Advertisement

Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Przedstawienia

Zobacz 15 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków - Mój wspaniały przyjaciel pies

Przejdź do strony | 1 | 2 |

"Mój wspaniały przyjaciel – pies"


Obszar aktywności: edukacja humanitarna

Integracja: językowa, społeczna, muzyczna, plastyczna, ruchowa, przyrodnicza, matematyczna.

Cel ogólny: - kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt.

Cele operacyjne:
Dziecko:
- zna prawa i potrzeby zwierząt,
- potrafi zachować bezpieczeństwo wobec zwierząt nieznajomych,
- nabywa umiejętności opieki i komunikacji z psem,
- rozumie konieczność opisywania obroży w celu kontaktu z właścicielem.

Metody:
- słowna (opowiadanie, rozmowa),
- oglądowa (obserwacji),
- czynna (zadań stawianych do wykonania)
- Ireny Majchrzak.

Formy organizacyjne:
- praca z całą grupą,
- praca indywidualna.

Formy aktywności: - zabawa tematyczna.

Pomoce dla dzieci: maskotki psów przyniesione przez dzieci z domów, smycze, kagańce, paski z brystolu, imiona dzieci, mazaki, kredki, taśma klejąca, klej, nożyczki, klocki.

Pomoce dla nauczyciela: wiersz Jana Brzechwy „Jak rozmawiać trzeba z psem”, płyta CD (z płyty Porwanie Dalmatyńczyków), magnetofon, duży arkusz, flamaster, ZAŁĄCZNIK 1 – słowa piosenki „Miłe jest życie pieska co dom rodzinny ma”, ZAŁĄCZNIK 2 – wypowiedzi dzieci. 

PROPONOWANY PRZEBIEG ZAJĘĆ:


I. 1. Zgromadzenie przedszkolaków w kole wraz z ich pieskami przyniesionymi z domu.
2. Przedstawienie przez dzieci swoich piesków.
II. 3. Czytanie przez nauczycielkę opowiadania Jana Brzechwy „Jak rozmawiać trzeba z psem”: rozmowa z dziećmi na temat praw i potrzeb zwierząt.
4.Śpiewanie piosenki „Miłe jest życie pieska, co dom rodzinny ma”
zwrócenie uwagi na psy, które nie mają właścicieli oraz rolę schronisk dla zwierząt, nawiązanie rozmową przystąpienia do kampanii podpisz pieska.
5. Zaproszenie dzieci do zabawy tematycznej z maskotką - pieskiem:
budowanie przez dzieci bud z różnego rodzaju klocków, „nieużytków” gromadzonych przez cały rok, podpisywanie każdego pieska (naklejanie przez dzieci na obrożę własnego imienia, pisanie imienia pieska, wpisywanie numeru, wykonywanie ze sznurka smyczy),

zabawa „Czyj to piesek?” – dzieci spacerują po całej sali ze swoimi pieskami, następnie sadzają pieski i one biegają miedzy maskotkami, na hasło nauczycielki „piesek” wracają do swoich maskotek. Jeden piesek pozostaje bez właściciela (podstawiony przez nauczycielkę). Odczytywanie informacji z obroży zagubionego pieska,

zabawa „Zwróć pieska”, z odczytanej informacji wynika, że pies wabi się Bafik i należy do pani kucharki, spacer przedszkolaków ze swoimi pieskami – maskotkami, korytarzami przedszkola do kuchni (założenie pieskom smyczy, kagańców), zwrócenie zagubionego pieska pani kucharce.

III. 6. Powrót do sali, odstawienie piesków do zbudowanych bud.
7. Podsumowanie zabawy: dzieci dokańczają zdanie „Gdybym był psem, to chciałbym, żeby...” (nauczycielka zapisuje wypowiedzi dzieci na dużym arkuszu, dzieci się podpisują).
8. Wywieszenie arkuszu na wystawce prac w holu.
9. Podziękowanie i wręczenie medali przedszkolakom za ich opiekę nad pieskami i prawidłowe zachowanie w stosunku do zwierząt.

Uwagi po zrealizowaniu zajęcia:

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie