Szukaj scenariuszy

article-title

Ekologia

article-title

Przyroda

article-title

Święta Bożego Narodzenia

article-title

Zdrowie i zdrowe odżywianie

article-title

Inne

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co robić, gdy dziecko naśladuje objawy chorób?

Mam małą klaustrofobię i bywa, że trudno mi złapać oddech, a co gorsza, jestem po operacji żołądka, mam inne problemy zdrowotne. Problem polega na tym, że...

~ Olga Marlo więcej

Wpływ grupy na dziecko w przedszkolu

Mój synek właśnie zaczął chodzić do przedszkola. Do tej pory uważałam, że dobrze go wychowałam – uczyłam dzielić się z innymi swoimi rzeczami...

więcej

Opieka nad dziećmi bez zakwaterowania

Tytuł jest tematem mego pytania. Od 3 lat jestem opiekunem dziennym dla dzieci do lat 3. Niestety bardzo nie odpowiadają mi warunki umowy zlecenia. Jest to...

~ opiekun dzienny więcej

Jak wygląda Pani Wiosna - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 4 latków

Darmowe publikacje

Kto wie, jak wygląda Pani Wiosna? – portret Pani Wiosny.

Cele:
- kształtowanie zasad współpracy w grupie
- zwrócenie uwagi na barwy jakie przybiera pora roku – wiosna
- rozwijanie twórczości plastycznej, poprzez wspólne tworzenie portretu Pani Wiosny
- rozwijanie umiejętności językowych, poprzez charakteryzowanie postaci
- kształtowanie umiejętności wyszukiwania podobieństw i różnic na obrazkach

Metody:
- czynne: ćwiczeń, wykonanie pracy plastycznej
- oglądowe: pokaz,
- słowne: rozmowa, żywego słowa, obrazki

Środki dydaktyczne:
- obrazki: pejzaż zimą oraz wiosną
- „bazie” jako zwiastun wiosny
- powycinane z kolorowego papieru takie elementy przyrody jak: kwiaty w różnych kolorach, listki, trawa, motyle, biedronki
- narysowana na dużym formacie postać Pani Wiosny z szeroką suknią
- bibuła w kolorze zielonym
- taśma dwustronna
- kleje

Formy:
- indywidualna
- zespołowa

Przebieg zajęć.
1. Zabawa na powitanie dzieci.
Uściśnij moją dłoń i wypowiedź swoje imię. Dzieci stoją po kole, trzymając się za ręce. Nauczyciel rozpoczyna zabawę, mówi swoje imię po czym ściska delikatnie dłoń swojego sąsiada, dając tym samy znak, że teraz jego kolej. Dziecko, które dostało uścisk wypowiada swoje imię i daje uścisk dalej. Zabawa kończy się, gdy uścisk wróci do nauczyciela.


2. Różnice i podobieństwa – rozmowa w oparciu o obrazki.
Nauczyciel pokazuje pierwszy obrazek – zimy i prosi, aby dobrze się mu przyjrzały i zapamiętały jak najwięcej szczegółów. Po chwili pyta, czy wszyscy już są gotowi. Chowa obrazek. Przykładowe pytania:
- Jaka pora roku przedstawiona była na obrazku?
- Co o tym świadczy?  
- Po czym poznałyście?
- Jaki kolor dominował na tym obrazku?
Nauczyciel pokazuje drugi obrazek, podobnie jak w przypadku pierwszego prosi, aby zapamiętały jak najwięcej. Chowa obrazek, zadając podobne pytania. Po omówieniu drugiego obrazka nauczyciel kładzie dwa obok siebie, dzieci weryfikują wcześniejsze swoje odpowiedzi.


3. Z okazji nadejścia nowej pory roku, jaką jest…….(wiosna) wykonamy jej portret. W jakie kolory najchętniej Pani Wiosna by się ubrała? Dzieci przygotowują miejsce do pracy, rozścielając na podłodze ceratę, która uchroni od zabrudzenia podłogi. Nauczyciel prosi dzieci, aby przy pomocy widocznych tu materiałów zrobiły portret Pani Wiosny. Prosi także, aby najpierw wspólnie praca ustaliły jak będzie ta praca wyglądała, od czego zacząć. To praca jest wspólna, więc należy uwzględnić propozycję każdej osoby lub pójść na kompromis, czyli ustąpić. Dzieci mają do dyspozycji: wycięte z kolorowego papieru kwiaty, listki, motyle, bazie, bibułę, ścinki z kolorowego papieru. Po skończonej pracy, wszyscy przystępują do porządkowania stanowiska pracy. Portret Pani Wiosny zostaje wywieszony w holu głównym przedszkola, na wystawie.

 

Autor: Ewa Kowalik


Podziel się na:

Komentarze

avatar

Moje Testy 23 2011-08-22 09:25

ciekawe czy się pokaże i jak to będzie wyglądać:)

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie