Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 26

Ekologia (67 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (83 scenariusze)

Przyroda (75 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (67 scenariuszy)

Inne (514 scenariusze)

Zobacz 1093 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Kwalifikacje dyrektora przedszkola niepublicznego

Jestem nauczycielem dyplomowanym, mgr z wykształceniem pedagogicznym. Posiadam ukończone studia podyplomowe zarządzania oświatą. Czy moje kwalifikacje są...

~ Edvin więcej

Kadra w przedszkolu

W przedszkolu w naszej miejscowości jest za mało pań woźnych. Na 7 grup są 3 panie, których obowiązkiem oprócz pomocy przy dzieciach jest...

~ Ala więcej

Ile metrów kwadratowych przypada na os. w internacie?

Witam. Mam pytanie. Ile metrów kwadratowych przypada na dziecko mieszkające w internacie? Chodzi mi o salę sypialną, jak również świetlicę, w...

~ lolek więcej

Czystość to zdrowie - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków

Darmowe publikacje

Temat kompleksowy: Czystość to zdrowie.
Temat zajęć: Dbaj o zdrowie - na podstawie historyjki obrazkowej.

CEL GŁÓWNY: Poznanie podstawowych zasad dbania o swoje zdrowie, (gimnastyka, higiena osobista, odżywianie, właściwy ubiór).

CELE OPERACYJNE:
DZIECKO:
- rozpoznaje i nazywa przybory toaletowe,
- układa i opowiada historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń,
-  klasyfikuje zbiory według przeznaczenia,
- zna zasady o dbania o własne zdrowie,
- samodzielnie wykonuje zabiegi higieniczne tj. mycie zębów, rąk, uszu, czesanie włosów.

POMOCE: ilustracje, napisy, zagadki, kartki, flamastry, kasety z piosenkami.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Krasnal Hałabała wita się z dziećmi, i zaprasza na zajęcie – zabawa integracyjna „Uścisk przyjaźni”.

2. Czyścioszek” – słuchanie piosenki,
o czym jest piosenka?
do czego służy woda?
co powinno się znajdować w łazience?
jak należy się ubierać?
co robimy zawsze rano i wieczorem?

3. Poranna toaleta - omówienie wspólnie z dziećmi historyjki obrazkowej (gimnastyka, codzienna toaleta, wietrzenie pomieszczeń, prawidłowy ubiór, odpowiednie odżywianie).

4. Zabawa inscenizowana – do piosenki „Czyścioszek”.

5. Rozwiązywanie zagadek – ręcznik, mydło, wanna,  prysznic, grzebień, gąbka, umieszczenie obrazków na tablicy, dziecko, które odgadnie zagadkę, odnajduje odpowiedni napis do obrazka, (podział tych wyrazów na sylaby – wyklaskiwanie,  tupanie, pstrykanie palcami).

6. Praca przy stolikach – dla każdego dziecka przygotowany jest karton, oraz kredki. Zadaniem dziecka jest wyłonienie ukrytego przedmiotu toaletowego (pasta, kubek, szczoteczka),. Po wykonaniu tej pracy, dziecko nazywa przedmiot, wyszukuje napis i przyczepia do tablicy.

7.Znajdź swoją parę – zabawa ruchowa- dzieci dostają znaczki przedstawiające  przybory do utrzymania czystości osobistej, (szczoteczka do zębów, pasta, mydło, ręcznik) i spacerują w rytm muzyki, gdy muzyka się zmienia, dzieci szukają pary, poruszają się w kółeczkach.

8. Dokończ zdanie:
a. W moje łazience.......
b. Każde mydło.......
c. Należy pamiętać......
d. Warzywa i owoce.......
e. Moje ubrania.......
f. Kto się gimnastykuje........
g. Częste mycie rąk.......
h. Ręcznik służy.......

9. Podsumowanie zajęcia – podkreślanie znaczenia częstego mycia rąk, higieny całego ciała, gimnastyki. Pochwalenie dzieci za czynny udział w zajęciu.

10. Zabawa naśladowcza przy piosence „Mydło lubi zabawę”.

11. Ewaluacja – na tablicy znajdują się dwie „buzie”, czysta i brudna, zadaniem dzieci jest przyczepić kartonik z narysowanym cukierkiem, jeżeli zajęcie się podobało, pod czystą „buzią”, jeżeli zajęcie się nie podobało, pod brudną „buzią”.

Autor: mgr Anna Zacheja


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie