Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Mikołaj

Zobacz 11 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Ja tu rządzę!

Pięciolatek miał rozwaloną trochę rodzinę. Wychowaniem zajmował się ojciec i jego rodzice. Wszyscy go rozpieszczali, zrobili parasol nad nim, a moim...

~ Izawięcej

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków - W krainie figur

Przejdź do strony | 1 | 2 |

W krainie figur.


Cele ogólne: 
- posługiwanie się nazwami figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt;
- aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości;

Cele operacyjne - Dziecko:
- posługuje się nazwami figur geometrycznych;
- rozpoznaje kształt figur w oparciu o zmysł dotyku;
- projektuje dowolną kompozycję z poznanych figur geometrycznych ozdabiając „czarodziejski dywan”;
- zna  ciekawe propozycje zabaw i zajęć, którymi może się zająć chcąc przegonić nudę;

Metoda:
słowna, czynna, oglądowa, aktywizująca wg zasad pedagogiki zabawy.

Forma:
zbiorowa, zespołowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne:
ilustracje poszczególnych krain wraz z ich władcami, worek, figury geometryczne, magnetofon, chusta, pędzle, klej, kartki, figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru w pojemnikach, emblematy figur dla dzieci.

Przebieg zajęć:
1. Wysłuchanie „Bajki nowej prostokątnej i kwadratowej” (D. Wawiłow „Posłuchajcie bajki nowej prostokątnej i kwadratowej” Nasza Księgarnia, Warszawa 1996)

Za górami i za lasami, tam gdzie rzeki płyną miodowe,
było sobie kiedyś królestwo bardzo piękne i kwadratowe.
          
Kwadratowe stały tam chatki, kwadratowe kwitły tam kwiatki,
kwadratowe latały ważki, kwadratowe śpiewały ptaszki.

Kwadratowy był sobie zamek, cztery wieże i most zwodzony,
kwadratowe ogromne wrota, kwadratowe złote balkony.
          
W kwadratowej złotej koronie król zasiadał w sali na tronie,
W kwadratową drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:
          
„Posłuchajcie, moi kochani! Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne! Wypowiedzmy sąsiadom wojnę”

Nie opodal, za siódmą rzeką, stała góra, a na tej górze
Było sobie drugie królestwo, prostokątne i niezbyt duże.
          
Prostokątne stały tam chatki, prostokątne kwitły tam kwiatki,
Prostokątne latały ważki, prostokątne śpiewały ptaszki.

Prostokątny był również pałac, cztery wieże i most zwodzony,
Prostokątne ogromne wrota, prostokątne złote balkony.
         
W prostokątnej złotej koronie król zasiadał na złotym tronie,
W prostokątną drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:

„Posłuchajcie, drodzy poddani. Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne, więc wypowiem sąsiadom wojnę!”
         
Zatrąbiły trąby bojowe, pędzi wojsko już kwadratowe,
Żeby w bitwie wielkiej się zmierzyć z prostokątną armią rycerzy.

I krzyknęły obie królowe: „Ej, puknijcie się lepiej w głowę!
Dosyć tego! Skończcie tę wojnę! My lubimy życie spokojne!”

A królowie się zawstydzili i natychmiast się pogodzili,
Wyprawili ucztę wspaniałą i bawili się przez noc całą.
         
Kwadratowa armia rycerzy z prostokątnych jadła talerzy   
I w ogóle było bombowo prostokątnie i kwadratowo!

2.Wypowiedzi dzieci w oparciu o treść wysłuchanej bajki:
- O jakich królestwach opowiedziała nam wysłuchana bajka?
- Wyjaśnij, dlaczego królestwa nazywały się Kwadratowe i Prostokątne?
- Wskaż na tablicy władców tych krain.
- Dlaczego Królowie chcieli wywołać wojnę?
- Powiedz, kto i dlaczego sprzeciwił się pomysłowi wojny?    
- Opowiedz o swoich sposobach na nudę.

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie