Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Przyroda

Zobacz 57 scenariuszy

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Na karnawał przyszedł czas - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków

Na karnawał przyszedł czas – projektowanie sukni balowej.

 

Cele:
- kształtowanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
- ćwiczenia w uważnym słuchaniu
- poznanie muzyki, którą usłyszeć można na balu
- wdrażanie do zachowanie porządku w swoim miejscu pracy

Metody:
Słowna – rozmowa, opis,
Oglądowa –prezentacja
Działań praktycznych – taniec, wyklejanka

Środki dydaktyczne:

- podkład muzyczny: „Taniec Motyli” z płyty „Kiedy maluchy zmienią się w zuchy” autorki A. Jendryka, A. Kaczmarczyk, M. Wojtkowiak, Klanza
- obrazki: ustrojonej sali balowej, dziewczynka w sukni balowej, chłopiec w garniturze
- na białej kartce zaznaczone kontury sukni balowej dla każdego dziecka
- ścinki z kolorowego papieru, wycinanki z dziurkaczy w różnych wzorach
- kleje

Formy:
- indywidualna
- grupowa

Przebieg zajęć.
1. Nauczyciel wita się z dziećmi. Rozmowa na temat  „Czas karnawału”
Przykładowe pytania:
- Co to jest karnawał?
- Co odbywa się w karnawale?
- Jak powinna wyglądać  sala balowa? (obrazek ustrojonej Sali)
- Jak należy się ubrać na wielki bal? (obrazek chłopca i dziewczynki w eleganckich strojach)

2. Wsłuchanie się w melodię „Taniec Motyli” – Walc
- jaka jest ta muzyka?
- jak możemy ją opisać?
- czy na balu można usłyszeć i zatańczyć walca?
- do czego możemy ją porównać?
Nauczyciel podsumowuje wypowiedzi dzieci. Ten utwór nazywa się walc. To może być również  taniec, który jest głównym elementem na balu.

3. Zabawa „ Taniec motyli”
Dzieci zamieniają się motyle i delikatnie na paluszkach zaczynają tańczyć w rytm melodii. Następnie na paluszkach rozkładają szeroko skrzydełka i powoli wykonują ruchy. Siadają chwilkę na kwiatku, odpoczywają poczym wzbijają się wysoko. Na sygnał nauczyciela cichutko opadają i zasypiają.
 
4. Ozdobienie sukni balowej – praca plastyczna.
Dzieci zamieniają się w projektantów, przy pomocy ścinek z kolorowego papieru oraz różnych wzorków zrobionych za pomocą dziurkaczy wyklejają wymarzoną suknie na bal. Dziewczynki projektują te sukienki dla siebie a chłopcy dla koleżanki lub mamy. Po zakończonej pracy następuje uprzątnięcie miejsca zajęć.


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie