Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Zdrowie i zdrowe odżywianie

Zobacz 43 scenariusze

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Zdrowie i zdrowe odżywianie - scenariusz zajęć dydaktycznych

Przejdź do strony | 1 | 2 |

SCENARIUSZ WIEDZY O ZDROWIU I ZDROWYM ODŻYWIANIU


CEL OGÓLNY:
Kształtowanie postawy prozdrowotnej.

CELE SZCZEGÓŁOWE - Dziecko:

- wie, czemu służy właściwe odżywianie
- wie o konieczności dbania o własne zdrowie poprzez stosowanie odpowiednich zabiegów higienicznych
- rozumie, dlaczego należy wykonywać codzienne zabiegi higieniczne i czemu one służą
- rozumie znaczenie czystości dla zdrowia
- wie, co to jest higiena narządów zmysłów
- dostrzega konieczność spożywania potraw niezbędnych dla zdrowia
- rozumie potrzebę każdorazowego mycia rąk po wyjściu z toalety oraz przed posiłkiem
- potrafi kulturalnie zachować się podczas spożywania posiłków
- rozumie potrzebę aktywnego wypoczynku jako źródła zdrowia

METODA:
czynna, słowno-oglądowa

FORMA:
grupowa, indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
puzzle, rysunki przedstawiające przybory higieniczne, owoce, słodycze, worek z ukrytymi przedmiotami, wierszyk, obrazki, tabliczki z napisami tak i nie.

PRZEBIEG:
Dzieci z trzech grup „0” zebrane w sali - każda grupa wybiera trzech przedstawicieli, pozostałe dzieci kibicują swojej drużynie.

1. Powitanie uczestników konkursu przez osobę prowadzącą, przedstawienie jury, oraz zapoznanie z celem konkursu.

2. Zajęcie miejsc przy stolikach - dzieci wytypowane do konkursu.

3. „Czysty jak….” - Układanie puzzli. Zadaniem dzieci jest ułożyć puzzle, na których znajdują się obrazki związane z utrzymaniem higieny. Po ułożeniu obrazka dzieci opowiadają jego treść. Punkt otrzymuje grupa, która jako pierwsza ułożyła puzzle.

4. Powiedz, co widzisz - zabawa pantomimiczna. Dzieci naśladują ruchem czynności związane z higieną. Wybrane dziecko z drużyny demonstruje ruchem czynność, pozostałe mają za zadanie odgadnąć, o jaką czynność chodzi. Punkty za każdą poprawna odpowiedź.

5. Co to jest?- Rozwiązywanie zagadek. Dzieci mają rozłożone przed sobą rysunki przedstawiające przybory służące utrzymaniu higieny. Są tam również rysunki niezwiązane z czystością. Za każdą poprawną odpowiedź – punkt.

6. Jak to smakuje?- Określanie smaku.Dzieci mają zasłonięte oczy. Otrzymują do spróbowania owoce, słodycze lub inny produkt spożywczy dzieci mają określić smak i odpowiedzieć na pytanie czy jest to zdrowe w dużych ilościach dla organizmu. Punkt za każdą poprawną odpowiedź.

7. Worek cudów - zabawa dydaktyczna. Dzieci mają zasłonięte oczy, ich zadaniem jest określić, jakiego przedmiotu dotyka, nazwać go, powiedzieć, z czego jest wykonany i do czego służy.Punkt za dobrą odpowiedź.

8. Dopasuj… - Dzieci muszą dopasować treść wierszyków do obrazków, które znajdują się na stolikach. Punkt za dobrą odpowiedź.

9. Quiz wiadomości z zakresu edukacji zdrowotnej - Na stolikach przygotowane tabliczki z napisami TAK, NIE. Dzieci odpowiadają na pytania, pokazując odpowiednią tabliczkę.

10. Podsumowanie, podliczenie punktów, wręczenie nagród i dyplomów za uczestnictwo w konkursie.

PYTANIA DO QUIZU:
- codziennie myjemy całe ciało
- zęby myjemy po każdym posiłku
- przyjemnie jest siedzieć w miejscach brudnych i zakurzonych
- zawsze myjemy ręce po wyjściu z toalety
- nie myjemy rąk przed jedzeniem
- codziennie zmieniamy bieliznę
- latem ubieramy się bardzo ciepło
- nos wycieramy w rękaw
- zawsze dbamy o czystość w toalecie
- w czasie zabaw i zajęć zawsze głośno można krzyczeć
- można siedzieć bardzo długo przed telewizorem lub komputerem
- żeby być zdrowym trzeba jeść dużo owoców i warzyw
- jemy słodyczy tyle ile chcemy
- zawsze myjemy owoce i warzywa przed jedzeniem
- przy jedzeniu rozmawiamy z pełną buzią
- zachowujemy się kulturalnie przy stole
- bakterie i wirusy są przyczyną wielu chorób
- gdy ktoś odpoczywa możemy zachowywać się bardzo głośno

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie