Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (46 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (469 scenariuszy)

Zobacz 965 scenariuszy

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelina więcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlo więcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlo więcej

Szukamy wiosny - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków

Rysunkowe zagadki.

Cele główne:

  • doskonalenie sprawności manualnej
  • stwarzanie okazji do radosnych przeżyć związanych z zabawą


Cele operacyjne – dziecko powinno:

  • wypowiedzieć i przedstawić za pomocą ruchu sylaby swojego imienia
  • orientować się w schemacie własnego ciała
  • odtworzyć wzór w powietrzu, na podłodze, ręką prawą i lewą, obiema naraz
  • ułożyć wzór w układzie szeregowym
  • wypowiedzieć tekst wiersza z jednoczesnym rysowaniem po śladzie
  • rozpoznać figury geometryczne
  • samodzielnie rozplanować przestrzeń swobodnego ruchu
  • dokończyć rysunek wg własnego pomysłu
  • ocenić poprawność samodzielnie wykonanej pracy


Metody:
słowna, oglądowa, praktycznego działania.

Formy pracy:
zajęcia z całą grupą, praca  w  małych grupach, praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:
koperty ze słoneczkami, sylweta Marzanny, emblematy figur geometrycznych, kartony, ołówki, kredki, flamastry, wstążka.

Przebieg zajęć:
1. Zabawa „iskierka uśmiechu”.

2. „Powitanie z autoprezentacją” – każde dziecko w wyznaczonej kolejności za pomocą klaskania przedstawia sylaby swojego imienia mówiąc je głośno.

3. Powitanie w parach.
Dzieci stoją w parach naprzeciw siebie
prawa ręka wita się z prawą ręką
lewa ręka wita się z lewą ręką
czoło wita się z czołem
lewa stopa wita się z lewą stopą
prawa stopa wita się z prawą stopą

4. Prezentacja wiersza T. Śliwiaka „Bałwan i wiosna”.
Po wysłuchaniu wiersza:
dzieci rysują bałwana w powietrzu prawą ręką, lewą ręką, obiema naraz
dzieci rysują bałwana na podłodze prawą ręką, lewą ręką, obiema naraz

5. Zabawa „Wesołe słoneczka”.
Każde dziecko otrzymuje kopertę z 6 słoneczkami. Przelicza je. Nauczycielka prezentuje wzór, dzieci zapamiętują go i układają szeregowo na podłodze.

6. „Kurczątko” – wierszyk do rysowania.
nauczycielka prezentuje wiersz i sposób rysowania go
dzieci rysują kurczątka na podłodze
dzieci rysują kurczątka na kartonie
dzieci wodzą palcem po rysunku kurczątka

7. „Jaka to figura geometryczna?” – zagadki.
Dzieci  dostają  emblematy  figur geometrycznych. Nauczycielka     rysuje w powietrzu figurę geometryczną. Dzieci odgadują – podnoszą odpowiednią figurę.

8. Zabawa ruchowa „Taniec ze wstążką”.

9. Praca przy stolikach.
Dzieci otrzymują postać Marzanny. Następnie ozdabiają jej sukienkę  wzorami wg własnego pomysłu.

10.  Wspólne oglądanie prac.
Dzieci oceniają prace, wybierają najładniejsze.

Autor: Małgorzata Bukowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie