Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Mamy i Taty

Zobacz 31 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków - W Bajkolandii

„W Bajkolandii” – zabawy czytelnicze.

Cele:

  • kształcenie intelektualnego i emocjonalnego  stosunku do książki jako źródła przeżyć
  • i wiedzy;
  • rozwijanie twórczego myślenia i twórczej ekspresji ruchowej;
  • doskonalenie umiejętności czytania wyrazów i zdań ze zrozumieniem;
  • kształcenie umiejętności współpracy w grupie;
  • budzenie zadowolenia z posiadanych umiejętności, wzmacnianie pozytywnej samooceny;
  • inspirowanie zainteresowań czytelniczych;
  • kreślenie znaków literopodobnych oraz kształtu liter małych i wielkich;


Metody:

  • podająca – instrukcja, ilustracje
  • poszukująca – ćwiczenia twórczego myślenia
  • ekspresyjna – elementy dramy
  • praktycznego działania – ćwiczenia


Formy:

  • zbiorowa
  • grupowa
  • indywidualna


Środki dydaktyczne i materiały pomocnicze:

alfabet ruchomy, piłeczka, sztalugi, obręcze, znaczki w czterech kolorach, napisy, koperty z wyrazami i zdaniami do pracy indywidualnej, puzzle do ułożenia, kartony, zdania do odczytania, klej, kredki, zakładki, płyta CD.

Przebieg spotkania:
1. Zabawa integracyjno-powitalna w kręgu:
„Jak to miło i wesoło, gdy czytamy wszyscy w koło
czytam ja, czytasz ty, mama z tatą no i my!”.

2. Rozmowa: Co miłego, co dobrego...

3. Wprowadzenie do zajęcia poprzez zagadkę:
„Choć nie ma zamka ani kluczyka
często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków, bajek i opowieści.

4. Lista atrybutów – „Książka jest...”

5. Burza mózgów – „Co można znaleźć w książce...?”

6. Ćwiczenia z Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona (muz. wesoła i relaksacyjna).

7. Rozszyfrowanie hasła poprzez zabranie co trzeciej litery (BAJKOLANDIA).

8. Podział na grupy wg kolorów znaczków i układanie bajkowych obrazków z  puzzli.

9. Odszukanie i przyporządkowanie tytułu bajki.

10. „Bajkowe skojarzenia” – wybieranie wyrazów lub zwrotów pasujących do danej bajki (praca indywidualna).

11. Zabawy dramowe – „W krainie bajkowych postaci i przygód”.

12. Praca indywidualna przy stolikach na różnym poziomie (przeczytaj zdanie i zilustruj je).

13. Sprawdzenie poprawności wykonania zadań.

14. Wręczenie zakładek do książki „Potrafię pięknie czytać” i ozdabianie wzorami literopodobnymi oraz literami wielkimi i małymi wg pomysłowości dzieci.

15. Pożegnanie:
„Miło wszystkim tutaj było
i radości nam przybyło.
Czas pożegnać wszystkich w koło
i uśmiechnąć się wesoło”.

Autor: Maria Różecka


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie