Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Babci i Dziadka

Zobacz 33 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (46 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (469 scenariuszy)

Zobacz 965 scenariuszy

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelina więcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlo więcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlo więcej

Wiosenne skojarzenia - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków

Rodzaj zajęcia: Edukacja z zakresu mowy i myślenia w korelacji z edukacją przyrodniczą i edukacją  muzyczną.
Temat: Wiosenne skojarzenia.

Cel główny:
- Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej i słuchowej
- Doskonalenie umiejętności czytania  , czytania ze zrozumieniem
- Wyrabianie umiejętności logicznego myślenia , wyciągania wniosków
- Wdrażanie do ochrony przyrody , budzącej się z zimowego snu

Cele szczegółowe:
- dziecko potrafi określić swoje samopoczucie
- rozumie  działanie wody mineralnej i ćwiczeń Dennisona
- potrafi rozwiązać rebus
- dokonuje analizy i syntezy wyrazowej i słuchowej
- odczytuje wyrazy, zdania , krótkie teksty
- rozumie przeczytany tekst  i  rysuje odpowiedni  rysunek
- zna zwiastuny wiosny
- wie , co jest prawdą a co fałszem
- potrafi uporządkować zdania wg kolejności zdarzeń
- rozumie zasady zabawy
- potrafi zagrać rytm wybranej piosenki na  instrumencie , gazecie
- rozumie znaczenie ochrony przyrody
- potrafi czerpać radość z rozwiązanego zadania

Metoda pracy:
- aktywizująca
- słowna
- czynna

Forma pracy:

- zbiorowa
- indywidualna

UWAGA: Każde dziecko przed zajęciem otrzymuje wiosenny  kwiatek, który zostanie wykorzystany przez dziecko w czasie zajęcia.

PRZEBIEG  ZAJĘĆ:

1. „Pogoda Ducha” - umieszczamy swoją minkę, określającą nasze samopoczucie.

2. Dostarczamy naszemu organizmowi energii, poprzez wypicie wody mineralnej.

3. Rozwiązujemy rebus  : SŁOŃCE – co kojarzy się nam ze słońcem?

4. Wykonujemy słońce na dywanie, wykorzystując  „pozycję Dennisona” – nabieramy energii do wykonywania ćwiczeń; wyciszenie, relaks.

5. Dziecko czyta zagadkę – rozwiązanie: skowronek

6. Dzieci układają na tablicy rozwiązanie zagadki z otrzymanych wcześniej kwiatków.

7. Czy znamy inne wiosenne ptaki? – dzielimy się na cztery grupy: bociany, jaskółki, szpaki, skowronki.

8. Zabawa z Chustą KLANZA

9. Każde dziecko odczytuje otrzymane zdanie – szukamy gdzie jest prawda a gdzie fałsz?

10. Układamy zdanie prawdziwe na tablicy z otrzymanych wcześniej kwiatów z literkami -  W  marcu, jak w garncu! – wyjaśniamy przysłowie.

11. Zabawa z muzyką – do wybranej piosenki o wiośnie gramy na instrumentach: dzwoneczki, bębenki, kołatki, gazeta.

12. Porządkujemy zdania na tablicy wg kolejności zdarzeń – poruszamy także problem łamania gałęzi.

13. Każde dziecko otrzymuje swój krótki tekst , czyta ze zrozumieniem i wykonuje do tekstu rysunek.

14. Każde dziecko za aktywny udział na zajęciu otrzymuje – zielone kółeczko – do kącika „wzorowy przedszkolak”.

Autor: Ewa Lisowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie