Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Ekologia

Zobacz 61 scenariuszy

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Przyroda (58 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Ekologiczne stroje karnawałowe-scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków

"Ekologiczne stroje karnawałowe".

Cele ogólne:
- tworzenie przyjaznej atmosfery we wspólnej zabawie z rodzicami
- wyrabianie i utrwalanie nawyków segregacji odpadów opakowaniowych „U źródła” jako najprostszych działań do poprawy stanu środowiska

Cele operacyjne:
- segreguje odpady na poszczególne grupy
- wymienia zagrożenia wód, powietrza, lasu
- wykonuje z pomocą rodziców kostium karnawałowy z odpadów
- rozróżnia przeznaczenie kolorowych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów
- wyjaśnia pojęcia: odpady, surowce wtórne, recykling
- wyjaśnia wpływ codziennych działań każdego z nas na ograniczenie ilości wytwarzanych odpadów
- prezentuje samodzielnie wykonany kostium karnawałowy

Pomoce:
plansze demonstracyjne (wysypisko śmieci, odpady z gospodarstwa domowego), plakat dotyczący segregacji i recyklingu odpadów, odpady opakowaniowe: worki plastykowe, gazety, papier szary, kartony, nożyczki, klej, zszywacze, tasiemki kolorowe, łańcuchy ozdobne, wycinanka, krepina.

Przebieg zajęć:

1. Zabawa z elem. dramy „Cebula” –tworzymy dwa koła wewnętrzne i zewnętrzne. Koła przesuwają się w podanym przez nas tempie i dwie osoby naprzeciwko witają się wg. polecenia nauczycielki


2. Słuchanie wiersza „Jurek i sznurek”. Określanie prawidłowych zachowań ekologicznych.


3. Pogadanka na temat ustawionych pojemników w sali, holu (odpady niebezpieczne); demonstracja plakatu i planszy (wysypisko śmieci, odpady gospodarstwa domowego), zapoznanie ze słowem „recykliny” – wyjaśnienie


4. Zapoznanie z materiałami i sposobem wykonania kostiumów karnawałowych, zainspirowanie zdjęciami.


5. Zabawa ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem gazet.


6. Twórcza praca rodzica z dzieckiem z wykorzystaniem odpadów opakowaniowych.


7. Pokaz mody, nagrodzenie brawami, podziękowanie za wspólną zabawę i wręczenie dzieciom i rodzicom kolorowych informatorów ekologicznych dotyczących segregacji odpadów w domu.

Ewaluacja – ankieta dla rodziców.

Autor: Bogumiła Dobrzyńska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie