Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Wielkanocne

Zobacz 28 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Ja tu rządzę!

Pięciolatek miał rozwaloną trochę rodzinę. Wychowaniem zajmował się ojciec i jego rodzice. Wszyscy go rozpieszczali, zrobili parasol nad nim, a moim...

~ Izawięcej

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Ekologiczne stroje karnawałowe-scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków

"Ekologiczne stroje karnawałowe".

Cele ogólne:
- tworzenie przyjaznej atmosfery we wspólnej zabawie z rodzicami
- wyrabianie i utrwalanie nawyków segregacji odpadów opakowaniowych „U źródła” jako najprostszych działań do poprawy stanu środowiska

Cele operacyjne:
- segreguje odpady na poszczególne grupy
- wymienia zagrożenia wód, powietrza, lasu
- wykonuje z pomocą rodziców kostium karnawałowy z odpadów
- rozróżnia przeznaczenie kolorowych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów
- wyjaśnia pojęcia: odpady, surowce wtórne, recykling
- wyjaśnia wpływ codziennych działań każdego z nas na ograniczenie ilości wytwarzanych odpadów
- prezentuje samodzielnie wykonany kostium karnawałowy

Pomoce:
plansze demonstracyjne (wysypisko śmieci, odpady z gospodarstwa domowego), plakat dotyczący segregacji i recyklingu odpadów, odpady opakowaniowe: worki plastykowe, gazety, papier szary, kartony, nożyczki, klej, zszywacze, tasiemki kolorowe, łańcuchy ozdobne, wycinanka, krepina.

Przebieg zajęć:

1. Zabawa z elem. dramy „Cebula” –tworzymy dwa koła wewnętrzne i zewnętrzne. Koła przesuwają się w podanym przez nas tempie i dwie osoby naprzeciwko witają się wg. polecenia nauczycielki


2. Słuchanie wiersza „Jurek i sznurek”. Określanie prawidłowych zachowań ekologicznych.


3. Pogadanka na temat ustawionych pojemników w sali, holu (odpady niebezpieczne); demonstracja plakatu i planszy (wysypisko śmieci, odpady gospodarstwa domowego), zapoznanie ze słowem „recykliny” – wyjaśnienie


4. Zapoznanie z materiałami i sposobem wykonania kostiumów karnawałowych, zainspirowanie zdjęciami.


5. Zabawa ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem gazet.


6. Twórcza praca rodzica z dzieckiem z wykorzystaniem odpadów opakowaniowych.


7. Pokaz mody, nagrodzenie brawami, podziękowanie za wspólną zabawę i wręczenie dzieciom i rodzicom kolorowych informatorów ekologicznych dotyczących segregacji odpadów w domu.

Ewaluacja – ankieta dla rodziców.

Autor: Bogumiła Dobrzyńska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie