Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Inne

Zobacz 468 scenariuszy

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Zimowe zabawy na śniegu - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3-4 latków

Opowieść ruchowa z elementami ćwiczeń wg R. Labana

Cele dydaktyczno-wychowawcze:
1) Stwarzanie sytuacji rozwijających nieskrępowaną ekspresję ruchową dziecka
2) Doskonalenie płynności ruchów w przestrzeni i adaptacji ruchów własnych do ruchów partnera.

Cele szczegółowe:
3) Dziecko potrafi przez własną ekspresję twórczą odtworzyć treść usłyszanego opowiadania
4) Potrafi współpracować w zespole.

Miejsce ćwiczeń: sala klasowa (duża).

Pomoce: magnetofon z nagraniami muzyki, tamburyno, ławka, kosz, gazety.

Przebieg zajęć:
1) Zaproszenie na zimowy spacer.
Dzień dobry. Chciałabym Was zaprosić na zimowy spacer. Nie pójdziemy jednak na dwór, bo zima spłatała nam figla i na dworze nie ma śniegu. Nie oznacza to jednak, że zrezygnujemy z naszej wycieczki. Obudźcie swoją wyobraźnię, słuchajcie uważnie co mówię, wszystko pokazujcie tak jak Wam podpowiada wyobraźnia, a wycieczka z pewnością się uda.

Musimy ciepło się ubrać. Zakładamy byty, kurtki, czapki, rękawice i wychodzimy na dwór. Maszerujemy raźno przez śniegowe zaspy, wysoko podnosimy nogi.(tamburyno). Jest zimno, żeby się rozgrzać skaczemy z nogi na nogę, klaszczemy w dłonie nad głową.

2) „Zimowe zabawy na śniegu”
a) „Tańczące śnieżynki” – taniec przy muzyce. Jesteście teraz małymi, lekkimi płatkami śniegu. Posłuchajcie muzyki. Gdy muzyka gra, śnieżynki spadają z nieba, wiatr kręci nimi raz w jedną, raz w drugą stronę. Na przerwę w muzyce śnieżynki delikatnie upadają na ziemię. (ćwiczenie powtarzamy 4 razy – płynność ruchu)
 
b) „Śnieżne kule”
Śniegu jest bardzo dużo. Będziemy lepić z niego bałwana. Lepimy w    dłoniach małe kuleczki i toczymy je po śniegu. Kule są coraz większe, coraz cięższe. W toczenie kul wkładamy coraz więcej siły. (lepimy 3 kule – 3 powtórzenia  - ćwiczenie dużych grup mięśniowych, wyczucie ciężaru). Każdy ma już 3 kule. Teraz ustawimy je jedną na drugiej aby powstał bałwan. Uwaga, kula jest bardzo ciężka, z trudem podnosimy ją w górę. Teraz szukamy drobnych kamyków i robimy bałwankowi oczy, nos, guziki. Bałwan jest gotowy. (skłony, wyczucie ciężaru)

c) „Na lodowisku” – ćwiczenie przy muzyce
Teraz idziemy na lodowisko. (marsz przy dźwiękach tamburyna). Zakładamy łyżwy i zmieniamy się w prawdziwych łyżwiarzy, tańczących na lodzie. Uważamy by jeżdżąc na łyżwach nie odrywać nóg od podłoża. Możemy tańcząc robić piruety (czyli obroty), jeździć w parach. Tańczymy w rytm muzyki. (ćwiczenie płynności ruchu).
 
e) "Sanna”
Zdejmujemy łyżwy. Czas na nową zabawę. Jeśli chcecie się dowiedzieć, gdzie teraz pójdziemy to posłuchajcie wiersza.

„Hej na sanki koleżanki.
Z nieba srebrny śnieżek spadł.
A więc z górki na pazurki,
aż zaświszcze w uszach wiatr.”

Gdzie pójdziemy? (odpowiedź dzieci)
Oczywiście na sanki. Dobierzcie się parami i stańcie jedno za drugim. Dziecko z przodu będzie ciągnęło saneczki, a dziecko z tyłu przykucnie, bo siedzi na sankach. Złapcie się za ręce. Uwaga jedziemy. Ciągniemy sanki pod górę, a wiec jedziemy wolno. Teraz zjeżdżamy z górki. Jedziemy szybko, ale ostrożnie aby się nie przewrócić. (po trzech powtórzeniach zmiana ról, adaptacje ruchów własnych do ruchów partnera).

f) „Rzut w dal”
Teraz zapraszam Was do zabawy z śnieżkami. Każde dziecko weźmie
gazetę  i „ulepi” z niej kulę. Postarajcie się rzucić kulę aż za ławeczkę (ćwiczenia rzutów w dal i ćwiczenie manualne – 3 powtórzenia).

g) „Drzewa na wierze”
Kończymy rzucanie, zbieramy nasze kule i wrzucamy je do kosza. Słuchajcie na dworze zrobiło się bardzo zimno, wieje silny wiatr. Jesteście drzewami, które wiatr mocno wygina, raz w prawą, raz w lewą stronę. Pokażcie jak szumi wiatr i jak wygina drzewa (skłony boczne i ćwiczenie dźwiękonaśladowcze).

3) „Powrót do przedszkola”
Czas wracać. Otrzepujemy ubranka ze śniegu. Uwaga! Mamy mocno zaśnieżone buty. Stajemy na jednej nodze i otrzepujemy śnieg z buta uniesionego do góry. Teraz otrzepujemy śnieg z drugiego buta (ćwiczenie równoważne). Raźno maszerując wracamy do przedszkola. 

Autor: Elżbieta Gałaj


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie