Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Dziecka

Zobacz 4 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (46 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (469 scenariuszy)

Zobacz 965 scenariuszy

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelinawięcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlowięcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlowięcej

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków - W krainie figur

Przejdź do strony | 1 | 2 |

W krainie figur.


Cele ogólne: 
- posługiwanie się nazwami figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt;
- aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości;

Cele operacyjne - Dziecko:
- posługuje się nazwami figur geometrycznych;
- rozpoznaje kształt figur w oparciu o zmysł dotyku;
- projektuje dowolną kompozycję z poznanych figur geometrycznych ozdabiając „czarodziejski dywan”;
- zna  ciekawe propozycje zabaw i zajęć, którymi może się zająć chcąc przegonić nudę;

Metoda:
słowna, czynna, oglądowa, aktywizująca wg zasad pedagogiki zabawy.

Forma:
zbiorowa, zespołowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne:
ilustracje poszczególnych krain wraz z ich władcami, worek, figury geometryczne, magnetofon, chusta, pędzle, klej, kartki, figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru w pojemnikach, emblematy figur dla dzieci.

Przebieg zajęć:
1. Wysłuchanie „Bajki nowej prostokątnej i kwadratowej” (D. Wawiłow „Posłuchajcie bajki nowej prostokątnej i kwadratowej” Nasza Księgarnia, Warszawa 1996)

Za górami i za lasami, tam gdzie rzeki płyną miodowe,
było sobie kiedyś królestwo bardzo piękne i kwadratowe.
          
Kwadratowe stały tam chatki, kwadratowe kwitły tam kwiatki,
kwadratowe latały ważki, kwadratowe śpiewały ptaszki.

Kwadratowy był sobie zamek, cztery wieże i most zwodzony,
kwadratowe ogromne wrota, kwadratowe złote balkony.
          
W kwadratowej złotej koronie król zasiadał w sali na tronie,
W kwadratową drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:
          
„Posłuchajcie, moi kochani! Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne! Wypowiedzmy sąsiadom wojnę”

Nie opodal, za siódmą rzeką, stała góra, a na tej górze
Było sobie drugie królestwo, prostokątne i niezbyt duże.
          
Prostokątne stały tam chatki, prostokątne kwitły tam kwiatki,
Prostokątne latały ważki, prostokątne śpiewały ptaszki.

Prostokątny był również pałac, cztery wieże i most zwodzony,
Prostokątne ogromne wrota, prostokątne złote balkony.
         
W prostokątnej złotej koronie król zasiadał na złotym tronie,
W prostokątną drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:

„Posłuchajcie, drodzy poddani. Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne, więc wypowiem sąsiadom wojnę!”
         
Zatrąbiły trąby bojowe, pędzi wojsko już kwadratowe,
Żeby w bitwie wielkiej się zmierzyć z prostokątną armią rycerzy.

I krzyknęły obie królowe: „Ej, puknijcie się lepiej w głowę!
Dosyć tego! Skończcie tę wojnę! My lubimy życie spokojne!”

A królowie się zawstydzili i natychmiast się pogodzili,
Wyprawili ucztę wspaniałą i bawili się przez noc całą.
         
Kwadratowa armia rycerzy z prostokątnych jadła talerzy   
I w ogóle było bombowo prostokątnie i kwadratowo!

2.Wypowiedzi dzieci w oparciu o treść wysłuchanej bajki:
- O jakich królestwach opowiedziała nam wysłuchana bajka?
- Wyjaśnij, dlaczego królestwa nazywały się Kwadratowe i Prostokątne?
- Wskaż na tablicy władców tych krain.
- Dlaczego Królowie chcieli wywołać wojnę?
- Powiedz, kto i dlaczego sprzeciwił się pomysłowi wojny?    
- Opowiedz o swoich sposobach na nudę.

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie