Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Andrzejki

Zobacz 11 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Ekologiczne stroje karnawałowe-scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków

"Ekologiczne stroje karnawałowe".

Cele ogólne:
- tworzenie przyjaznej atmosfery we wspólnej zabawie z rodzicami
- wyrabianie i utrwalanie nawyków segregacji odpadów opakowaniowych „U źródła” jako najprostszych działań do poprawy stanu środowiska

Cele operacyjne:
- segreguje odpady na poszczególne grupy
- wymienia zagrożenia wód, powietrza, lasu
- wykonuje z pomocą rodziców kostium karnawałowy z odpadów
- rozróżnia przeznaczenie kolorowych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów
- wyjaśnia pojęcia: odpady, surowce wtórne, recykling
- wyjaśnia wpływ codziennych działań każdego z nas na ograniczenie ilości wytwarzanych odpadów
- prezentuje samodzielnie wykonany kostium karnawałowy

Pomoce:
plansze demonstracyjne (wysypisko śmieci, odpady z gospodarstwa domowego), plakat dotyczący segregacji i recyklingu odpadów, odpady opakowaniowe: worki plastykowe, gazety, papier szary, kartony, nożyczki, klej, zszywacze, tasiemki kolorowe, łańcuchy ozdobne, wycinanka, krepina.

Przebieg zajęć:

1. Zabawa z elem. dramy „Cebula” –tworzymy dwa koła wewnętrzne i zewnętrzne. Koła przesuwają się w podanym przez nas tempie i dwie osoby naprzeciwko witają się wg. polecenia nauczycielki


2. Słuchanie wiersza „Jurek i sznurek”. Określanie prawidłowych zachowań ekologicznych.


3. Pogadanka na temat ustawionych pojemników w sali, holu (odpady niebezpieczne); demonstracja plakatu i planszy (wysypisko śmieci, odpady gospodarstwa domowego), zapoznanie ze słowem „recykliny” – wyjaśnienie


4. Zapoznanie z materiałami i sposobem wykonania kostiumów karnawałowych, zainspirowanie zdjęciami.


5. Zabawa ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem gazet.


6. Twórcza praca rodzica z dzieckiem z wykorzystaniem odpadów opakowaniowych.


7. Pokaz mody, nagrodzenie brawami, podziękowanie za wspólną zabawę i wręczenie dzieciom i rodzicom kolorowych informatorów ekologicznych dotyczących segregacji odpadów w domu.

Ewaluacja – ankieta dla rodziców.

Autor: Bogumiła Dobrzyńska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie