Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Zakończenie roku przedszkolnego

Zobacz 24

Ekologia (67 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (83 scenariusze)

Przyroda (75 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (67 scenariuszy)

Inne (514 scenariusze)

Zobacz 1093 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Kwalifikacje dyrektora przedszkola niepublicznego

Jestem nauczycielem dyplomowanym, mgr z wykształceniem pedagogicznym. Posiadam ukończone studia podyplomowe zarządzania oświatą. Czy moje kwalifikacje są...

~ Edvin więcej

Kadra w przedszkolu

W przedszkolu w naszej miejscowości jest za mało pań woźnych. Na 7 grup są 3 panie, których obowiązkiem oprócz pomocy przy dzieciach jest...

~ Ala więcej

Ile metrów kwadratowych przypada na os. w internacie?

Witam. Mam pytanie. Ile metrów kwadratowych przypada na dziecko mieszkające w internacie? Chodzi mi o salę sypialną, jak również świetlicę, w...

~ lolek więcej

Na karnawał przyszedł czas - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków

Darmowe publikacje

Na karnawał przyszedł czas – projektowanie sukni balowej.

 

Cele:
- kształtowanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
- ćwiczenia w uważnym słuchaniu
- poznanie muzyki, którą usłyszeć można na balu
- wdrażanie do zachowanie porządku w swoim miejscu pracy

Metody:
Słowna – rozmowa, opis,
Oglądowa –prezentacja
Działań praktycznych – taniec, wyklejanka

Środki dydaktyczne:

- podkład muzyczny: „Taniec Motyli” z płyty „Kiedy maluchy zmienią się w zuchy” autorki A. Jendryka, A. Kaczmarczyk, M. Wojtkowiak, Klanza
- obrazki: ustrojonej sali balowej, dziewczynka w sukni balowej, chłopiec w garniturze
- na białej kartce zaznaczone kontury sukni balowej dla każdego dziecka
- ścinki z kolorowego papieru, wycinanki z dziurkaczy w różnych wzorach
- kleje

Formy:
- indywidualna
- grupowa

Przebieg zajęć.
1. Nauczyciel wita się z dziećmi. Rozmowa na temat  „Czas karnawału”
Przykładowe pytania:
- Co to jest karnawał?
- Co odbywa się w karnawale?
- Jak powinna wyglądać  sala balowa? (obrazek ustrojonej Sali)
- Jak należy się ubrać na wielki bal? (obrazek chłopca i dziewczynki w eleganckich strojach)

2. Wsłuchanie się w melodię „Taniec Motyli” – Walc
- jaka jest ta muzyka?
- jak możemy ją opisać?
- czy na balu można usłyszeć i zatańczyć walca?
- do czego możemy ją porównać?
Nauczyciel podsumowuje wypowiedzi dzieci. Ten utwór nazywa się walc. To może być również  taniec, który jest głównym elementem na balu.

3. Zabawa „ Taniec motyli”
Dzieci zamieniają się motyle i delikatnie na paluszkach zaczynają tańczyć w rytm melodii. Następnie na paluszkach rozkładają szeroko skrzydełka i powoli wykonują ruchy. Siadają chwilkę na kwiatku, odpoczywają poczym wzbijają się wysoko. Na sygnał nauczyciela cichutko opadają i zasypiają.
 
4. Ozdobienie sukni balowej – praca plastyczna.
Dzieci zamieniają się w projektantów, przy pomocy ścinek z kolorowego papieru oraz różnych wzorków zrobionych za pomocą dziurkaczy wyklejają wymarzoną suknie na bal. Dziewczynki projektują te sukienki dla siebie a chłopcy dla koleżanki lub mamy. Po zakończonej pracy następuje uprzątnięcie miejsca zajęć.


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie