Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Inne

Zobacz 468 scenariuszy

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Otwarcie żłobka

Witam, jestem położną z 16 letnim doświadczeniem, wykształceniem wyższym i planuję otworzyć żłobek. Czy moje kwalifikacje zawodowe, pozwolą mi na otwarcie...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2014-12-11 21:49

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków - W Bajkolandii

„W Bajkolandii” – zabawy czytelnicze.

Cele:

  • kształcenie intelektualnego i emocjonalnego  stosunku do książki jako źródła przeżyć
  • i wiedzy;
  • rozwijanie twórczego myślenia i twórczej ekspresji ruchowej;
  • doskonalenie umiejętności czytania wyrazów i zdań ze zrozumieniem;
  • kształcenie umiejętności współpracy w grupie;
  • budzenie zadowolenia z posiadanych umiejętności, wzmacnianie pozytywnej samooceny;
  • inspirowanie zainteresowań czytelniczych;
  • kreślenie znaków literopodobnych oraz kształtu liter małych i wielkich;


Metody:

  • podająca – instrukcja, ilustracje
  • poszukująca – ćwiczenia twórczego myślenia
  • ekspresyjna – elementy dramy
  • praktycznego działania – ćwiczenia


Formy:

  • zbiorowa
  • grupowa
  • indywidualna


Środki dydaktyczne i materiały pomocnicze:

alfabet ruchomy, piłeczka, sztalugi, obręcze, znaczki w czterech kolorach, napisy, koperty z wyrazami i zdaniami do pracy indywidualnej, puzzle do ułożenia, kartony, zdania do odczytania, klej, kredki, zakładki, płyta CD.

Przebieg spotkania:
1. Zabawa integracyjno-powitalna w kręgu:
„Jak to miło i wesoło, gdy czytamy wszyscy w koło
czytam ja, czytasz ty, mama z tatą no i my!”.

2. Rozmowa: Co miłego, co dobrego...

3. Wprowadzenie do zajęcia poprzez zagadkę:
„Choć nie ma zamka ani kluczyka
często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków, bajek i opowieści.

4. Lista atrybutów – „Książka jest...”

5. Burza mózgów – „Co można znaleźć w książce...?”

6. Ćwiczenia z Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona (muz. wesoła i relaksacyjna).

7. Rozszyfrowanie hasła poprzez zabranie co trzeciej litery (BAJKOLANDIA).

8. Podział na grupy wg kolorów znaczków i układanie bajkowych obrazków z  puzzli.

9. Odszukanie i przyporządkowanie tytułu bajki.

10. „Bajkowe skojarzenia” – wybieranie wyrazów lub zwrotów pasujących do danej bajki (praca indywidualna).

11. Zabawy dramowe – „W krainie bajkowych postaci i przygód”.

12. Praca indywidualna przy stolikach na różnym poziomie (przeczytaj zdanie i zilustruj je).

13. Sprawdzenie poprawności wykonania zadań.

14. Wręczenie zakładek do książki „Potrafię pięknie czytać” i ozdabianie wzorami literopodobnymi oraz literami wielkimi i małymi wg pomysłowości dzieci.

15. Pożegnanie:
„Miło wszystkim tutaj było
i radości nam przybyło.
Czas pożegnać wszystkich w koło
i uśmiechnąć się wesoło”.

Autor: Maria Różecka


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie