Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25

Zdrowie i zdrowe odżywianie (48 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Przyroda (61 scenariuszy)

Ekologia (61 scenariuszy)

Inne (474 scenariusze)

Zobacz 975 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co robić, kiedy dziecko ssie kciuk?

Mój synek ssie kciuk i nie wiem, jak go odzwyczaić. Próbowałam środków z apteki, takich o gorzkim smaku, ale nie pomogły. Po jakimś...

~ Gosia więcej

Trzyletni niejadek

Co mogę zrobić, jeśli moja córka, która ma trzy latka, nie chce jeść owoców ani warzyw? To trwa w zasadzie odkąd zaczęła jeść stałe...

~ Karolina więcej

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelina więcej

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków - W Bajkolandii

Darmowe publikacje

„W Bajkolandii” – zabawy czytelnicze.

Cele:

  • kształcenie intelektualnego i emocjonalnego  stosunku do książki jako źródła przeżyć
  • i wiedzy;
  • rozwijanie twórczego myślenia i twórczej ekspresji ruchowej;
  • doskonalenie umiejętności czytania wyrazów i zdań ze zrozumieniem;
  • kształcenie umiejętności współpracy w grupie;
  • budzenie zadowolenia z posiadanych umiejętności, wzmacnianie pozytywnej samooceny;
  • inspirowanie zainteresowań czytelniczych;
  • kreślenie znaków literopodobnych oraz kształtu liter małych i wielkich;


Metody:

  • podająca – instrukcja, ilustracje
  • poszukująca – ćwiczenia twórczego myślenia
  • ekspresyjna – elementy dramy
  • praktycznego działania – ćwiczenia


Formy:

  • zbiorowa
  • grupowa
  • indywidualna


Środki dydaktyczne i materiały pomocnicze:

alfabet ruchomy, piłeczka, sztalugi, obręcze, znaczki w czterech kolorach, napisy, koperty z wyrazami i zdaniami do pracy indywidualnej, puzzle do ułożenia, kartony, zdania do odczytania, klej, kredki, zakładki, płyta CD.

Przebieg spotkania:
1. Zabawa integracyjno-powitalna w kręgu:
„Jak to miło i wesoło, gdy czytamy wszyscy w koło
czytam ja, czytasz ty, mama z tatą no i my!”.

2. Rozmowa: Co miłego, co dobrego...

3. Wprowadzenie do zajęcia poprzez zagadkę:
„Choć nie ma zamka ani kluczyka
często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków, bajek i opowieści.

4. Lista atrybutów – „Książka jest...”

5. Burza mózgów – „Co można znaleźć w książce...?”

6. Ćwiczenia z Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona (muz. wesoła i relaksacyjna).

7. Rozszyfrowanie hasła poprzez zabranie co trzeciej litery (BAJKOLANDIA).

8. Podział na grupy wg kolorów znaczków i układanie bajkowych obrazków z  puzzli.

9. Odszukanie i przyporządkowanie tytułu bajki.

10. „Bajkowe skojarzenia” – wybieranie wyrazów lub zwrotów pasujących do danej bajki (praca indywidualna).

11. Zabawy dramowe – „W krainie bajkowych postaci i przygód”.

12. Praca indywidualna przy stolikach na różnym poziomie (przeczytaj zdanie i zilustruj je).

13. Sprawdzenie poprawności wykonania zadań.

14. Wręczenie zakładek do książki „Potrafię pięknie czytać” i ozdabianie wzorami literopodobnymi oraz literami wielkimi i małymi wg pomysłowości dzieci.

15. Pożegnanie:
„Miło wszystkim tutaj było
i radości nam przybyło.
Czas pożegnać wszystkich w koło
i uśmiechnąć się wesoło”.

Autor: Maria Różecka


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie