Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień kobiet

Zobacz 2 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Niespodzianka Pani Zimy - scenariusz zajęć dydaktycznych

Przejdź do strony | 1 | 2 |

„ Niespodzianka Pani Zimy”.


OBSZARY EDUKACJI:
Społeczno- moralnej, ruchowej, przyrodniczej, w zakresie mowy i myślenia, w zakresie przygotowania do pisania i czytania, matematycznej, muzycznej, kulturowo-estetycznej,

CELE GŁÓWNE:
- Wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowanie się przyjętym zasadom.
- Stwarzanie ogólnej atmosfery wychowawczej opartej na życzliwości , współpracy oraz opiekuńczości w stosunku do potrzebujących pomocy.
- Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych .

CELE OPERACYJNE:
(dziecko...)
- Potrafi rozpoznać swoje imię na wizytówce, literę w swoim imieniu, zdobywa umiejętności nazywania różnych form i kształtów,
- Wie, jak należy ubrać się w zależności od warunków pogodowych,
- Umiejętnie posługuje się mapką,
- Chętnie wypowiada się o wesołych zabawach na śniegu,
- Jest spostrzegawcze, umie dorysować brakującą ilość elementów między dwoma obrazkami,
- Czynnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
- Umie liczyć liczebnikami głównymi i klasyfikuje przedmioty (sukienki) według podanych cech jakościowych,
- Rozwiązuje zagadki słowno-obrazkowe,
- Współdziała w zespole, podporządkowuje się przyjętym zasadom zabawy,
- rozwija sprawność manualną,

METODY:

- elementy różnych metod: „ Wprowadzenie dziecka w świat pisma” I. Majchrzak; „ Techniki Freineta”; „ Ruchu rozwijającego” W. Sherborne;
- aktywnych działań dziecka

Praca plastyczna: origami połączone z kolażem

FORMA:
- Zajęcia z całą grupą
- Indywidualna praca dziecka
- Praca w zespołach

ŚRODKI WSPOMAGAJĄCE DZIAŁANIA :
- List i prezent od Pani Zimy; mapka do zabawy tropiącej ;
- Piłka , fiszka „Bałwanki” ; kocyki lub poduszki do jazdy na sankach; magnetofon i płyta CD;
- Koperty z zadaniem dla każdego dziecka;
- Pudełko z obrazkami do zagadek ;
- Wizytówki z podpisanym imieniem dziecka;
- Czarodziejski kuferek z nakrywkami samogłosek ;
- Ilustracje o tematyce zimowej; obrazek Ali i obrazki z ubraniami;
- Materiały plastyczne;

PRZEBIEG
1. „Nazywam się....” – zabawa w kręgu z toczenie piłki i równoczesnych dokończeniem zdania.
Otrzymanie listu i paczki od Pani Zimy.
Czytanie listu przez n-la......

KOCHANE DZIECI!

Wczoraj byłam w waszym przedszkolu, w waszej sali , ale nie zastałam nikogo. Rozejrzałam się po Waszej sali i ujrzałam na ścianie alfabet literowy, listę obecności z gwiazdkami podpisanymi imionami dzieci oraz krzesełka i stoliki również podpisane. Chciałam Wam zaproponować zabawę ze mną. Przygotowałam dla Was wizytówki, jestem ciekawa , czy potraficie rozpoznać swoje imię. Ale to nie wszystko. W przysłanym prze ze mnie pudle jest duża plansza i rekwizyty do zabaw. Jeśli chcecie to skorzystajcie z mojej propozycji. Szkoda, że nie mam czasu zabawić się z Wami , lecz jestem zapracowana przygotowaniem zimowych ferii dla dzieci. Pewnego dnia znowu odwiedzę Was w Przedszkolu i opowiecie Mi, czy udało Wam się rozwiązać wszystkie moje zagadkowe niespodzianki.
Do zobaczenia- PANI ZIMA

„Krąży, krąży moje imię” – Wszyscy siedzą w kole. Początkowo n-lka , później któreś z dzieci , podaje pierwszemu koledze wizytówkę . Wizytówka ( gwiazdka z imieniem) przechodzi z rąk do rąk , aż trafi do właściciela imienia. Po chwili podaje kolejna wizytówkę.
N-lka wyciąga z pudła dużą planszę ( mapa)
Zaproszenie dzieci do zabawy z Panią Zimą wzdłuż wyznaczonej planem trasy – Myślę, że poszczególne obrazki kryją w sobie zadania dla Was- omówienie poszczególnych symboli znajdujących się na trasie:
- Od czego zaczynamy? – Od napisu START;
- Co napotykamy na początku?
- Jaki obrazek znajduje się następnie?
- Co spotykamy dalej?
- A później?

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie