Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Babci i Dziadka

Zobacz 33 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Wyprawa po skarby zdrowia - scenariusz zajęć dydaktycznych

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Temat: "Wyprawa po skarby zdrowia".


Cele:
- zapoznanie ze „skarbami” zdrowia: owocami i warzywami( na podstawie filmu, pokazu, rozmowy), nazywanie ich i określanie dlaczego służą zdrowiu, wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy: witaminy, składniki odżywcze.
- utrwalenie poznanych liter.
- kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się, rozpoznawania liter, głosek, sylab, poprawnego czytania.
- wdrażanie do bezpiecznej, zgodnej, wspólnej zabawy, współpracy w grupach podczas wykonywania zadań, zachęcanie do zdrowego odżywiania.

Metody: słowna, oglądowa, działań praktycznych, problemowa

Formy: zespołowa, indywidualna

Pomoce: atrapa statku, koszulki, chustki, opaski na oko-dla każdego dziecka; do pracy na kolejnych wyspach: guziki, igła z nitką, wędka na magnes, ryby z wyrazami do odczytania, szklanki z wodą, mąka, sól, łyżeczki, skakanki, koperta z listem do piratów, pamiętnik pirata, film wideo ABC sześciolatka cz. II, kosz z owocami i warzywami, napisy: skarby zdrowia, owoce, warzywa, WYSPA 1, WYSPA 2, WYSPA 3, WYSPA 4.

Przygotowanie do zajęć:
zawieszenie w sali dekoracji: atrapy statku, palm.
ustawienie stolików-wysp i oznaczenie ich kolejnymi numerami. Na każdej z wysp znajdują się następujące akcesoria:
WYSPA 1 - 4 pojemniki z guzikami, 4 igły z nawleczoną nitką, szklanka z wodą, mąka, łyżeczka.
WYSPA 2 - kolorowe ryby z magnesem ( na każdej inny wyraz do odczytania), wędka z magnesem, szklanka z wodą, mąka, łyżeczka.
WYSPA 3 ( „ wyspa gimnastyki”) - szklanka z wodą, mąka, łyżeczka.
WYSPA 4 - szklanka z wodą, sól, łyżeczka, film, „skarb” w szafie.
- przygotowanie filmu do projekcji ( kaseta wideo ABC sześciolatka cz. 2).
- schowanie kosza z warzywami i owocami.
- wykonanie dla każdego dziecka-pirata opasek na oko z gumki i czarnego kartonu, przebranie dzieci w duże bawełniane koszulki i chustki na głowę.

Przebieg zajęć:

I. Nawiązanie.
(dzieci siedzą na dywanie w dwóch rzędach, na środku siedzi sternik)
N: Niedawno znalazłam pamiętnik pirata i postanowiłam zabrać was na piracką wyprawę po skarby zdrowia. Będę czytała wam pamiętnik, a wy stosujcie się do wskazówek w nim zawartych. W ten sposób może odnajdziemy ukryty skarb.
II. Nauczycielka czyta „ Pamiętnik Pirata”, dzieci odwiedzają kolejne wyspy i wykonują polecenia zawarte w pamiętniku. Swoją wyprawę umilają śpiewem piosenki pt. „Łódka” ( treść piosenki w „Pamiętniku Pirata”).
III. Obejrzenie filmu.
IV. Rozmowa kierowana na temat filmu.
Dlaczego Ola źle się czuła?
Co zalecił lekarz?
Jakie produkty widzieliście na filmie?

V. Odszukanie skarbu.

Co jest w koszu?
Dzieci nazywają produkty i dzielą je na dwie grupy - owoce, warzywa.
Co to są nowalijki? (wyjaśnienie pojęcia).
Dlaczego należy jeść warzywa i owoce? ( wyjaśnienie pojęć witaminy, składniki odżywcze).
Co należy zrobić przed ich zjedzeniem?
Jakie są najlepsze? (surowe, w przetworach, sokach).

Odczytanie i przyporządkowanie napisów ( WARZYWA,OWOCE);pomoc przy odczytaniu napisu - warzywa - ze względu na wystąpienie w nim dwuznaku rz.

Czy warzywa i owoce są ważne dla naszego zdrowia?
Jak możemy nazwać warzywa i owoce? - odczytanie i przyporządkowanie napisu:
SKARBY ZDROWIA

Wreszcie nasze przygotowania do wyprawy po skarb zostały zakończone. Wypłynęliśmy w morze o świcie. Słońce dopiero wschodziło. Widok był piękny. Wszystko wskazywało na to, że nasza wyprawa się powiedzie. Odnajdziemy na pewno „magiczne rarytasy” dające siłę, zdrowie i dużo energii, o czym tak głośno mówili ludzie w porcie. To będzie prawdziwy skarb.
Zasiedliśmy przy wiosłach (dzieci siadają) i śpiewając naszą piracką pieśń, odbijaliśmy od brzegu (śpiewają I zwrotkę i refren piosenki pt. „ŁÓDKA” i wiosłują).

Już na brzegu stoi łódka
i na pokład nas zaprasza
zaraz żagle wiatr nadmucha
zacznie się przygoda nasza.
Już na brzegu stoi łódka

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie