Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bal karnawałowy

Zobacz 9

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (492 scenariusze)

Zobacz 1044 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Jak pracować z dzieckiem?

Witam, jestem mamą trzyletniej dziewczynki, która z przyczyn ode mnie niezależnych nie może iść w tym roku do przedszkola. Ja obecnie nie pracuję i...

~ Basia więcej

Dwoje dzieci bez miejsca w przedszkolu

Moja sytuacja skomplikowała się. Rozstałam się z mężem, ale nie mam jeszcze nic na piśmie (to może długo potrwać). Wróciłam z dziećmi 4,5 i 3 latka...

~ Aneta więcej

rodzice radzą: 5
ostatnio: 2015-08-24 18:03

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

Na karnawał przyszedł czas - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków

Darmowe publikacje

Na karnawał przyszedł czas – projektowanie sukni balowej.

 

Cele:
- kształtowanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
- ćwiczenia w uważnym słuchaniu
- poznanie muzyki, którą usłyszeć można na balu
- wdrażanie do zachowanie porządku w swoim miejscu pracy

Metody:
Słowna – rozmowa, opis,
Oglądowa –prezentacja
Działań praktycznych – taniec, wyklejanka

Środki dydaktyczne:

- podkład muzyczny: „Taniec Motyli” z płyty „Kiedy maluchy zmienią się w zuchy” autorki A. Jendryka, A. Kaczmarczyk, M. Wojtkowiak, Klanza
- obrazki: ustrojonej sali balowej, dziewczynka w sukni balowej, chłopiec w garniturze
- na białej kartce zaznaczone kontury sukni balowej dla każdego dziecka
- ścinki z kolorowego papieru, wycinanki z dziurkaczy w różnych wzorach
- kleje

Formy:
- indywidualna
- grupowa

Przebieg zajęć.
1. Nauczyciel wita się z dziećmi. Rozmowa na temat  „Czas karnawału”
Przykładowe pytania:
- Co to jest karnawał?
- Co odbywa się w karnawale?
- Jak powinna wyglądać  sala balowa? (obrazek ustrojonej Sali)
- Jak należy się ubrać na wielki bal? (obrazek chłopca i dziewczynki w eleganckich strojach)

2. Wsłuchanie się w melodię „Taniec Motyli” – Walc
- jaka jest ta muzyka?
- jak możemy ją opisać?
- czy na balu można usłyszeć i zatańczyć walca?
- do czego możemy ją porównać?
Nauczyciel podsumowuje wypowiedzi dzieci. Ten utwór nazywa się walc. To może być również  taniec, który jest głównym elementem na balu.

3. Zabawa „ Taniec motyli”
Dzieci zamieniają się motyle i delikatnie na paluszkach zaczynają tańczyć w rytm melodii. Następnie na paluszkach rozkładają szeroko skrzydełka i powoli wykonują ruchy. Siadają chwilkę na kwiatku, odpoczywają poczym wzbijają się wysoko. Na sygnał nauczyciela cichutko opadają i zasypiają.
 
4. Ozdobienie sukni balowej – praca plastyczna.
Dzieci zamieniają się w projektantów, przy pomocy ścinek z kolorowego papieru oraz różnych wzorków zrobionych za pomocą dziurkaczy wyklejają wymarzoną suknie na bal. Dziewczynki projektują te sukienki dla siebie a chłopcy dla koleżanki lub mamy. Po zakończonej pracy następuje uprzątnięcie miejsca zajęć.


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie