Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Inne

Zobacz 493

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (492 scenariusze)

Zobacz 1044 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Jak pracować z dzieckiem?

Witam, jestem mamą trzyletniej dziewczynki, która z przyczyn ode mnie niezależnych nie może iść w tym roku do przedszkola. Ja obecnie nie pracuję i...

~ Basia więcej

Dwoje dzieci bez miejsca w przedszkolu

Moja sytuacja skomplikowała się. Rozstałam się z mężem, ale nie mam jeszcze nic na piśmie (to może długo potrwać). Wróciłam z dziećmi 4,5 i 3 latka...

~ Aneta więcej

rodzice radzą: 5
ostatnio: 2015-08-24 18:03

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

Wyprawa po skarby zdrowia - scenariusz zajęć dydaktycznych

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Temat: "Wyprawa po skarby zdrowia".


Cele:
- zapoznanie ze „skarbami” zdrowia: owocami i warzywami( na podstawie filmu, pokazu, rozmowy), nazywanie ich i określanie dlaczego służą zdrowiu, wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy: witaminy, składniki odżywcze.
- utrwalenie poznanych liter.
- kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się, rozpoznawania liter, głosek, sylab, poprawnego czytania.
- wdrażanie do bezpiecznej, zgodnej, wspólnej zabawy, współpracy w grupach podczas wykonywania zadań, zachęcanie do zdrowego odżywiania.

Metody: słowna, oglądowa, działań praktycznych, problemowa

Formy: zespołowa, indywidualna

Pomoce: atrapa statku, koszulki, chustki, opaski na oko-dla każdego dziecka; do pracy na kolejnych wyspach: guziki, igła z nitką, wędka na magnes, ryby z wyrazami do odczytania, szklanki z wodą, mąka, sól, łyżeczki, skakanki, koperta z listem do piratów, pamiętnik pirata, film wideo ABC sześciolatka cz. II, kosz z owocami i warzywami, napisy: skarby zdrowia, owoce, warzywa, WYSPA 1, WYSPA 2, WYSPA 3, WYSPA 4.

Przygotowanie do zajęć:
zawieszenie w sali dekoracji: atrapy statku, palm.
ustawienie stolików-wysp i oznaczenie ich kolejnymi numerami. Na każdej z wysp znajdują się następujące akcesoria:
WYSPA 1 - 4 pojemniki z guzikami, 4 igły z nawleczoną nitką, szklanka z wodą, mąka, łyżeczka.
WYSPA 2 - kolorowe ryby z magnesem ( na każdej inny wyraz do odczytania), wędka z magnesem, szklanka z wodą, mąka, łyżeczka.
WYSPA 3 ( „ wyspa gimnastyki”) - szklanka z wodą, mąka, łyżeczka.
WYSPA 4 - szklanka z wodą, sól, łyżeczka, film, „skarb” w szafie.
- przygotowanie filmu do projekcji ( kaseta wideo ABC sześciolatka cz. 2).
- schowanie kosza z warzywami i owocami.
- wykonanie dla każdego dziecka-pirata opasek na oko z gumki i czarnego kartonu, przebranie dzieci w duże bawełniane koszulki i chustki na głowę.

Przebieg zajęć:

I. Nawiązanie.
(dzieci siedzą na dywanie w dwóch rzędach, na środku siedzi sternik)
N: Niedawno znalazłam pamiętnik pirata i postanowiłam zabrać was na piracką wyprawę po skarby zdrowia. Będę czytała wam pamiętnik, a wy stosujcie się do wskazówek w nim zawartych. W ten sposób może odnajdziemy ukryty skarb.
II. Nauczycielka czyta „ Pamiętnik Pirata”, dzieci odwiedzają kolejne wyspy i wykonują polecenia zawarte w pamiętniku. Swoją wyprawę umilają śpiewem piosenki pt. „Łódka” ( treść piosenki w „Pamiętniku Pirata”).
III. Obejrzenie filmu.
IV. Rozmowa kierowana na temat filmu.
Dlaczego Ola źle się czuła?
Co zalecił lekarz?
Jakie produkty widzieliście na filmie?

V. Odszukanie skarbu.

Co jest w koszu?
Dzieci nazywają produkty i dzielą je na dwie grupy - owoce, warzywa.
Co to są nowalijki? (wyjaśnienie pojęcia).
Dlaczego należy jeść warzywa i owoce? ( wyjaśnienie pojęć witaminy, składniki odżywcze).
Co należy zrobić przed ich zjedzeniem?
Jakie są najlepsze? (surowe, w przetworach, sokach).

Odczytanie i przyporządkowanie napisów ( WARZYWA,OWOCE);pomoc przy odczytaniu napisu - warzywa - ze względu na wystąpienie w nim dwuznaku rz.

Czy warzywa i owoce są ważne dla naszego zdrowia?
Jak możemy nazwać warzywa i owoce? - odczytanie i przyporządkowanie napisu:
SKARBY ZDROWIA

Wreszcie nasze przygotowania do wyprawy po skarb zostały zakończone. Wypłynęliśmy w morze o świcie. Słońce dopiero wschodziło. Widok był piękny. Wszystko wskazywało na to, że nasza wyprawa się powiedzie. Odnajdziemy na pewno „magiczne rarytasy” dające siłę, zdrowie i dużo energii, o czym tak głośno mówili ludzie w porcie. To będzie prawdziwy skarb.
Zasiedliśmy przy wiosłach (dzieci siadają) i śpiewając naszą piracką pieśń, odbijaliśmy od brzegu (śpiewają I zwrotkę i refren piosenki pt. „ŁÓDKA” i wiosłują).

Już na brzegu stoi łódka
i na pokład nas zaprasza
zaraz żagle wiatr nadmucha
zacznie się przygoda nasza.
Już na brzegu stoi łódka

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie