cech jakościowych,
- Rozwiązuje zagadki słowno-obrazkowe,
- Współdziała w zespole, podporządkowuje się przyjętym zasadom zabawy,
- rozwija sprawność manualną,

METODY:

- elementy różnych metod: „ Wprowadzenie dziecka w świat pisma” I. Majchrzak; „ Techniki Freineta”; „ Ruchu rozwijającego” W. Sherborne;
- aktywnych działań dziecka

Praca plastyczna: origami połączone z kolażem

FORMA:
- Zajęcia z całą grupą
- Indywidualna praca dziecka
- Praca w zespołach

ŚRODKI WSPOMAGAJĄCE DZIAŁANIA :
- List i prezent od Pani Zimy; mapka do zabawy tropiącej ;
- Piłka , fiszka „Bałwanki” ; kocyki lub poduszki do jazdy na sankach; magnetofon i płyta CD;
- Koperty z zadaniem dla każdego dziecka;
- Pudełko z obrazkami do zagadek ;
- Wizytówki z podpisanym imieniem dziecka;
- Czarodziejski kuferek z nakrywkami samogłosek ;
- Ilustracje o tematyce zimowej; obrazek Ali i obrazki z ubraniami;
- Materiały plastyczne;

PRZEBIEG
1. „Nazywam się....” – zabawa w kręgu z toczenie piłki i równoczesnych dokończeniem zdania.
Otrzymanie listu i paczki od Pani Zimy.
Czytanie listu przez n-la......

KOCHANE DZIECI!

Wczoraj byłam w waszym przedszkolu, w waszej sali , ale nie zastałam nikogo. Rozejrzałam się po Waszej sali i ujrzałam na ścianie alfabet literowy, listę obecności z gwiazdkami podpisanymi imionami dzieci oraz krzesełka i stoliki również podpisane. Chciałam Wam zaproponować zabawę ze mną. Przygotowałam dla Was wizytówki, jestem ciekawa , czy potraficie rozpoznać swoje imię. Ale to nie wszystko. W przysłanym prze ze mnie pudle jest duża plansza i rekwizyty do zabaw. Jeśli chcecie to skorzystajcie z mojej propozycji. Szkoda, że nie mam czasu zabawić się z Wami , lecz jestem zapracowana przygotowaniem zimowych ferii dla dzieci. Pewnego dnia znowu odwiedzę Was w Przedszkolu i opowiecie Mi, czy udało Wam się rozwiązać wszystkie moje zagadkowe niespodzianki.
Do zobaczenia- PANI ZIMA

„Krąży, krąży moje imię” – Wszyscy siedzą w kole. Początkowo n-lka , później któreś z dzieci , podaje pierwszemu koledze wizytówkę . Wizytówka ( gwiazdka z imieniem) przechodzi z rąk do rąk , aż trafi do właściciela imienia. Po chwili podaje kolejna wizytówkę.
N-lka wyciąga z pudła dużą planszę ( mapa)
Zaproszenie dzieci do zabawy z Panią Zimą wzdłuż wyznaczonej planem trasy – Myślę, że poszczególne obrazki kryją w sobie zadania dla Was- omówienie poszczególnych symboli znajdujących się na trasie:
- Od czego zaczynamy? – Od napisu START;
- Co napotykamy na początku?
- Jaki obrazek znajduje się następnie?
- Co spotykamy dalej?
- A później?

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie