Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Na wiosennej łące - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5-6 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

"Na wiosennej łące"


Cel ogólny:
- Rozwijanie umiejętności językowych w zakresie mowy.
- Kształcenie umiejętności porządkowania, klasyfikowania i liczenia.

Treści programowe wg. Podstawy programowej:
- Poznawanie i rozumienie siebie i świata
 Dostrzeganie i opisywanie różnic, podobieństw i relacji między przedmiotami i zjawiskami.
- Stwarzanie okazji do porządkowania , klasyfikowania i liczenia.
- Tworzenie warunków do doświadczeń językowych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania i rozwijania umiejętności czytania).
- Wzbudzanie zainteresowań obrazem (ilustracją) tekstem.
- Nabywanie umiejętności poprzez działanie
- Wspieranie samodzielnych działań dziecka.
- Odnajdowanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie
- Umożliwianie zdobycia doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym.
- Budowanie systemu wartości
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań.

Cele operacyjne:
- wypowiada się na temat treści wysłuchanego opowiadania (odpowiada na pytania),
- ilustruje gestem, dźwiękiem opowieść ruchową oraz odtwarza ją wspak,
- umieszcza na obrazku napisy odnoszące się do jego treści,
- stosuje się do poleceń słownych podczas zabawy ruchowej,
- przelicza elementy, porównuje liczebność zbiorów w miarę swoich możliwości,
- odczytuje fiszkę i wykonuje zadanie,

Metody:
- Elementy metody I.Majchrzak „Wprowadzenie dziecka w świat pisma”
- Elementy „Dziecięcej matematyki” wg. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Elementy Pedagogiki zabawy „Burza mózgów”

Forma:
- Praca z całą grupą, indywidualna

Pomoce:
- gazetka tematyczna przedstawiająca łąkę,
- napisy odnoszące się do elementów na gazetce,
- plakietki do zabawy ruchowej (biedronki, osy, motyle),
- cyfry do manipulowania na tablicy,
- znaki matematyczne <, >, =,
- koszyczki dla każdego dziecka ze zgromadzonymi elementami
6-latki : 6 biedronek, 6 os, 6 motyli, 6 kwiatów, cyfry od 1 do 6 (podwójnie),
znaki <, >, =,
5-latki: jw., dodatkowo kartoniki z „oczkami” od 1 do 6 (podwójnie),
- wyrazy do podpisania obrazka ( biedronka, trawa, słońce, motyl, osa),
- dwie duże kostki do gry,
- fiszki z zadaniami,
- kredki, klej, ściereczki,
- odtwarzacz CD,
- płyta CD z muzyką do zabawy ruchowej Richard Cayderman „Musik the piano”
- płyta CD z piosenką pt. „Wiosenka”,
- kaseta z muzyką relaksacyjną „Strumyk”


Przebieg zajęć:

1. Przywitanie
Dzieci siedzą w kole przekazują sobie na ucho hasła na powitanie, wspólnie z ostatnią osobą wypowiadają głośno „DZIEŃ DOBRY”. „Mrugnij do kolegi”- prowadząca mruga do dziecka obok, a ten przekazuje dalej mrugnięcie.

2. Wysłuchanie opowiadania pt „Kwiateczkowo”

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie