Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Mamy i Taty

Zobacz 35

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (491 scenariuszy)

Zobacz 1043 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Dwoje dzieci bez miejsca w przedszkolu

Moja sytuacja skomplikowała się. Rozstałam się z mężem, ale nie mam jeszcze nic na piśmie (to może długo potrwać). Wróciłam z dziećmi 4,5 i 3 latka...

~ Aneta więcej

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków - W krainie figur

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 |

W krainie figur.


Cele ogólne: 
- posługiwanie się nazwami figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt;
- aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości;

Cele operacyjne - Dziecko:
- posługuje się nazwami figur geometrycznych;
- rozpoznaje kształt figur w oparciu o zmysł dotyku;
- projektuje dowolną kompozycję z poznanych figur geometrycznych ozdabiając „czarodziejski dywan”;
- zna  ciekawe propozycje zabaw i zajęć, którymi może się zająć chcąc przegonić nudę;

Metoda:
słowna, czynna, oglądowa, aktywizująca wg zasad pedagogiki zabawy.

Forma:
zbiorowa, zespołowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne:
ilustracje poszczególnych krain wraz z ich władcami, worek, figury geometryczne, magnetofon, chusta, pędzle, klej, kartki, figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru w pojemnikach, emblematy figur dla dzieci.

Przebieg zajęć:
1. Wysłuchanie „Bajki nowej prostokątnej i kwadratowej” (D. Wawiłow „Posłuchajcie bajki nowej prostokątnej i kwadratowej” Nasza Księgarnia, Warszawa 1996)

Za górami i za lasami, tam gdzie rzeki płyną miodowe,
było sobie kiedyś królestwo bardzo piękne i kwadratowe.
          
Kwadratowe stały tam chatki, kwadratowe kwitły tam kwiatki,
kwadratowe latały ważki, kwadratowe śpiewały ptaszki.

Kwadratowy był sobie zamek, cztery wieże i most zwodzony,
kwadratowe ogromne wrota, kwadratowe złote balkony.
          
W kwadratowej złotej koronie król zasiadał w sali na tronie,
W kwadratową drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:
          
„Posłuchajcie, moi kochani! Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne! Wypowiedzmy sąsiadom wojnę”

Nie opodal, za siódmą rzeką, stała góra, a na tej górze
Było sobie drugie królestwo, prostokątne i niezbyt duże.
          
Prostokątne stały tam chatki, prostokątne kwitły tam kwiatki,
Prostokątne latały ważki, prostokątne śpiewały ptaszki.

Prostokątny był również pałac, cztery wieże i most zwodzony,
Prostokątne ogromne wrota, prostokątne złote balkony.
         
W prostokątnej złotej koronie król zasiadał na złotym tronie,
W prostokątną drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:

„Posłuchajcie, drodzy poddani. Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne, więc wypowiem sąsiadom wojnę!”
         
Zatrąbiły trąby bojowe, pędzi wojsko już kwadratowe,
Żeby w bitwie wielkiej się zmierzyć z prostokątną armią rycerzy.

I krzyknęły obie królowe: „Ej, puknijcie się lepiej w głowę!
Dosyć tego! Skończcie tę wojnę! My lubimy życie spokojne!”

A królowie się zawstydzili i natychmiast się pogodzili,
Wyprawili ucztę wspaniałą i bawili się przez noc całą.
         
Kwadratowa armia rycerzy z prostokątnych jadła talerzy   
I w ogóle było bombowo prostokątnie i kwadratowo!

2.Wypowiedzi dzieci w oparciu o treść wysłuchanej bajki:
- O jakich królestwach opowiedziała nam wysłuchana bajka?
- Wyjaśnij, dlaczego królestwa nazywały się Kwadratowe i Prostokątne?
- Wskaż na tablicy władców tych krain.
- Dlaczego Królowie chcieli wywołać wojnę?
- Powiedz, kto i dlaczego sprzeciwił się pomysłowi wojny?    
- Opowiedz o swoich sposobach na nudę.

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie