Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1 scenariusz

Zdrowie i zdrowe odżywianie (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (72 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (56 scenariuszy)

Inne (462 scenariusze)

Zobacz 941 scenariuszy

Porady specjalisty

Brak pewności siebie u przedszkolaka

Od nowego roku szkolnego mój synek zacznie naukę w przedszkolu. Do tej pory cały czas przebywał w domu, więc nie zauważałam żadnych problemów,...

~ Gosiawięcej

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków - Wiosenny koncert na łące

Przejdź do strony | 1 | 2 |

„Wiosenny koncert na łące” – poznajemy piękno otaczającej nas przyrody.


Rodzaj zajęcia: Mowa z przyrodą połączona z elementami muzyki

Cele główne:
- Zapoznajemy się z fauną występującą na łące
- Rozwijamy potrzebę przebywania w środowisku naturalnym – łąka
- Rozbudzamy twórczą ekspresję muzyczną
- usprawnianie narządy mowy poprzez ćwiczenia oddechowe itp.

Cele szczegółowe:
a) Wiadomości
Zna zwierzęta i owady zamieszkujące łąkę
Wie czym jest środowisko naturalne i czym ono się charakteryzuje
Odpowiada na zadawane pytania w sposób logiczny
b) Umiejętności
Potrafi wymienić zwierzęta i owady zamieszkujące łąkę
Potrafi naśladować wybrane odgłosy owadów, zwierząt
Potrafi dokonać podziału wyrazu na sylaby i przeliczyć liczbę sylab
Potrafi rozwiązywać zagadki o tematyce dotyczącej łąki
Potrafi grać na wybranych instrumentach muzycznych
c) Postawy
Utrwalanie wytrwałości w realizacji zadań
Wypowiadanie się szanując wypowiedzi innych i oczekując na swoją kolej

Metody pracy: elementy dramy, podająca, problemowa, wykorzystanie techniki przez ruch.

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.

Środki dydaktyczne: zagadki o tematyce dotyczącej zwierząt i owadów żyjących na łące, płyta z muzyką poważną, ilustracja łąki, koperty z zagadkami oraz napisami, instrumenty muzyczne, szyfrogram, opaski z sylwetami zwierząt i owadów, kwiaty z bibuły, kartki, kredki pastelowe (jasna i ciemna zielona) klej, papierowe kółka o różnej średnicy.

Przebieg zajęć:

1. Zajęcie poprzedza spacer na łąkę. Po powrocie dzieci siadają na dywanie przed tablicą, na której znajduje się zasłonięta ilustracja wiosennej łąki i żyjących na niej zwierząt. Nauczyciel rozpoczyna zajęcie od przeczytania zagadki:
Zielona plama w barwne punkciki,
a nad nią śpiew skowronka.
Tam wyruszamy zbierać kwiatki,
bo to właśnie......... (łąka)
Po rozwiązaniu przez dzieci zagadki, nauczyciel odsłania ilustracje łąki. Dzieci obserwują, że na tablicy znajdują się kwiaty pod którymi ukryte są obrazki. Nauczyciel tłumaczy, że aby odsłonić obrazek należy rozwiązać zagadki. Dzieci wykazują chęć ich rozwiązania aby dowiedzieć się jakie zwierzęta i owady kryją się pod obrazkami.

2. Nauczyciel czyta zagadki, które dzieci losują poprzez odpowiedni wybór koperty:
Zielone nogi, zielona „grzywa”, cóż to za konik w trawie przygrywa?
(konik polny)

Gdy nektar zbierze owad pracowity, wkrótce z niego zrobi miodek znakomity.
(pszczoła)

Sprytnie myszkuje pomiędzy trawami. Do norki ucieka przed drapieżnikami
(mysz polna)

Nie chodzą lecz skrzeczą, nad stawem mieszkają. Gdy wieczór zapadnie, na głosy kumkają. (żaba)

Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce czarna kropka przy kropce.
(biedronka)

Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki, a po nasze żaby przybył aż z Afryki.
(bocian)

Tu cytrynek tam paź królowej, wszędzie piękne i kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko świeci słonko. (motyl)

Dzieci po rozwiązaniu zagadek dokonują podziału wyrazu na sylaby z wyodrębnieniem pierwszej litery i przeliczają liczbę sylab w wyrazie. Dzieci chętne odczytują podpisy pod obrazkami.

3. Zabawa ruchowa z elementami muzyki do fragmentu utworu Vivaldiego „Wiosna”. Dzieci wyruszają na spacer, poruszają się naśladując owady i zwierzęta, które można spotkać na łące. Nauczyciel rozdaje dzieciom opaski, a na dywanie rozkłada kwiaty zrobione z bibuły. Wszystkie zwierzęta – dzieci  witają się z kwiatami. Dzieci wąchają je (wdech nosem, wydech ustami), zdmuchują pyłek z kwiatów (ćwiczenie oddechowe), witają się w języku różnych zwierząt.

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Komentarze

avatar

Dendz 2014-01-07 20:48

ekstra dx

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie