Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Powitanie wiosny

Zobacz 36 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Zapoznanie z literą "Z" - scenariusz zajęć dydaktycznych

Temat: "Zapoznanie z literą Z,z".

CEL GŁÓWNY: Zapoznanie z literą Z, z.

CEL POŚREDNI: (temat zajęcia): „My chcemy grać w zielone” z wykorzystaniem piosenki  M. Jeżowskiej  wprowadzenie litery Z, z na wyrazach : Zenek, złom. Dla dzieci zdolnych dodatkowo wprowadza się wyraz ziemia.

OBSZAR EDUKACYJNY: Poznawanie i rozumienie siebie i świata.

TREŚCI: Tworzenie warunków do doświadczeń językowych w zakresie reprezentatywnej
i komunikatywnej funkcji języka.

CELE OPERACYJNE:
- Rozpoznaje nową literę wśród innych.
- Potrafi odtworzyć kształt nowopoznanej litery.
- Wie, że należy wrzucać różne odpady do pojemników, zna ich rodzaje ( niebieski-makulatura, zielony-szkło, żółty-plastik ).
- Wie, co trzeba zrobić gdy widzimy śmieci wokół nas i jak można unikać zaśmiecania.

POMOCE:

- nagranie piosenki, magnetofon, ilustracja zanieczyszczonego i czystego środowiska, ilustracje pojemników na odpady, zielona zasłona - ziemia  zaśmiecona,
- pojemniki na odpady, włóczka, monografia litery Z, z,  białe nakrywki, litery, ilustracja złomu, ziemi, sylweta Zenka,  karty do pracy indywidualnej, cukierki.

LITERATURA:
I.Dudzińska „Metodyka wychowania przedszkolnego”,
L.Schwartz „Na ratunek ziemi”,
Z.Bojanowska „Przedszkole pełne ciekawych zdarzeń”.

PRZEBIEG:
1. Wejście do sali (dywan przykryty zieloną zasłoną symbolizującą zaśmieconą ziemię).

2. Odczytanie listu od Zenka.

3. Słuchanie piosenki „My chcemy grać w zielone”.

4. Pytanie problem dla dzieci: „Co zrobić, aby spełnić prośbę dzieci zawartą w piosence?”.

5. Zapoznanie z różnymi rodzajami pojemników na odpady.

6. Porządkowanie sali.

7. Krążenie szyją – ćw. z elementem metody Dennisona ( kształcenie umiejętności uczenia się).

8. Wprowadzenie litery Z, z na wyrazach Zenek, złom (dla dzieci zdolnych dodatkowo wyraz ziemia).
- umieszczenie obrazków na gazetce,
- analiza i synteza słuchowa wyrazów,
- ułożenie schematu wyrazów z białych nakrywek,
- zastąpienie nakrywek znanymi literami,
- pokaz wielkiej i małej litery Z, z,
- podpisanie obrazków całym zestawem liter.

9. Układanie nowopoznanej litery z włóczki.

10. „Co na „z””- wymienianie przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się głoską „z” (Kto poda wyraz otrzymuje cukierek).

11. Problem dla dzieci „Co by było gdyby wszystkie dzieci zjadły teraz cukierki i rzuciły papierki na ziemię”.

12. Zabawa ruchowa – taniec przy muzyce, na przerwę dzieci próbują z swojego ciała ułożyć literę „z’.

13. Praca indywidualna przy stolikach.

Autor: mgr Lucyna Kinder


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie