Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Inne

Zobacz 462 scenariusze

Święta Bożego Narodzenia (72 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (56 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (36 scenariuszy)

Powitanie wiosny (35 scenariuszy)

Zobacz 941 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Rekrutacja do przedszkola

Nie wiem czy temat był już poruszany, ale mam problem związany z rekrutacją do przedszkola. Niedługo przeprowadzamy się do nowego domu i zastanawiam się nad...

~ Bognawięcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2014-04-04 16:55

Zapoznanie z literą "Z" - scenariusz zajęć dydaktycznych

Temat: "Zapoznanie z literą Z,z".

CEL GŁÓWNY: Zapoznanie z literą Z, z.

CEL POŚREDNI: (temat zajęcia): „My chcemy grać w zielone” z wykorzystaniem piosenki  M. Jeżowskiej  wprowadzenie litery Z, z na wyrazach : Zenek, złom. Dla dzieci zdolnych dodatkowo wprowadza się wyraz ziemia.

OBSZAR EDUKACYJNY: Poznawanie i rozumienie siebie i świata.

TREŚCI: Tworzenie warunków do doświadczeń językowych w zakresie reprezentatywnej
i komunikatywnej funkcji języka.

CELE OPERACYJNE:
- Rozpoznaje nową literę wśród innych.
- Potrafi odtworzyć kształt nowopoznanej litery.
- Wie, że należy wrzucać różne odpady do pojemników, zna ich rodzaje ( niebieski-makulatura, zielony-szkło, żółty-plastik ).
- Wie, co trzeba zrobić gdy widzimy śmieci wokół nas i jak można unikać zaśmiecania.

POMOCE:

- nagranie piosenki, magnetofon, ilustracja zanieczyszczonego i czystego środowiska, ilustracje pojemników na odpady, zielona zasłona - ziemia  zaśmiecona,
- pojemniki na odpady, włóczka, monografia litery Z, z,  białe nakrywki, litery, ilustracja złomu, ziemi, sylweta Zenka,  karty do pracy indywidualnej, cukierki.

LITERATURA:
I.Dudzińska „Metodyka wychowania przedszkolnego”,
L.Schwartz „Na ratunek ziemi”,
Z.Bojanowska „Przedszkole pełne ciekawych zdarzeń”.

PRZEBIEG:
1. Wejście do sali (dywan przykryty zieloną zasłoną symbolizującą zaśmieconą ziemię).

2. Odczytanie listu od Zenka.

3. Słuchanie piosenki „My chcemy grać w zielone”.

4. Pytanie problem dla dzieci: „Co zrobić, aby spełnić prośbę dzieci zawartą w piosence?”.

5. Zapoznanie z różnymi rodzajami pojemników na odpady.

6. Porządkowanie sali.

7. Krążenie szyją – ćw. z elementem metody Dennisona ( kształcenie umiejętności uczenia się).

8. Wprowadzenie litery Z, z na wyrazach Zenek, złom (dla dzieci zdolnych dodatkowo wyraz ziemia).
- umieszczenie obrazków na gazetce,
- analiza i synteza słuchowa wyrazów,
- ułożenie schematu wyrazów z białych nakrywek,
- zastąpienie nakrywek znanymi literami,
- pokaz wielkiej i małej litery Z, z,
- podpisanie obrazków całym zestawem liter.

9. Układanie nowopoznanej litery z włóczki.

10. „Co na „z””- wymienianie przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się głoską „z” (Kto poda wyraz otrzymuje cukierek).

11. Problem dla dzieci „Co by było gdyby wszystkie dzieci zjadły teraz cukierki i rzuciły papierki na ziemię”.

12. Zabawa ruchowa – taniec przy muzyce, na przerwę dzieci próbują z swojego ciała ułożyć literę „z’.

13. Praca indywidualna przy stolikach.

Autor: mgr Lucyna Kinder


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie