Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Mamy i Taty

Zobacz 35

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (491 scenariuszy)

Zobacz 1043 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Przykre zachowanie u mojej 18 miesięcznej Córeczki

Witam. Jestem mamą 18 miesięcznej córeczki. Teściowa, mam wrażenie, zachowuje się dziwnie (ale może ja się MYLĘ). Przychodzi po dziecko do pokoju...

~ Monika więcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2015-07-23 12:26

Na karnawał przyszedł czas - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków

Darmowe publikacje

Na karnawał przyszedł czas – projektowanie sukni balowej.

 

Cele:
- kształtowanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
- ćwiczenia w uważnym słuchaniu
- poznanie muzyki, którą usłyszeć można na balu
- wdrażanie do zachowanie porządku w swoim miejscu pracy

Metody:
Słowna – rozmowa, opis,
Oglądowa –prezentacja
Działań praktycznych – taniec, wyklejanka

Środki dydaktyczne:

- podkład muzyczny: „Taniec Motyli” z płyty „Kiedy maluchy zmienią się w zuchy” autorki A. Jendryka, A. Kaczmarczyk, M. Wojtkowiak, Klanza
- obrazki: ustrojonej sali balowej, dziewczynka w sukni balowej, chłopiec w garniturze
- na białej kartce zaznaczone kontury sukni balowej dla każdego dziecka
- ścinki z kolorowego papieru, wycinanki z dziurkaczy w różnych wzorach
- kleje

Formy:
- indywidualna
- grupowa

Przebieg zajęć.
1. Nauczyciel wita się z dziećmi. Rozmowa na temat  „Czas karnawału”
Przykładowe pytania:
- Co to jest karnawał?
- Co odbywa się w karnawale?
- Jak powinna wyglądać  sala balowa? (obrazek ustrojonej Sali)
- Jak należy się ubrać na wielki bal? (obrazek chłopca i dziewczynki w eleganckich strojach)

2. Wsłuchanie się w melodię „Taniec Motyli” – Walc
- jaka jest ta muzyka?
- jak możemy ją opisać?
- czy na balu można usłyszeć i zatańczyć walca?
- do czego możemy ją porównać?
Nauczyciel podsumowuje wypowiedzi dzieci. Ten utwór nazywa się walc. To może być również  taniec, który jest głównym elementem na balu.

3. Zabawa „ Taniec motyli”
Dzieci zamieniają się motyle i delikatnie na paluszkach zaczynają tańczyć w rytm melodii. Następnie na paluszkach rozkładają szeroko skrzydełka i powoli wykonują ruchy. Siadają chwilkę na kwiatku, odpoczywają poczym wzbijają się wysoko. Na sygnał nauczyciela cichutko opadają i zasypiają.
 
4. Ozdobienie sukni balowej – praca plastyczna.
Dzieci zamieniają się w projektantów, przy pomocy ścinek z kolorowego papieru oraz różnych wzorków zrobionych za pomocą dziurkaczy wyklejają wymarzoną suknie na bal. Dziewczynki projektują te sukienki dla siebie a chłopcy dla koleżanki lub mamy. Po zakończonej pracy następuje uprzątnięcie miejsca zajęć.


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie