Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Andrzejki

Zobacz 12

Zdrowie i zdrowe odżywianie (48 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Przyroda (61 scenariuszy)

Ekologia (61 scenariuszy)

Inne (474 scenariusze)

Zobacz 975 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co robić, kiedy dziecko ssie kciuk?

Mój synek ssie kciuk i nie wiem, jak go odzwyczaić. Próbowałam środków z apteki, takich o gorzkim smaku, ale nie pomogły. Po jakimś...

~ Gosia więcej

Trzyletni niejadek

Co mogę zrobić, jeśli moja córka, która ma trzy latka, nie chce jeść owoców ani warzyw? To trwa w zasadzie odkąd zaczęła jeść stałe...

~ Karolina więcej

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelina więcej

Na wiosennej łące - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5-6 latków

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

"Na wiosennej łące"


Cel ogólny:
- Rozwijanie umiejętności językowych w zakresie mowy.
- Kształcenie umiejętności porządkowania, klasyfikowania i liczenia.

Treści programowe wg. Podstawy programowej:
- Poznawanie i rozumienie siebie i świata
 Dostrzeganie i opisywanie różnic, podobieństw i relacji między przedmiotami i zjawiskami.
- Stwarzanie okazji do porządkowania , klasyfikowania i liczenia.
- Tworzenie warunków do doświadczeń językowych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania i rozwijania umiejętności czytania).
- Wzbudzanie zainteresowań obrazem (ilustracją) tekstem.
- Nabywanie umiejętności poprzez działanie
- Wspieranie samodzielnych działań dziecka.
- Odnajdowanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie
- Umożliwianie zdobycia doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym.
- Budowanie systemu wartości
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań.

Cele operacyjne:
- wypowiada się na temat treści wysłuchanego opowiadania (odpowiada na pytania),
- ilustruje gestem, dźwiękiem opowieść ruchową oraz odtwarza ją wspak,
- umieszcza na obrazku napisy odnoszące się do jego treści,
- stosuje się do poleceń słownych podczas zabawy ruchowej,
- przelicza elementy, porównuje liczebność zbiorów w miarę swoich możliwości,
- odczytuje fiszkę i wykonuje zadanie,

Metody:
- Elementy metody I.Majchrzak „Wprowadzenie dziecka w świat pisma”
- Elementy „Dziecięcej matematyki” wg. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Elementy Pedagogiki zabawy „Burza mózgów”

Forma:
- Praca z całą grupą, indywidualna

Pomoce:
- gazetka tematyczna przedstawiająca łąkę,
- napisy odnoszące się do elementów na gazetce,
- plakietki do zabawy ruchowej (biedronki, osy, motyle),
- cyfry do manipulowania na tablicy,
- znaki matematyczne <, >, =,
- koszyczki dla każdego dziecka ze zgromadzonymi elementami
6-latki : 6 biedronek, 6 os, 6 motyli, 6 kwiatów, cyfry od 1 do 6 (podwójnie),
znaki <, >, =,
5-latki: jw., dodatkowo kartoniki z „oczkami” od 1 do 6 (podwójnie),
- wyrazy do podpisania obrazka ( biedronka, trawa, słońce, motyl, osa),
- dwie duże kostki do gry,
- fiszki z zadaniami,
- kredki, klej, ściereczki,
- odtwarzacz CD,
- płyta CD z muzyką do zabawy ruchowej Richard Cayderman „Musik the piano”
- płyta CD z piosenką pt. „Wiosenka”,
- kaseta z muzyką relaksacyjną „Strumyk”


Przebieg zajęć:

1. Przywitanie
Dzieci siedzą w kole przekazują sobie na ucho hasła na powitanie, wspólnie z ostatnią osobą wypowiadają głośno „DZIEŃ DOBRY”. „Mrugnij do kolegi”- prowadząca mruga do dziecka obok, a ten przekazuje dalej mrugnięcie.

2. Wysłuchanie opowiadania pt „Kwiateczkowo”

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie