Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1 scenariusz

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Otwarcie żłobka

Witam, jestem położną z 16 letnim doświadczeniem, wykształceniem wyższym i planuję otworzyć żłobek. Czy moje kwalifikacje zawodowe, pozwolą mi na otwarcie...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2014-12-11 21:49

W krainie figur - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 4-5 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 |

SCENARIUSZ ZAJĘĆ POPOŁUDNIOWYCH DLA NAUCZYCIELA STAŻYSTY W GRUPIE 4-5 LATKÓW - "W KRAINIE FIGUR".


Cele ogólne:
Utrwalenie kształtów i nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt.

Cele operacyjne - Dziecko:

- zna nazwy figur geometrycznych, potrafi je odszukać za pomocą dotyku, wzroku
- przestrzega reguł zabawy
- porządkuje figury według koloru, kształtu
- uważnie słucha poleceń nauczyciela i dokładnie stara się je wykonać

Metoda:
czynna, słowna, oglądowa

Forma:
z całą grupą, z elementami pracy indywidualnej

Pomoce:
wiersz M.Platy „Pajacyk”, białe figury geometryczne do zawieszenia w sali, figury dla dzieci w trzech kolorach, worki z figurami dla każdego dziecka, plansze przedstawiające trzy królestwa, zamki, miecz do pasowania na „rycerza”, wisiorki z figurami geometrycznymi, mozaika geometryczna, instrumenty perkusyjne, nagranie wesołej , tanecznej muzyki z magnetofonu.

Przebieg:
1. Uważne słuchanie wiersz M.Platy „Pajacyk”. Pokaz układania pajacyka na tablicy. Przypomnienie nazw figur geometrycznych.

PAJACYK
Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.

Głowa okrągła jest jak piłeczka,
A na tej głowie trójkątna czapeczka.

Kwadrat to brzuszek,
Oczy i nosek są krąglutkie jak groszek.

Nogi pajaca – prostokąciki,
Na nich z kwadratów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.

2. „Rozpoznaj figurę”. Na sali n–lka rozwiesza figury geometryczne (białe), będą to „przystanki figurowe”. Dzieci siedzą w kole i  otrzymują polecenie zamknięcia oczu. Nauczycielka w tym czasie  kładzie za plecami każdego dziecka kolorową figurę geometryczną. Na sygnał n–lki dzieci odwracają się i ustawiają się pod taką samą figurą w sali. Następuje wymiana figur wśród dzieci. Polecenie ustawienia się pod właściwą figurą, ale w rzędach. (potem w kole, szeregu itp.)

3. „Taniec figur”. Dzieci zawieszają uprzednio otrzymane figury na szyję. Nauczycielka włącza wesołą muzykę zapraszającą do tańca. Gdy gra muzyka dzieci tańczą według polecenia nauczycielki: Tańczymy wg. kolorów figur, tańczymy wg. Kształtów figur, tańczy koło z trójkątem itp.

4. „Koło parzy”. Figury są położone na dywanie. Dzieci spacerują swobodnie po sali. Na hasło „koło parzy” starają się stanąć przy figurze, która nie jest kołem. Powtórzenie zabawy  ze zmianą figury.

5. „Czarodziejski worek”. Dzieci otrzymują woreczki, w których znajdują się figury geometryczne. Na polecenie nauczycielki „Szukamy koła”, dzieci rozpoznają figurę swoim dotykiem w woreczku. Szukanie w sali przedmiotów, które mają w swoim kształcie koło. Powtórzenie zabawy ze zmianą szukania innej figury.

6 „Geometryczne królestwa”  Nauczycielka rozwiesza trzy ilustracje królestw : Królestwo , w którym wszystko jest kwadratowe, królestwo trójkątne oraz  królestwo okrągłe.
Zabawa „Tu chcę mieszkać”. Dzieci wybierają zamek, w którym chciałyby zamieszkać. Ustawiają się przy wybranym zamku.
„Pasowanie na rycerza” – W zależności od tego,  kto jaki zamek wybraŁ, zostaje pasowany na „rycerza trójkąta”, „rycerza koła” itd. Dziecko otrzymuje geometryczny wisiorek z odpowiednią figurą.
„Wznosimy mury obronne”(zabawa w małych zespołach) – „Rycerze” – budują ogrodzenie wokół zamku wybierając z mozaiki geometrycznej figury odpowiednie do ich wisiorków. Nauczycielka sprawdza poprawność wykonania zadania.

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Pliki do ściągnięcia

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie