Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bezpieczeństwo na drodze

Zobacz 16 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Czystość to zdrowie - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków

Temat kompleksowy: Czystość to zdrowie.
Temat zajęć: Dbaj o zdrowie - na podstawie historyjki obrazkowej.

CEL GŁÓWNY: Poznanie podstawowych zasad dbania o swoje zdrowie, (gimnastyka, higiena osobista, odżywianie, właściwy ubiór).

CELE OPERACYJNE:
DZIECKO:
- rozpoznaje i nazywa przybory toaletowe,
- układa i opowiada historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń,
-  klasyfikuje zbiory według przeznaczenia,
- zna zasady o dbania o własne zdrowie,
- samodzielnie wykonuje zabiegi higieniczne tj. mycie zębów, rąk, uszu, czesanie włosów.

POMOCE: ilustracje, napisy, zagadki, kartki, flamastry, kasety z piosenkami.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Krasnal Hałabała wita się z dziećmi, i zaprasza na zajęcie – zabawa integracyjna „Uścisk przyjaźni”.

2. Czyścioszek” – słuchanie piosenki,
o czym jest piosenka?
do czego służy woda?
co powinno się znajdować w łazience?
jak należy się ubierać?
co robimy zawsze rano i wieczorem?

3. Poranna toaleta - omówienie wspólnie z dziećmi historyjki obrazkowej (gimnastyka, codzienna toaleta, wietrzenie pomieszczeń, prawidłowy ubiór, odpowiednie odżywianie).

4. Zabawa inscenizowana – do piosenki „Czyścioszek”.

5. Rozwiązywanie zagadek – ręcznik, mydło, wanna,  prysznic, grzebień, gąbka, umieszczenie obrazków na tablicy, dziecko, które odgadnie zagadkę, odnajduje odpowiedni napis do obrazka, (podział tych wyrazów na sylaby – wyklaskiwanie,  tupanie, pstrykanie palcami).

6. Praca przy stolikach – dla każdego dziecka przygotowany jest karton, oraz kredki. Zadaniem dziecka jest wyłonienie ukrytego przedmiotu toaletowego (pasta, kubek, szczoteczka),. Po wykonaniu tej pracy, dziecko nazywa przedmiot, wyszukuje napis i przyczepia do tablicy.

7.Znajdź swoją parę – zabawa ruchowa- dzieci dostają znaczki przedstawiające  przybory do utrzymania czystości osobistej, (szczoteczka do zębów, pasta, mydło, ręcznik) i spacerują w rytm muzyki, gdy muzyka się zmienia, dzieci szukają pary, poruszają się w kółeczkach.

8. Dokończ zdanie:
a. W moje łazience.......
b. Każde mydło.......
c. Należy pamiętać......
d. Warzywa i owoce.......
e. Moje ubrania.......
f. Kto się gimnastykuje........
g. Częste mycie rąk.......
h. Ręcznik służy.......

9. Podsumowanie zajęcia – podkreślanie znaczenia częstego mycia rąk, higieny całego ciała, gimnastyki. Pochwalenie dzieci za czynny udział w zajęciu.

10. Zabawa naśladowcza przy piosence „Mydło lubi zabawę”.

11. Ewaluacja – na tablicy znajdują się dwie „buzie”, czysta i brudna, zadaniem dzieci jest przyczepić kartonik z narysowanym cukierkiem, jeżeli zajęcie się podobało, pod czystą „buzią”, jeżeli zajęcie się nie podobało, pod brudną „buzią”.

Autor: mgr Anna Zacheja


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie