Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Otwarcie żłobka

Witam, jestem położną z 16 letnim doświadczeniem, wykształceniem wyższym i planuję otworzyć żłobek. Czy moje kwalifikacje zawodowe, pozwolą mi na otwarcie...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2014-12-11 21:49

Wiosenne skojarzenia - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków

Rodzaj zajęcia: Edukacja z zakresu mowy i myślenia w korelacji z edukacją przyrodniczą i edukacją  muzyczną.
Temat: Wiosenne skojarzenia.

Cel główny:
- Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej i słuchowej
- Doskonalenie umiejętności czytania  , czytania ze zrozumieniem
- Wyrabianie umiejętności logicznego myślenia , wyciągania wniosków
- Wdrażanie do ochrony przyrody , budzącej się z zimowego snu

Cele szczegółowe:
- dziecko potrafi określić swoje samopoczucie
- rozumie  działanie wody mineralnej i ćwiczeń Dennisona
- potrafi rozwiązać rebus
- dokonuje analizy i syntezy wyrazowej i słuchowej
- odczytuje wyrazy, zdania , krótkie teksty
- rozumie przeczytany tekst  i  rysuje odpowiedni  rysunek
- zna zwiastuny wiosny
- wie , co jest prawdą a co fałszem
- potrafi uporządkować zdania wg kolejności zdarzeń
- rozumie zasady zabawy
- potrafi zagrać rytm wybranej piosenki na  instrumencie , gazecie
- rozumie znaczenie ochrony przyrody
- potrafi czerpać radość z rozwiązanego zadania

Metoda pracy:
- aktywizująca
- słowna
- czynna

Forma pracy:

- zbiorowa
- indywidualna

UWAGA: Każde dziecko przed zajęciem otrzymuje wiosenny  kwiatek, który zostanie wykorzystany przez dziecko w czasie zajęcia.

PRZEBIEG  ZAJĘĆ:

1. „Pogoda Ducha” - umieszczamy swoją minkę, określającą nasze samopoczucie.

2. Dostarczamy naszemu organizmowi energii, poprzez wypicie wody mineralnej.

3. Rozwiązujemy rebus  : SŁOŃCE – co kojarzy się nam ze słońcem?

4. Wykonujemy słońce na dywanie, wykorzystując  „pozycję Dennisona” – nabieramy energii do wykonywania ćwiczeń; wyciszenie, relaks.

5. Dziecko czyta zagadkę – rozwiązanie: skowronek

6. Dzieci układają na tablicy rozwiązanie zagadki z otrzymanych wcześniej kwiatków.

7. Czy znamy inne wiosenne ptaki? – dzielimy się na cztery grupy: bociany, jaskółki, szpaki, skowronki.

8. Zabawa z Chustą KLANZA

9. Każde dziecko odczytuje otrzymane zdanie – szukamy gdzie jest prawda a gdzie fałsz?

10. Układamy zdanie prawdziwe na tablicy z otrzymanych wcześniej kwiatów z literkami -  W  marcu, jak w garncu! – wyjaśniamy przysłowie.

11. Zabawa z muzyką – do wybranej piosenki o wiośnie gramy na instrumentach: dzwoneczki, bębenki, kołatki, gazeta.

12. Porządkujemy zdania na tablicy wg kolejności zdarzeń – poruszamy także problem łamania gałęzi.

13. Każde dziecko otrzymuje swój krótki tekst , czyta ze zrozumieniem i wykonuje do tekstu rysunek.

14. Każde dziecko za aktywny udział na zajęciu otrzymuje – zielone kółeczko – do kącika „wzorowy przedszkolak”.

Autor: Ewa Lisowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie